عشایر و روستاییان خراسان جنوبی از خدمات بیمه رایگان حوادث برخوردار می شوند

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای نخستین بار 14 اسفندماه سال جاری تمامی عشایر و روستاییان خراسان جنوبی بیمه رایگان حوادث می شوند، گفت: این طرح به صورت پایلوت در استان اجرا می شود.

عشایر و روستاییان خراسان جنوبی از خدمات بیمه رایگان حوادث برخوردار می شوند

محمد صادق معتمدیان، سه شنبه شب 6 اسفند، در شورای عشایر خراسان جنوبی بیان نمود: عشایر قشری خودکفا با کم ترین چالش ها و کم ترین میزان بهره مندی از امکانات هستند، با اینکه در مرزها تامین امنیت را برعهده دارند.

وی افزود: با توجه به اهمیت خدمت رسانی به جامعه عشایری می طلبد برنامه هایی برای حفظ جمعیت این قشر در استان انجام شود.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه حل مسائل این قشر باتوجه به کوچنده بودن و پراکندگی در استان هزینه بر و زمان بر است و نیاز به هم افزایی دستگاه ها دارد، شرح داد: نیاز داریم طرحی در قالب شناسایی فرصت های شغلی در سطح استان داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تامین زیرساخت های مناطق عشایری، ادامه داد: فروش محصولات و تولیدات یکی از مهم ترین دغدغه های عشایر استان است که باید برنامه ای مدون در زمینه تولید و فروش صنایع دستی عشایر تدوین شود.

معتمدیان بیان نمود: برنامه های اجرایی دستگاه ها باید ظرف حداکثر دو ماه تدوین شود تا در جلسه بعدی این شورا تعیین تکلیف شده و ابلاغ شود.

وی اظهار کرد: در حوزه ساخت سرویس های بهداشتی مناطق عشایری برنامه هایی مشترک را با بنیاد علوی و بنیاد برکت دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 170 روستا و محلات عشایری در سطح استان فاقد سرویس بهداشتی و حمام هستند، افزود: باید کاری کنیم تا شرکت های عشایری توانمند شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مسکن روستایی و عشایری و ایجاد پنل های خورشیدی، خاطرنشان کرد: حال حاضر حدود 70 درصد از روستاها و محلات عشایری استان گازرسانی شده و تا سال آینده نهضت گازرسانی در استان به اتمام می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 835

به "عشایر و روستاییان خراسان جنوبی از خدمات بیمه رایگان حوادث برخوردار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر و روستاییان خراسان جنوبی از خدمات بیمه رایگان حوادث برخوردار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید