غلامی: ما اینترنت رایگان برای دانشجویان می خواهیم وزیر می گوید ارزان قیمت می دهیم

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر علوم گفت: وزیر ارتباطات قول تامین اینترنت ارزان قیمت را برای دانشجویان داده اند، اما درخواست وزارت علوم اینترنت رایگان بوده است.

غلامی: ما اینترنت رایگان برای دانشجویان می خواهیم وزیر می گوید ارزان قیمت می دهیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی 1399-1400 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در جمع خبرنگاران گفت: امیدوار هستیم سال پیش رو را به سال آموختن و پژوهش کردن، ابتکار و نوآوری در حل مسائل کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: نتایج نهایی کنکور سراسری در روز های پایانی مهر اعلام می گردد. دانشجویان ورودی جدید در روز های ابتدایی آبان می توانند ثبت نام خود را انجام دهند و کلاس ها بلافاصله بعد از آغاز ترم آغاز خواهند شد.

غلامی توضیح داد: امیدواریم بتوانیم شرایطی را ببینیم که دانشجویان جدید را در چند هفته به صورت محدود داشته باشیم.

وزیر علوم اضافه کرد: دانشگاه ها در حال تنظیم برنامه هایی هستند که داوطلبان انتخاب رشته را به صورت تور مجازی با دانشگاه ها آشنا نمایند تا دانشجویانی که در دانشگاه قبول می شوند قبل از ورود به دانشگاه با بخش های مختلف دانشگاه آشنایی پیدا نمایند.

غلامی اظهر کرد: برای واحد های عملی در طول ترم با تقسیط زمان شرایط حضور دانشجویان در کلاس های عملی به صورت محدود را فراهم می کنیم. در ترم قبل نیز این تدابیر انجام شد البته بعضی رشته ها امکان ارائه دروس مجازی را به وسیله سیستم های خاص نرم افزاری و در بستر الکترونیکی فراهم می نمایند.

وزیر علوم با بیان اینکه در این شرایط است که ابتکار عمل ها از سوی دانشجویان و استادان رخ می دهد؛ گفت: امیدواریم سال تحصیلی پیش رو پیروز تر باشیم. امکان نقل و انتقال دانشجو برنامه معمول دانشگاه هاست. توصیه می کنیم دانشجویانی که می توانند در شهر محل سکونت خودشان تحصیل نمایند، در انتخاب رشته دانشگاه، محل زندگی خودشان را انتخاب نمایند.

وزیر علوم توضیح داد: بعضی از داوطلبان کنکور تاکید به ادامه تحصیل در دانشگاه های عظیم را دارند که نمی توانیم به آن ها اصرار کنیم که در شهر خودشان بمانند، اما اگر این افراد درباره دانشگاه شهر محل سکونت خود، استادان، رزومه و تاریخچه آن تحقیق نمایند متوجه می شوند که در دانشگاه های شهرستان هم می توان پیروز شد. باز هم تاکید می کنم داوطلبان کنکور تا جایی که می توانند در دانشگاهِ شهر خود تحصیل نمایند تا وقت کمتری برای رفت و آمد ها و فرصت بیشتری برای تحصیل، داشته باشند.

غلامی درباره تخصیص اینترنت برای دانشجویان گفت: برای تخصیص اینترنت به دانشجویان و استادان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مذاکره نموده ایم وجهرمی وزیر ارتباطات قول تامین اینترنت ارزان قیمت را داده اند، اما درخواست وزارت علوم اینترنت رایگان بوده است.

وزیر علوم بیان نمود: اقدامات و هماهنگی های اولیه برای اینترنت دانشجویان اجرا شده و دانشجویان برای درسشان به سیستم آی تی وصل می شوند. منتظریم اینترنت دانشجویان در روز های آینده تامین گردد.

وی بیان نمود: در بحث اسکان دانشجویان در خوابگاه ها به اولین مسئله ای که باید توجه کنیم این است که مبنای آموزش، مجازی است و اگر شیوه نامه های بهداشتی به ما اجازه بدهد و خوابگاه ها قابل مدیریت باشد، با حفظ سلامت دانشجویان، برای آن دسته از دانشجویانی که به خوابگاه احتیاج دارند مانند دانشجویان ارشد و دکتری که باید این ترم فارغ التحصیل شوند، شرایط را فراهم می کنیم. دانشجویان جدید الورود حتما در دانشگاه حضور پیدا نمایند و باید تمهیدات لازم برای حضور آن ها اندیشده گردد.

غلامی گفت: وزارت علوم نقش هماهنگ نماینده آئین نامه ها و ضوابط برای برگزاری ترم تحصیلی را دارد. هماهنگی لازم برای روان تر شدن آموزش اجرا شده تا دانشجویی مشکل آموزش نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1241

به "غلامی: ما اینترنت رایگان برای دانشجویان می خواهیم وزیر می گوید ارزان قیمت می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: ما اینترنت رایگان برای دانشجویان می خواهیم وزیر می گوید ارزان قیمت می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید