فراخوان معترضان در میانمار به اعتصاب عمومی علیه کودتا

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران به نقل ازرویترز، مخالفان کودتای نظامی در میانمار امروز دوشنبه فراخوانی برای اعتصابات عمومی و ادامه اعتراضات خیابانی صادر نموده اند و این در حالی است که مقامات این کشور در پی کشته شدن دو تن از معترضان در روز شنبه هشدار داده اند که این رویاروییها به بهای جان افراد بیشتری تمام خواهد شد.

فراخوان معترضان در میانمار به اعتصاب عمومی علیه کودتا

ژنرال های میانمار علی رغم استقرار نیروهای بیشتر در خیابان ها و وعده برگزاری انتخابات، هنوز نتوانسته اند اعتراضات روزانه و جنبش نافرمانی مدنی علیه کودتا را متوقف نمایند.

کودتای نظامیان در میانمار به بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر این کشور و سرنگونی دولت وی انجامیده است.

رویترز می نویسد: در کشوری که مردم خیلی به خوش یمنی و بدیمنی روزها اعتقاد دارند، برای معترضان روز 22 فوریه 2021 (22/2/2021) یعنی امروز معنای خاصی دارد و آنها این روز را با 8/8/1988 مقایسه می نمایند که نسل گذشته در آن روز اعتراضات گسترده ای را علیه حکومت نظامی وقت ترتیب داد.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی میانمار، نسبت به انجام اعتراضات در روز دوشنبه هشدار داد و گفت: معترضان می خواهند مردم را تحریک نمایند و به ویژه به احساسات نوجوانان و جوانان متوسل شوند که به تقابل [با نیروهای امنیتی] روی بیاورند، امری که به بهای جان آنها تمام می گردد.

بسیاری از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، انگلیس و آلمان کودتا در میانمار را محکوم نموده اند. شب گذشته نیز وزیر خارجه ایالات متحده به حکومت نظامی میانمار در رابطه با اقدامات خشونت آمیز آن علیه معترضان هشدار داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1545

به "فراخوان معترضان در میانمار به اعتصاب عمومی علیه کودتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان معترضان در میانمار به اعتصاب عمومی علیه کودتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید