فعال شدن بیش از حد جاسوسان خارجی در روسیه

به گزارش مجله بیزبینگ، سخنگوی کرملین با ابراز نارضایتی مسکو از نظارت دقیق سازمان های اطلاعاتی بر اتباع روسی در آمریکا، یادآور شد این در حالی است که فعالیت جاسوسان خارجی در روسیه افزایش قابل توجهی یافته است.

فعال شدن بیش از حد جاسوسان خارجی در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که روسیه از جاسوسی از شهروندان خود در سایر کشورها اصلا خوشحال نیست و این در حالی است که فعالیت جاسوسان خارجی در روسیه طی چند سال اخیر بسیار افزایش یافته است.

پسکوف در پاسخ به این سئوال که به نظر وی این مسئله عادی است که آمریکا نظارت بسیار دقیقی را بر شهروندان روسی انجام می دهد و این خطر وجود ندارد که طرف آمریکایی به وسیله اینترنت تمامی فعالیت های مردم روسیه، از جمله مقامات بلندپایه را زیر نظر بگیرد، گفت: بدون تردید از یک سو شرکت هایی به درخواست بعضی ارگانهای تحقیقاتی می توانند چنین اطلاعاتی را ارائه دهند، اگر انتقال این اطلاعات در چارچوب توافقات انجام شده قرار داشته باشد. به عقیده من، در این زمینه باید بشدت بر اساس ضوابط حقوقی عمل کرد. البته مسلما ما اصلا از این مسئله رضایت نداریم که شهروندان ما از سوی سرویس های امنیتی آمریکایی تحت نظارت هستند. این در حالی است که همانطور که همه می دانید، سرویس های اطلاعاتی ما بارها اعلام نموده اند که فعالیت جاسوسان خارجی از همه کشورها در روسیه طی سال های اخیر بشدت افزایش یافته است.

استقبال روسیه از نشست سران آمریکا و کره شمالی، در صورت تاثیر مثبت آن بر اوضاع

سخنگوی کرملین همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که مقامات مسکو از نتیجه دومین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی حمایت خواهد نمود، اگر این دیدار اجازه دهد تا به سمت حل و فصل مسائل هسته ای شبه جزیره کره حرکت گردد.

دومین دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار است در تاریخ 28 -27 (15-14 اسفند ماه) در ویتنام برگزار گردد.

پسکوف در پاسخ به سؤالی درباره مواضع کرملین درباره این نشست گفت: اگر این نشست بتواند به پیشبرد راه چاره مسائل هسته ای کره شمالی یاری کند و بتواند جهت برقراری امنیت و ثبات در شبه جزیره را هموار ساخته و وخامت اوضاع در منطقه را کاهش دهد، بدون تردید، ما فقط از نتیجه این دیدار استقبال خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 120

به "فعال شدن بیش از حد جاسوسان خارجی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن بیش از حد جاسوسان خارجی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید