قدردانی وزیرخارجه جمهوری آذربایجان از مواضع ایران در بحران قره باغ

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران : وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ملاقات با ظریف از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در طول این بحران و حمایت کشورمان از برطرف اشغال تشکر کرد.

قدردانی وزیرخارجه جمهوری آذربایجان از مواضع ایران در بحران قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به ایران سفر نموده است، ظهر امروز (چهارشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این ملاقات، ضمن خوشامدگویی به همتای آذری خود، از پیشرفت‌های انجام شده در راستا آتش‌بس و توافق صلح و همچنین برطرف اشغال اراضی جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز مبتنی بر حسن همجواری، بر حل و فصل دائمی بحران به وسیله گفت‌وگو و راهکار سیاسی تاکید نمود.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تسلیت مجدد شهادت شهید فخری‌زاده و محکوم کردن این اقدام تروریستی، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در طول این بحران و حمایت کشورمان از برطرف اشغال تشکر و سیاست ایران در قبال بحران قره باغ را سیاستی متوازن خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این ملاقات درخصوص توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دوجانبه، همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی، دریای خزر، پروژه‌های بازسازی مناطق آزاد شده، همکاری‌های مرزی، امنیتی، طرح‌های در دست اجرا، بهره‌برداری از سد خداآفرین، راه‌آهن رشت- آستارا، کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب و برگزاری کمیسیون مشترک مالی دو کشور و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و گفتگو کردند.

ظریف و بایراموف همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز رایزنی کردند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1343

به "قدردانی وزیرخارجه جمهوری آذربایجان از مواضع ایران در بحران قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی وزیرخارجه جمهوری آذربایجان از مواضع ایران در بحران قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید