قیمت نفت ریزش کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش چشمگیر غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و رشد موارد ابتلا به کرونا در اروپا، روسیه و موارد شیوع در چین، به پایینترین رکورد دو هفته اخیر سقوط کرد.

قیمت نفت ریزش کرد

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و 58 سنت معادل 1.9 درصد کاهش یافت و به 83 دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که پیشتر به 82 دلار و 32 سنت سقوط کرده بود که پایین ترین قیمت دو هفته اخیر بود و در معاملات روز گذشته هم 2.1 درصد کاهش پیدا کرده بود.

بهای معاملات نفت آمریکا یک دلار و 39 سنت معادل 1.7 درصد کاهش یافت و به 81 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید که پایین ترین قیمت یک هفته اخیر بود. شاخص نفت آمریکا روز چهارشنبه 2.4 درصد سقوط کرده بود.

موارد تازه ابتلا به کووید در چین و آمار قربانیان و تهدید قرنطینه در روسیه به همراه رشد موارد ابتلا در غرب اروپا، فرایند صعودی چند هفته ای قیمت نفت را متوقف کرد.

دانیل هاینس و سونی کوماری، استراتژیست های کالای ANZ Research در یادداشتی اظهار داشتند: افزایش موارد تازه ابتلا به کووید 19 بیم مختل شدن فرایند احیای تقاضا برای نفت را برانگیخته است.

در این بین، اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم امسال در پی افزایش موارد ابتلا به کووید 19 و موانع زنجیره تامین جهانی و کمبود کالا هایی مانند خودرو، با آهسته ترین نرخ در بیش از 12 ماه اخیر رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت انرژی آمریکا اظهار داشت ذخایر نفت آمیرکا هفته گذشته 4.3 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده که دو برابر افزایش 1.9 میلیون بشکه ای بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند. با این حال ذخایر بنزین دو میلیون بشکه کاهش یافت و به پایین ترین اندازه در چهار سال اخیر سقوط کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1896

به "قیمت نفت ریزش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت ریزش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید