مذاکرات روسیه و ترکیه درباره نظارت بر آتش بس قره باغ

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران : وزارت دفاع ترکیه گفت: مصاحبه ها با هیئت روسی در خصوص ایجاد مرکزی مشترک برای نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ آذربایجان روز شنبه برای دومین روز متوالی در آنکارا ادامه داشت.

مذاکرات روسیه و ترکیه درباره نظارت بر آتش بس قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، بر این اساس، این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد اشغال قره باغ توسط ارمنستان با توافق آتش بس در 10 نوامبر سرانجام یافت.

در این گزارش آمده است: ترکیه و روسیه یازدهم نوامبر به توافق رسیدند تا مرکزی مشترک برای نظارت بر آتش بس در قره باغ ایجاد نمایند. با این وجود، مصاحبه های دو کشور برای معین شکل این مرکز ادامه دارد. در این زمینه، طرفین روز آدینه اولین جلسه را در مقر وزارت دفاع ترکیه برگزار کردند، در حالی که جلسه دوم روز شنبه ادامه یافت.

به عقیده وزارت دفاع ترکیه ضروری است که ارمنستان با تاکید بر پیگیری دقیق اوضاع، شرایط توافق نامه را اعمال نموده و از بقیه سرزمین های اشغالی آذربایجان خارج گردد. در واقع، ترکیه هر نوع امتیاز دهی در این مورد را رد می نماید و بار دیگر تمایل خود را برای ارائه انواع مختلف پشتیبانی از آذربایجان در صورت لزوم تاکید دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه خاطرنشان کرد که آذربایجان و ارمنستان به توافق رسیده اند آتش بس در قره باغ را برقرار نمایند. این توافق نامه همچنین برای آذربایجان این امکان را فراهم می آورد تا کنترل سه استان اشغال شده توسط ارمنستان را در یک بازه زمانی تعیین در دست بگیرد. قرار است باکو کنترل کالباجار را تا 15 نوامبر، آگدام را تا 20 نوامبر و لاچین را تا 1 دسامبر را در دست بگیرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1329

به "مذاکرات روسیه و ترکیه درباره نظارت بر آتش بس قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات روسیه و ترکیه درباره نظارت بر آتش بس قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید