مذاکرات وزرای دفاع روسیه و ترکیه؛ تحویل 120 موشک اس-400 به آنکارا

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیران دفاع روسیه و ترکیه در گفت وگویی تلفنی، فرایند اوضاع در سوریه و لیبی را آنالیز کردند، ضمن اینکه منابع خبری روس از تحویل بیش از 120 موشک سامانه موشکی اس-400 به آنکارا خبر داده اند.

مذاکرات وزرای دفاع روسیه و ترکیه؛ تحویل 120 موشک اس-400 به آنکارا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه گفت که سرگئی شایگو وزیر دفاع این شب گذشته روز دوشنبه مذاکرات تلفنی با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه انجام داد.

در جریان این مذاکرات، دو طرف با توجه به فرایند اوضاع کنونی در جمهوری عربی سوریه و لیبی ، درباره اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و راه های یاری به حل و فصل مسائل و تحقق توافقات دوجانبه در این زمینه گفت وگو کردند.

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه نیز روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی لیبی که در برلین برگزار گردید، با یکدیگر دیداری دوجانبه داشته و مسائل پیرامون حل و فصل بحران لیبی را آنالیز کردند.

علاوه بر این، این خبرگزاری همچنین شب گذشته به نقل از اطلاعات بدست آمده از منابع نظامی-دیپلماتیک یادآور شد که به همراه سامانه های موشک های ضد هوایی اس-400، طرف روسیی بیش از 120 موشک ضدهوایی این سامانه را نیز به طرف ترکیه ای تحویل داده است.

بر اساس این اطلاعات ، روسیه و ترکیه در اوایل ماه دسامبر سال 2019 در آنکارا اقدام به انتقال و تحویل مجموعه سامانه های موشکی اس-400 کردند. توافقات دوجانبه شامل ارائه خدمات 20 ماهه ضمانت از سوی روسیه برای تامین تجهیزاتی این مجموعه است.

این منبع خبری با یادآوری اینکه ترکیه دو مجموعه سامانه اس-400، بیش از 120 موشک ضدهوایی و همچنین تجهیزات یاریی، قطعات یدکی و ابزار لازم را دریافت نموده است، گفت، این در حالی است که انتقال فناوری ها به طرف ترکیه ، حتی بصورت جزئی ، در شرایط قرارداد منعقده نبوده است.

این در حالی است که مقامات شرکت راس آبارون اکسپورت روسیه اظهار نظر رسمی در این باره ننموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 724

به "مذاکرات وزرای دفاع روسیه و ترکیه؛ تحویل 120 موشک اس-400 به آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات وزرای دفاع روسیه و ترکیه؛ تحویل 120 موشک اس-400 به آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید