مقابله با کرونا محور گفت وگوی تلفنی تاکایف و رئیس شورای اروپا

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس جمهور قزاقستان و رئیس شورای اروپا در تماس تلفنی در خصوص شرایط مرتبط با گسترش ویروس کرونا در دنیا و اقدامات مشترک برای از بین بردن پیامدهای آن گفتگو کردند.

مقابله با کرونا محور گفت وگوی تلفنی تاکایف و رئیس شورای اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رئیس جمهور قزاقستان و شارل میشل رئیس شورای اروپایی در تماس تلفنی در خصوص ویروس کرونا گفت وگو کردند.

طرفین شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا در دنیا و اقدامات مشترک برای از بین بردن پیغامدهای آن را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

رئیس شورای اروپایی در سخنانی اقدامات عملی و تصمیمات رئیس جمهور قزاقستان برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در قلمرو این کشور مثبت ارزیابی کرد.

وی قزاقستان را یکی از شرکای بسیار مهم اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی مطرح نمود و گفت: در این راستا، مشارکت قزاقستان در کوشش های بین المللی و منطقه ای مقابله با ویروس کرونا از اهمیت ویژه ای برخودار و مورد حمایت کامل بروکسل است.

میشل همچنین به اقدامات ضد بحرانی رئیس جمهور قزاقستان با هدف حمایت از مشاغل کوچک و متوسط، تامین اشتغال و انجام تعهدات اجتماعی در برابر مردم اشاره نمود.

تاکایف به نوبه خود گفت که قزاقستان به منظور تضمین ثبات اجتماعی و مالی کشور اقدامات قاطع انجام می دهد.

رئیس جمهور قزاقستان در بخش دیگری از ابتکار آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در زمینه ترویج یک برنامه بشردوستانه برای مبارزه با ویروس کرونا، از جمله جذب سرمایه گذاری بین المللی (5 تریلیون دلار) برای یاری به آسیب پذیرترین کشورهای دنیا حمایت کرد.

علاوه بر این طرفین در خصوص شرایط فعلی و دورنمای توسعه روابط قزاقستان و اتحادیه اروپا از جمله اجرای توافقنامه جدید در زمینه گسترش مشارکت و همکاری قزاقستان - اتحادیه اروپا بحث و گفتگو کردند.

تاکیف تاکید نمود که این سند پایه و اساس محکمی را برای تقویت هر چه بیشتر گفت وگوی سیاسی و ایجاد همکاری های تجاری، مالی و سرمایه گذاری متقابل بین دو طرف ایجاد می نماید.

طرفین در سرانجام گفت وگوی خود در خصوص موضوعات مهم دستور کار منطقه ای و بین المللی از جمله مذاکرات صلح سوریه در پایتخت قزاقستان صحبت کردند.

تاکایف در این راستا، آمادگی قزاقستان را برای فراهم کردن بستری برای برگزاری دور آینده مذاکراتی که فرایند ژنو در زمینه حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه را تکمیل می نماید، تایید کرد.

این گفت و گوی تلفنی به ابتکار طرف اروپایی صورت گرفت.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 927

به "مقابله با کرونا محور گفت وگوی تلفنی تاکایف و رئیس شورای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با کرونا محور گفت وگوی تلفنی تاکایف و رئیس شورای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید