مقام یمنی: بر لزوم توقف حملات سعودی و لغو محاصره یمن تأکید داریم

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور ملاقات و مصاحبه کرد. ملاقات میان المشاط و گریفیتس به صورت مجازی برگزار گردید.

مقام یمنی: بر لزوم توقف حملات سعودی و لغو محاصره یمن تأکید داریم

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این ملاقات در مورد آخرین تحولات یمن، خسارت های ناشی از حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به مردم این کشور و نیز راه حلهای برون رفت از بحران، بحث و گفتگو کردند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ملاقاتش با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور بر تمایل کشورش برای حل و فصل سیاسی بحران تأکید کرد و گفت: ما بر لزوم توقف هرچه سریعتر حملات سعودی و لغو محاصره همه جانبه یمن اصرار داریم.

وی همچنین بر لزوم ارائه یاری های بشردوستانه به مردم یمن تأکید کرد و آن را مقدمه ای برای برقراری صلح در این کشور دانست. وی گفت که دولت نجات ملی هیچگاه از حقوق ملت یمن کوتاه نخواهد آمد و بر سَر این حقوق سازش نخواهد کرد.

مارتین گریفیتس نیز در ملاقاتش با المشاط بر لزوم تحقق راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران یمن تأکید کرد و گفت که به کوشش های خود برای نشاندن طرف های درگیر در یمن بر سر میز مذاکره ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1392

به "مقام یمنی: بر لزوم توقف حملات سعودی و لغو محاصره یمن تأکید داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام یمنی: بر لزوم توقف حملات سعودی و لغو محاصره یمن تأکید داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید