موشک 21 تنی چین شنبه وارد جو زمین می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، انتظار می رود موشک 21 تنی لانگ مارچ 5 بی (Long March 5 B) چین در روز شنبه 8 مه (18 اردیبهشت) به زمین بازگردد و طبق هشدار دولت ایالات متحده آمریکا ممکن است به یک منطقه مسکونی برخورد کند.

موشک 21 تنی چین شنبه وارد جو زمین می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، وزارت دفاع ایالات متحده اعلام نموده که آن ها موقعیت موشک را در فضا ردیابی می نمایند، اما محل دقیق ورود آن به جو زمین هنوز تعیین نیست و نقطه دقیق آن را می توان چند ساعت پس از ورود موشک به جو تعیین کرد.

طول بدنه این موشک 100 فوت (30 متر) بوده و عرض آن 16 فوت یعنی 4.8 متر است و با سرعت 4 مایل (6.4 کیلومتر) بر ثانیه در مدار می شود و هر دو ساعت یک دور به دور زمین می چرخد.

جاناتان مک داول (Jonathan McDowell) یک اخترشناس در مرکز ستاره شناسی هاروارد-اسمیتسونیان به اسپیس نیوز گفت: راستا بازگشت این موشک به گونه ای است که ممکن است کمی دورتر از نیویورک، مادرید، پکن و جنوب شیلی و ولینگتون، نیوزیلند فرود آید.

البته امیدواریم که پس از ورود به جو بسوزد، اما محتمل است بقایای آن پس از سوختن به زمین بخورد. این بقایا ممکن است وارد اقیانوس ها و یا مناطق غیر مسکونی شوند، اما همچنان مناطق مسکونی و اموال عمومی نیز در خطر برخورد قرار دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1682

به "موشک 21 تنی چین شنبه وارد جو زمین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک 21 تنی چین شنبه وارد جو زمین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید