مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: افزایش سطح خدمات به لحاظ کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی واقع شده است و الکترونیکی کردن بلیت سایت های تاریخی نیز اقدامی در این راستا است.

مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم بهره برداری از فاز دوم سامانه یکپارچه فروش بلیت الکترونیکی موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در تخت جمشید در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این فروش بلیط به صورت دستی انجام می شد که علاوه بر نیروی انسانی بسیار زیاد، رضایت مندی کافی برای گردشگران ایجاد نمی کرد، خوشبختانه با راه اندازی سامانه فروش الکترونیک در چند کاخ موزه تهران این حرکت ادامه یافت و امروز شاهد بهره برداری از این سامانه در تخت جمشید هستیم.

مونسان افزود: راه اندازی این سامانه صحت و سلامت کار را ارتقا می دهد و باعث افزایش سطح ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود، همچنین با توجه به اینکه گردشگران در سراسر جهان بلیت اماکن و سایت های تاریخی را به عنوان یادگاری نگهداری می نمایند، تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیت الکترونیکی به گونه ای باشد که امکان نگهداری آن وجود داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری افزود: راه اندازی سامانه فروش بلیت الکترونیک اقدام بسیار خوبی است و امیدواریم این سامانه در سایر سایت های تاریخی کشور نیز به زودی راه اندازی گردد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: سایت های تاریخی به ویژه تخت جمشید علاوه بر اینکه بناهای تاریخی ارزشمند برای همه بشریت است نشان از مهندسی عمیقی دارند که در اینجا به کار رفته است، این بناها حامل پیغام های بزرگ انسانی هستند، استفاده از کلمه دروازه ملل در تخت جمشید اوج ارتباطات انسانی را نشان می دهد و بر این نکته اشاره دارد که بیش از 2500 سال پیش ملت ایران به این موضوع توجه داشته اند، نیاکان ما صلح دوست بودند و به ارتباط بین اقوام و انسان ها اهمیت می دادند، همکاران ما با تمام وجود از این آثار تاریخی نگهداری و حفاظت می نمایند.

مونسان افزود: استفاده از ابزارهای نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقای کیفیت در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است، کوشش داریم با ابزارهای نرم افزاری تاریخ را در اینجا بازگو کنیم چراکه باید از حداکثر تکنولوژی برای بازگو کردن تاریخ به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی استفاده کنیم، استفاده از گوشی های راهنما که در نوروز 97 شاهد آن بودیم اقدام بسیار موثری بود که باعث شد توضیحات استاندارد به گردشگران ارائه گردد، همچنین کاری با تلفیق نور و صدا در تخت جمشید در حال اجرا است تا آنچه در گذشته در تخت جمشید اتفاق افتاده است به گردشگران نشان داده گردد.

همچنین مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم با قدردانی از اقدامات سازمان میراث فرهنگی در این دوره گفت: برای نخستین بار در سالهای گذشته، دولت ردیف بودجه مشخصی برای تخت جمشید و پاسارگاد در نظر گرفته است.

او ادامه داد: آقای دکتر مونسان زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را فراهم نموده است و به زودی ورود میلیاردی سرمایه را شاهد خواهیم بود.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: بروزرسانی: 26 مهر 1398 شناسه مطلب: 73

به "مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در جمع خبرنگاران: افزایش سطح خدمات به گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید