نگاهی به آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال، 9کشته سرانجام شب آتش و انفجار

به گزارش مجله بیزبینگ، آخرین شب چهارشنبه سال 99 در بیشتر شهرها و محله های کشور با آتش و انفجار همراه بود. شبی پر حادثه که آسیب های جسمی، جانی و روانی آن شاید تا آخر عمر برای برخی افراد و خانواده هایشان به تلخی یادگار بماند.

نگاهی به آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال، 9کشته سرانجام شب آتش و انفجار

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران، روز سه شنبه برای پلیس نیز روز پرکاری بود. سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: روز سه شنبه تعداد 7800 مورد تماس تلفنی با سامانه 110 پلیس پایتخت انجام شد که این موضوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است. همچنین 367 مورد آتش سوزی ضایعات در کنار خیابان ها و 53 مورد آتش سوزی سطل زباله رخ داد و در این آتش سوزی ها 52 نفر مجروح شدند که 14 نفر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند. همچنین 68 نفر به دلیل ایجاد مزاحمت برای شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی دستگیر شدند.

3 کشته در تهران

سعید مهرسروش، سخنگوی کمیته چهارشنبه سرانجام سال مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه استان تهران و بویژه شهر تهران در حوادث چهارشنبه آخر سال امسال در کشور بیشترین مصدوم را داشت، گفت: سه شنبه شب در استان تهران سه نفر در حوادث انفجار مواد محترقه جان باختند. یک نوجوان 15 ساله در جاجرود در صحنه حادثه فوت کرد و همچنین 2 جانباخته دیگر با سنین 18 و 31 ساله به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان شهدای تجریش تهران جان باختند.

وی اضافه کرد: در سطح استان تهران 553 نفر مصدوم شدند که 17 نفر در محل سرپایی درمان شدند و همچنین 413 نفر تا به امروز از مراکز درمانی ترخیص و در حال حاضر 122 نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

به گفته مهرسروش هم اکنون نیز پنج نفر از مصدومان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. 61 مورد قطع عضو، 216 مورد آسیب به چشم و 170 مورد سوختگی در سطح استان تهران گزارش شده است. 41 درصد مصدومان سن 8 تا 16 سال دارند و 37 درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

همچنین مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این باره به ایرنا، گفت: حوادث چهارشنبه سوری امسال در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.

1894 مصدوم در کشور

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در تشریح آخرین آمار مصدومان مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: امسال 1894 نفر در مراسم چهارشنبه سوری دچار آسیب شدند که سال گذشته در این مراسم ما 1468 نفر مصدوم داشتیم.

وی اضافه کرد: 527 نفر دچار آسیب چشمی شدند که سال گذشته این عدد 512 نفر بود، همچنین امسال 131 نفر قطع عضو شدند که این عدد در سال گذشته 193 بود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: امسال 546 نفر دچار سوختگی های درجه دو و سه شدند که سال گذشته تنها 318 نفر دچار سوختگی شده بودند و متأسفانه امسال ما در این حوادث 9هموطن را از دست دادیم که سال گذشته این عدد 4 نفر بود. 18 درصد از مصدومان خانم و 82 درصد آقا بودند. همچنین 46 درصد از مصدومان در بازه سنی 6 تا 18 سال قرار داشتند.

خالدی شرح داد: 70 درصد از مصدومان استفاده کننده مواد محترقه بودند و 30 درصد مصدومان عابران پیاده و عوامل امدادی بودند.

وی در سرانجام با اشاره به استان های دارای بیشترین مصدوم در چهارشنبه سرانجام سال گفت: استان تهران با 553 نفر، آذربایجان شرقی با 185 نفر و کرمانشاه با 140 نفر بیشترین مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سرانجام سال را داشتند.

یک کشته در اراک

سرهنگ محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی در یکی از محله های اراک، یک نفر کشته و سه نفر مجروح شدند.

وی اظهار داشت: در این انفجار یک پسر جوان جان خود را از دست داد و سه نفر از همراهان وی نیز بشدت مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شدند. شدت این انفجار به حدی بود که تعدادی از منازل مجاور نیز دچار خسارت شدند.

198 مصدوم در آذربایجان غربی

باقر بهرامی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی نیز گفت: بر اساس آخرین آمار تا ساعت 7 صبح چهارشنبه 198 نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در استان مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته 76 درصد رشد دارد. از این تعداد، 143 نفر آقا و55 نفر خانم هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1601

به "نگاهی به آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال، 9کشته سرانجام شب آتش و انفجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال، 9کشته سرانجام شب آتش و انفجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید