هویت بخشی آثار تاریخی مستلزم بررسی و پژوهش کارشناسان باستان شناسی

به گزارش مجله بیزبینگ، مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هویت بخشی آثار تاریخی را مستلزم بررسی و پژوهش کارشناسان باستان شناسی، دانست.

هویت بخشی آثار تاریخی مستلزم بررسی و پژوهش کارشناسان باستان شناسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حسین اسماعیلی عتیق مسئول باستان شناسی این اداره کل گفت: آثاری که از کاوش های باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی و همچنین بصورت میدانی توسط اشخاص یا تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی به دست می آیند، مهمترین منابع مادی اطلاعاتی گذشته هستند. به همین دلیل وظیفه در قبال آنها تنها کشف و بررسی این آثار نیست، بلکه باید برای حفظ و حراست از آن ها بررسی های دقیق صورت پذیرد.

او ادامه داد: اشیای باستانی و قیمتی پس از کشف در مناطق تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی استان تحویل و پس از بررسی های اولیه به منظور ادامه و تکمیل روند پژوهشی به پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ارجاع می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از تحویل اشیای باستانی، پژوهش و بررسی آن ها پس از طی مراحل اولیه مطالعه ساختاری، آغاز می شود، افزود: اشیای کشف شده در ابتدای امر مورد مطالعه ساختاری قرار گرفته و پس از طی مراحل کارشناسی و پژوهشی قدمت و تاریخچه براساس نظر کارشناسان قطعیت می پذیرد.

مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به کشف تعدادی سکه در منطقه تاریخی شنب غازان تبریز اظهار کرد: طی ماه های گذشته شاهد کشف تعدادی سکه در این منطقه توسط انجمن تاریخی فرهنگی غازانیه تبریز بودیم که به اداره کل میراث فرهنگی تحویل و مطالعات اولیه در خصوص آن آغاز شد.

اسماعیلی در پایان گفت: مطالعه و پژوهش در خصوص سکه های کشف شده نیازمند پژوهش دقیق تر می باشد که نظر قطعی کارشناسی پس از اتمام مراحل اعلام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 238

به "هویت بخشی آثار تاریخی مستلزم بررسی و پژوهش کارشناسان باستان شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت بخشی آثار تاریخی مستلزم بررسی و پژوهش کارشناسان باستان شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید