واکنش سوریه به حرکت نظامیان ترکیه

به گزارش مجله بیزبینگ، وزارت خارجه سوریه به شدت به حرکت نظامیان ترکیه به سمت شهر راهبردی خان شیخون واکنش نشان داد و درباره تبعات آن به آنکارا هشدار داد.

واکنش سوریه به حرکت نظامیان ترکیه

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه گفت: نظامیان ترکیه با تجهیزات و مهمات از مرز سوریه عبور نموده و به سمت خان شیخون در حومه جنوبی ادلب برای یاری به تروریستهای جبهه النصره در حال حرکت هستند که این حمایت نامحدود ترکیه از گروههای تروریستی را نشان می دهد.

وزارت خارجه سوریه بیان نمود: این اقدام که به مثابه دخالت آشکار ترکیه محسوب می گردد، محکوم است و رژیم ترکیه مسئول کامل تبعات این نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اراضی سوریه است. این رفتار متجاوزانه و خصمانه رژیم ترکیه تاثیری بر عزم پایدار ارتش سوریه برای تعقیب و مقابله با تروریستها در خان شیخون ندارد و ارتش سوریه در راستای پاکسازی کامل خاک سوریه از لوث تروریستها گام بر می دارد.

این در حالی است که منابع خبری شب گذشته از ورود ارتش سوریه به شهر راهبردی خان شیخون خبر داده بودند.

این منابع اعلام نموده بودند که نیروهای ارتش سوریه شب گذشته وارد شهر راهبردی خان شیخون شده و آغاز به پیشروی در آن نموده اند و اینکه نبردی سنگینی میان تروریستها و ارتش سوریه در این شهر جریان دارد.

منابع وابسته به مخالفان سوری گفتند که این اولین باری است که نیروهای ارتش سوریه از زمان خارج شدن این شهر از کنترل ارتش سوریه در سال 2014 وارد آن می شوند.

این منابع بیان نمودند که نیروهای ارتش سوریه از سمت شمال غربی وارد شهر شده و بر بعضی ساختمان ها مسلط شده اند.

یک منبع نظامی ارتش سوریه هم اعلام نموده بود که ارتش سوریه وارد شهر راهبردی خان شیخون از سمت شمال غربی آن شده است و ادوات و تجهیزات تروریست ها را منهدم و بسیاری از آنها را به هلاکت رسانده است و شمار زیادی از تروریستها نیز فرار نموده اند.

اما چرا تسلط بر خان شیخون اهمیت دارد؟

شهر خان شیخون از اهمیت راهبردی فراوانی برخوردار است زیرا بر جاده های حیاتی مشرف است و نقطه تلاقی میان حومه شرقی، غربی و شمالی ادلب است و سیطره بر آن اولین گام برای بازگشایی جاده حیاتی میان حلب پایتخت مالی سوریه و دمشق پایتخت سیاسی آن است.

از بُعد نظامی هم سیطره ارتش سوریه بر خان شیخون راه را در برابر نیروهای ارتش سوریه برای پیروزی های بیشتر هموار می نماید تا به سوی کفر سجنه و معره النعمان در شمال پیش بروند. تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون به مثابه محاصره مساحت قابل توجهی در حومه شمالی حماه و آنچه مثلث مرگ نامیده می گردد ومورک که نقطه دیده بانی ترکیه در آن قرار گرفته است و تروریستها از اطراف آن به مواضع ارتش سوریه و شهرک های مسکونی تحت کنترل ارتش سوریه حمله می نمایند، است. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 262

به "واکنش سوریه به حرکت نظامیان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سوریه به حرکت نظامیان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید