وزیر صنعت زمان واردات خودرو را بیان کرد ، چه کسانی خودرو وارد می نمایند؟

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر صمت با بیان اینکه از هفته آینده واردات خودرو شروع می گردد، گفت: نام نخستین افرادی که تمام شرایط برای واردات خودرو را دارند اعلام و کار واردات خودرو شروع می گردد.

وزیر صنعت زمان واردات خودرو را بیان کرد ، چه کسانی خودرو وارد می نمایند؟

به گزارش خبرنگاران، سیدرضا فاطمی امین در بازدید از مراکز فراوریی گلستان با اشاره به اینکه مصوب واردات خودرو گرفته شده است، گفت: بیش از 300 کسب وکار تقاضای ورود خودرو را داشتند که برخی از این شرکت ها شرایط ورود خودرو را ندارند و در حال پایش شرایط کسب وکارها هستیم و بعد از این مرحله شرکت هایی که شرایط واردات دارند معرفی خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پالایش این افراد براساس آیین نامه واردات خودرو مصوب دولت انجام می شود، اضافه نمود: تا یکی دو هفته آینده شرایط افراد آنالیز می شود و نام نخستین افرادی که تمام شرایط برای واردات خودرو را دارند اعلام و کار واردات خودرو شروع می شود.

به گزارش تسنیم، وی درباره واحدهای فراوریی نیز گفت : سرمایه در گردش و مواد اولیه و فراوری سه مؤلفه است که وزارتخانه دنبال می نماید و سال گذشته واحدهای فولاد مدنظر ما بود که بدون هیچ مسئله ای و بدون سهمیه بندی مواد اولیه در اختیار این واحدها نهاده شد.

وزیر صمت توضیح داد: در بخش پتروشیمی سال جاری برنامه داریم که با هماهنگی وزارت نفت تا به امروز مسئله ای در این بخش نداشتیم و در بیشتر واحدها در این بخش رشد فراوری را داشته ایم.

وی اضافه نمود: برنامه ما افزایش فراوری و کنار آن تسریع در روند فراوری است.

معادن دولتی به مردم واگذار می شود

بعلاوه به گزارش ایرنا، وزیر صمت در بازدید از معدن در حال بهره برداری منطقه رضی شهرستان رامیان استان گلستان اظهار امیدواری کرد که این واگذاری ها، ظرفیت های حوزه معدن کشور را بیش از گذشته فعال کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 5 هزار معدن دولتی با هدف استفاده بهینه از این ظرفیت ها در راستای فراوری و اشتغال برای نخستین بار به صورت مزایده در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: معادن قابل واگذاری طی چندسال اخیر شناسایی شده و با طی کردن فرایند قانونی آماده واگذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تامین و به روز نشدن ماشین آلات معدن طی چند سال اخیر را از عوامل عقب ماندگی و مواجهه با کاهش فراوری برشمرد و گفت: با وجود این مسائل در 6 ماه اخیر معادل یک سال ماشین آلات مورد احتیاج معادن کشور تامین و در اختیار آنان نهاده شد.

فاطمی امین بعلاوه بر فعال شدن حقوق دولتی معادن تاکید نمود و اضافه نمود: در این طرح 15 درصد حقوق دولتی معادن به اهالی همان منطقه اختصاص پیدا می نماید در حالی که سال های قبل این رقم 2 تا 3 درصد بود.

وی بیان نمود: از اول مهرماه سال جاری به تمام معادن اعلام شده که باید آمار فراوری را ماهانه گزارش نمایند و تمامی برداشت ها و فروش معادن در سامانه جامع تجارت ثبت شود تا حقوق دولتی از این طریق دریافت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: بعلاوه هماهنگی با راهداری در دست انجام است تا تحقق حقوق دولتی مواد معدنی قابل کنترل باشد.

فاطمی امین بیان نمود: خام فروشی در معادن کمتر از یک درصد است با این وجود نیمه خام فروشی در معادن وجود دارد به عنوان نمونه شمش فولاد به عنوان یک ماده معدنی نیمه خام صادر می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: درصدد هستیم فرآوری مواد خام معدنی تا آخر زنجیره ادامه پیدا کند برای مثال در حوزه فولاد به سمت فولادهای ضدزنگ و الکتریکی مورد استفاده در ترانسفورماتورها حرکت کنیم.

وی ادامه داد: دفتر صنایع مواد پیشرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده تا از فراوری مواد اولیه فراتر رفته و فراوری محصولات تنگستان، لیتیوم مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز شنبه به وسیله زمینی وارد گلستان شد، در بدو ورود به استان از یک واحد فراوریی پتروشیمی در شهرک صنعتی بندرگز بازدید کرد و پس از آنالیز مسائل واحدهای فراوریی شهرک صنعتی سرخنکلاته گرگان، به شرق گلستان سفر کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2173

به "وزیر صنعت زمان واردات خودرو را بیان کرد ، چه کسانی خودرو وارد می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صنعت زمان واردات خودرو را بیان کرد ، چه کسانی خودرو وارد می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید