پاکستان: طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان اعلام آمادگی نموده است

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر خارجه پاکستان در پیغام ویدئویی به رسانه های این کشور گفت که طالبان برای درخواست ها درباره کاهش خشونت در افغانستان اعلام آمادگی نموده است.

پاکستان: طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان اعلام آمادگی نموده است

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در پیغام ویدئویی به رسانه ها گفت که کشورش توقع پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا و طالبان را در افغانستان داشت.

وی اضافه نمود: طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان اعلام آمادگی نموده است که این اقدام پیشرفتی در جهت توافق صلح است.

قریشی گفت که افغانستان، پاکستان و منطقه به فضای امن و باثبات احتیاج دارد و ما خوشحالیم که مسئولیت خود را در فرایند صلح به درستی انجام داده ایم.

وزیرخارجه پاکستان ابراز امیدواری کرد که در نتیجه تامین امنیت در منطقه، مردم افغانستان و پاکستان نیز نفع ببرند.

چندی قبل زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان پس از دهمین دور مذاکرات قطر از طالبان خواسته بود تا خشونت ها در افغانستان را کاهش دهد که این اظهارات با واکنش دولت افغانستان روبرو شد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به تاکید آمریکا برای مجبور کردن طالبان به کاهش خشونت ها که مورد پذیرش این گروه نیز قرار نگرفته، توضیح داد که کاهش خشونت ها معنی دقیقی ندارد و دولت بدنبال برقراری آتش بس است.

صدیقی در توئیتی نوشت: طرح دولت افغانستان برای شروع گفت وگوهای صلح، تامین آتش بس است. کاهش خشونت معنای دقیق نظامی، حقوقی و جنبه عملی ندارد.

چندی پیش نیز یکی از فرماندهان طالبان تصریح نموده بود که برقراری آتش بس تنها در صورت خروج کامل همه نیروهای آمریکایی از افغانستان ممکن خواهد بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 714

به "پاکستان: طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان اعلام آمادگی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان اعلام آمادگی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید