پروژه های ملی حمل و نقل هوشمند یکپارچه سازی می شود

به گزارش مجله بیزبینگ، انجمن صنفی کارفرمایی سیستم های حمل ونقل هوشمند برای متمرکز شدن اقدامات حوزه حمل ونقل هوشمند راه اندازی شد.

پروژه های ملی حمل و نقل هوشمند یکپارچه سازی می شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این انجمن با تلاش و حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت تا فضایی باشد برای هماهنگی و یکپارچگی اجرای پروژه های ملی حمل ونقل هوشمند، مشخص استانداردهای یکسان و مدون در این حوزه، جلوگیری از موازی کاری ها و قیمت گذاری های معین برای اجرای پروژه ها.

یکی از اقدامات مهم بخش هوشمندسازی این ستاد طی دو سال گذشته، شناسایی و تکمیل زیست بوم این حوزه است. بر همین اساس نیز تا به امروز 220 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه حمل ونقل هوشمند شناسایی شده است. اما عدم وجود یک فضای مشترک برای هم افزایی اقدامات و پیشبرد اهداف، اجرای پروژه های ملی را کند و تا حدودی ناکارآمد کرده بود.

شکل گیری انجمن صنفی کارفرمایی سیستم های حمل ونقل هوشمند تلاشی برای رفع این نواقص و مسائل موجود است. در واقع این انجمن با هدف ایجاد یکپارچگی در ابعاد فنی و اقتصادی پروژه ها و هم افزایی فعالیت شرکت های عضو ایجاد شده است و تا به امروز توانسته در زمینه برنامه ریزی برای یکسان سازی تعرفه ها، ارزیابی عملکرد شرکت های عضو، بررسی مسائل بیمه ای شرکت های عضو، بررسی بخشنامه ها، طراحی وب سایت انجمن و غیره اقداماتی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1649

به "پروژه های ملی حمل و نقل هوشمند یکپارچه سازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های ملی حمل و نقل هوشمند یکپارچه سازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید