پوتین طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را به مجلس ارائه کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طرح قانونی خروج این کشور از پیمان آسمان های باز را به مجلس دومای روسیه ارائه کرد.

پوتین طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را به مجلس ارائه کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از گزارش پایگاه اینترنتی دومای روسیه، این طرح قانونی روز سه شنبه در دستورکار دوما نهاده شد.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته هم سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی این کشور را به عنوان نماینده خود برای آنالیز طرح قانونی خروج از پیمان آسمان های باز در مجلس دوما و شورای فدراسیون معین کرد.

پیمان آسمان های باز، توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که سال 2002میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می یابد. این پیمان، یکی از عظیم ترین کوشش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد.

پیش تر یوگنی بوژینسکی رئیس سابق اداره قراردادهای بین المللی وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود که خروج روسیه از پیمان آسمان های باز ازنظر نظامی هیچ لطمه و آسیبی به روسیه نمی رساند.

وی توضیح داد: علاوه بر آن، پس از خروج آمریکا از این طرح، روسیه هیچ نیازی به پیمان آسمان های باز ندارد.

کنستانتین گاوریلوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین، نیز ادامه حضور و مشارکت روسیه در پیمان آسمان های باز را به بازگشت آمریکا به این پیمان بین المللی مشروط نموده بود.

گاوریلوف در این رابطه گفت: اگر واشنگتن بار دیگر در پیمان آسمان های باز شرکت کند، مسکو از آن خارج نخواهد شد.

مقام روس با بیان اینکه آمریکا یک ماه فرصت برای فکر کردن دارد، اظهار کرد: روسیه همیشه برای همکاری برای برطرف ایرادها در چارچوب پیمان آسمان های باز با آمریکا و شرکت کنندگان در این پیمان آمادگی دارد.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین در ادامه سخنان خود گفت که دولت روسیه در روزهای آینده طرح قانونی خروج روسیه از پیمان آسمان های باز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارائه می نماید و پس از آن این سند برای آنالیز به مجلس دومای روسیه و شورای فدراسیون ارسال خواهد شد. ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1681

به "پوتین طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را به مجلس ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین طرح خروج روسیه از پیمان آسمان های باز را به مجلس ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید