پیروزی سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی اصفهان، تساوی پیکان برابر ماشین سازی، توقف آلومینیوم مقابل سایپا

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- سپاهان پیروز شد دربی جذاب و زیبای اصفهان را پیروز گردد و موقتا به صدر جدول لیگ برتر برسد.

پیروزی سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی اصفهان، تساوی پیکان برابر ماشین سازی، توقف آلومینیوم مقابل سایپا

به گزارش خبرنگاران، سپاهان و ذوب آهن در هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه 3 بر 1 به سود سپاهان به سرانجام رسید. محمد محبی، دانیال اسماعیلی فر و یاسین سلمانی برای سپاهان و حسین شنانی نیز برای ذوب آهن گلزنی کردند. با این پیروزی سپاهان 25 امتیازی شد و موقتا به صدر جدول رسید و ذوب آهن نیز 11 امتیازی ماند.

ترکیب سپاهان: پیغام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت الله پورقاز، دانیال اسماعیلی فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال الدین علی محمدی(از دقیقه 87 یاسین سلمانی)، سروش رفیعی(از دقیقه 80 رضا میرزایی)، محمدرضا حسینی(از دقیقه 80 مهدی زاده)، محمد محبی(از دقیقه 70 محمدرضا خلعتبری) و سجاد شهباززاده(از دقیقه 87 مهدی ترکمان)

ترکیب ذوب آهن: شهاب گردان، وحید محمدزاده، سید عبدالله حسینی، مسعود ابراهیم زاده، قاسم حدادی فر، میلاد جهانی، دارکو بیدوف، مهرداد قنبری(از دقیقه 57 علی دشتی)، دانیال مومنی ، فرشاد محمدی مهر و محمد سلطانی مهر(از دقیقه 65 حسین شنانی)

کارت زرد: میلاد جهانی و قاسم حدادی فر /امید نورافکن

لحظات حساس:

دقیقه 18: دانیال اسماعیلی فر در سمت راست و چسبیده به محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و در حالی که می توانست به سمت دروازه سانتر کند، اقدام به شوتزنی از زاویه بسته را کرد که گردان شوت او را روانه کرنر کرد.

دقیقه 37: یک ارسال در عمق خط دفاعی سپاهان، می رفت ذوب آهن را صاحب موقعیت کند که خروج به موقع پیغام نیازمند و دفع توپ، اجازه خلق موقعیت روی دروازه را به شاگردان رضایی نداد.

دقیقه 45: دانیال اسماعیلی فر با یک حرکت پا به توپ وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد و شوت نوک پایی را روانه دروازه حریف کرد که این شوت زمینی با اختلافی اندک راهی اوت شد.

دقیقه 53: در حالی که دفاعی ذوب آهن روی یک پاس در عمق جا مانده بود، سجاد شهباززاده در موقعیت تک به تک با گردان، قصد باز کردن دروازه با ضربه چیپ را داشت که دروازه بان ذوب آهن این ضربه را مهار کرد.

دقیقه 57: شوت دیدنی میلاد جهانی از روی ضربه آزاد را پیغام نیازمند با پروازی دیدنی از کنج دروازه به بیرون کشید.

دقیقه 75: ضربه کات دار شنانی از روی خط محوطه جریمه را پیغام نیازمند با عکس العملی مناسب راهی کرنر کرد.

دقیقه 90: سلمانی با یک پاس خوب، ترکمان را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن بعد از دریبل مدافع حریف، یک شوت به سمت دروازه گردان زد که این شوت را گردان به خوبی مهار کرد.

دقیقه 93: یاسین سلمانی در موقعیت تک به تک از زاویه ای بسته، قصد باز کردن دروازه ذوب آهن را داشت اما گردان با عکس العملی خود، ضربه زمینی او را مهار کرد.

توضیح گل:

ذوب آهن 0-1 سپاهان (محمد محبی، دقیقه 2): سجاد شهباززاده با یک پاس، محمد محبی را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد و این بازیکن با یک حرکت سریع وارد محوطه شده و با پای راست، شوتی غیرقابل مهار را روانه دروازه گردان کرد.

ذوب آهن 0-2 سپاهان: (دانیال اسماعیلی فر 78): در حالی ذوب آهن سرتا پا حمله بود، روی پاس رفیعی، محمدرضا خلعتبری در یک موقعیت ضد حمله عالی نهاده شد و پس از پیمودن یک راستا طولانی و از پیش رو برداشتن شهاب گردان، با یک پاس عالی دانیال اسماعیلی فر را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با یک ضربه دقیق، دروازه خالی را باز کرد.

ذوب آهن 1-2 (حسین شنانی 80): حسین شنانی از پشت محوطه جریمه با یک شوت کات دار زیبا و غیرقابل مهار، کنج دروازه سپاهان را نشانه گرفت و نیازمند هر چه به بدن خود کش داد نتوانست این ضربه را مهار کند.

ذوب آهن 1-3 (یاسین سلمانی 94): یاسین سلمانی با فراری دیدنی خود را به یک توپ تند و تیز که در حال خروج از خط عرضی بود رساند و با یک تکل به موقع، توپ را از زاویه بسته روانه دروازه گردان کرد.

- ملاقات دو تیم گل گهر و نفت مسجدسلیمان با نتیجه تساوی بدون گل به سرانجام رسید. نیمه اول این بازی با حملات پر شمار تیم میزبان شروع شد و گل گهری ها به دنبال این بودند تا بتوانند دروازه حریف را باز نمایند اما حتی با بیشتر شدن حملات این تیم، باز هم نتوانستند خود را به دروازه تیم مهمان برسانند. در سوی دیگر هم نفتی ها نیز با برنامه ریزی های خاص خود پا به این میدان گذاشت. آنها در پانزده دقیقه سرانجامی نیمه اول بازی راه دروازه گل گهر را در پیش گرفتند و با شوت های پیاپی سعی کردند تا دروازه تیم میزبان را باز نمایند اما این اتفاق برای آنها نیز نیفتاد تا نیمه بازی با تساوی بدون گل به سرانجام برسد.

در نیمه دوم هم هیچ کدام از دو تیم بازی دفاعی ارائه ندادند هر چند در بعضی دقایق بازینفت مسجدسلیمان ناخواسته عقب می کشید اما پس از تصاحب فورا ضدحمله ای به سوی دروازه حریف طراحی می کردند. باز هم به مانند ابتدای بازی در نیمه دوم هم مثل نیمه اول دقایق ابتدایی در اختیار تیم مهمان بود اما پس از آن هر چه از زمان بازی می گذشت یاران حسینی به پیش می آمدند تا نبض بازی را در اختیار بگیرند.

در نهایت ملاقات دو تیم با تساوی بدون گل به سرانجام رسید. از آن تساوی هایی که اصلا ملاقات خسته ای نبود و در هر دقیقه از بازی می توانست موقعیتی دیدنی را باعث گردد اما هیچکدام از آنها تبدیل به گل نشد تا حالا گل گهری ها 19 امتیازی شوند و در رده پنجم جدول رده بندی قرار بگیرند. در سوی دیگر نفتی ها نیز 18 امتیازی شدند و در رده یازدهم جدول رده بندی نهاده شدند.

- شاگردان تارتار با وجود اینکه ظرف 21 دقیقه با دو گل از میهمان قعر جدولی خود پیش افتادند، اما در نهایت پیروزی را از دست دادند. پیکان و ماشین سازی در ملاقاتی که 26 دقیقه ابتدایی آن بسیار جذاب و دیدنی بود، به مصاف هم رفتند. پیکان خیلی زود به گل رسید و در ادامه دست بردار قضیه نبود و علاوه بر خلق چند موقعیت، توسط حاتمی به گل دوم نیز رسید اما شاگردان اخباری ظرف چند ثانیه دو بار دروازه میزبان را باز کردند تا آنها کامبکی رویایی را در این بازی به ثبت برسانند. بازی در نهایت با تساوی 2 - 2 به سرانجام رسید تا مهدی تارتار نتواند مقابل شاگرد سابقش اخباری به پیروزی برسد.

توضیح گل:

پیکان 1 - 0 ماشین سازی (دقیقه 3 - سامان فلاح): پیکانی ها صاحب یک ضربه کرنر شدند و توپ ارسالی به روی دروازه را رضایی سنگربان ماشین سازی ناقص دفع کرد که توپ در ادامه به سامان فلاح رسید و او دروازه حریف را باز کرد تا پیکان با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

پیکان 2 - 0 ماشین سازی (دقیقه 21 - فرزاد حاتمی): بازیکنان پیکان یک توپ قطری را به سمت چپ خط دفاعی ماشین سازی و درون محوطه جریمه این تیم ارسال کردند، که محمدامین درویشی به این توپ رسید و آن را بلافاصله به صورت عرضی به دهانه دروازه ارسال کرد که فرزاد حاتمی با یک تکل بلند و با پای چپ، توپ را وارد دروازه کرد تا پیکانی ها دو بر صفر از حریف خود پیش بیفتند.

پیکان 2 - 1 ماشین سازی (دقیقه 25 - محمدامین اسدی): ارسال رزاق پور از سمت چپ خط حمله ماشین سازی با یک ضربه سر فوق العاده زیبا از محمدامین اسدی بازیکن سابق پرسپولیس از نزدیکای خط محوطه جریمه همراه شد، تا گل نخست ماشین سازی به ثمر برسد.

پیکان 2 - 2 ماشین سازی (دقیقه 26 - پیمان بابایی): پیمان بابایی پس از نفوذ به زمین پیکان، از پشت محوطه جریمه ضربه اش را به سمت دروازه پیکان زد که کاری از محمد دریس ساخته نبود تا ماشین سازی در فاصله چند ثانیه، کامبکی رویایی در این بازی داشته باشد.

- گل لحظات سرانجامی نارنجی پوشان با سوپر گل میثم مجیدی پاسخ داده شد تا جدال شاگردان خطیبی و صادقی با تساوی تمام گردد. آلومینیوم اراک که فرایند خوبی در 10 ملاقات اخیرش داشته و تنها یک شکست متحمل شده، پس از دو پیروزی ارزشمند مقابل پرسپولیس و تراکتور اکنون در ملاقاتی خانگی مقابل سایپا نهاده شده و امیدوار است به فرایند خوب خود ادامه دهد، اما در آن سوی میدان نارنجی پوشان هم در کوشش برای جبران باخت اخیرشان مقابل گل گهر و رسیدن به برد در اراک هستند تا شرایط خود را بهتر نمایند.

توضیح گل ها:

آلومینیوم صفر - سایپا یک (دقیقه 5+90: مهرداد حیدری): ارسال زیبای حسین ماهینی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین را مهرداد حیدری با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

آلومینیوم 1 - سایپا 1 (دقیقه 8+90: میثم مجیدی): ضربه آزاد پشت محوطه برای آلومینیوم را میثم مجیدی با شوت فنی استثنایی به کنج دروازه سایپا فرستاد و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1507

به "پیروزی سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی اصفهان، تساوی پیکان برابر ماشین سازی، توقف آلومینیوم مقابل سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی سپاهان مقابل ذوب آهن در دربی اصفهان، تساوی پیکان برابر ماشین سازی، توقف آلومینیوم مقابل سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید