چاووش اوغلو ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، وزیر خارجه ترکیه از روسیه که میانجی حل اختلاف میان باکو-ایروان شده خواست ارمنستان را به پیروی از توافق آتش بس قره باغ مجاب کند.

چاووش اوغلو ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس، از او خواست که ارمنستان را برای پیروی از مفاد توافق آتش بس قره باغ تحت فشار قرار دهد.

در بیانیه ای که به همین دلیل از سوی وزارت خارجه ترکیه صادر شد؛ ارمنستان به نقض آتش بس و حمله به شهر گنجه جمهوری آذربایجان متهم شده است.

لازم به ذکر است، آتش بس قره باغ تنها یک روز از عمر خود را سپری نموده حال آنکه شنمایندگی آن امری دور از انتظار نیست. در ساعات آغازین روز یکشنبه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیرو های ارمنستان را متهم کرد که شهر گنجه را به توپ بسته اند.

اما شوشان استپانیان وزیر دفاع ارمنستان، ادعای باکو را رد می نماید. همزمان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان می گوید جامعه جهانی باید حق خودمختاری منطقه مورد مناقشه قره باغ را به رسمیت بشناسد.

از سوی دیگر، گفته می گردد که در ساعت 8 صبح امروز، پهپاد شناسایی ارمنستان حین پرواز در حریم هوایی شهر مینگه چئویر، از سوی پدافند هوایی جمهوری آذربایجان سرنگون شده است.

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نشست 10 ساعته ای که روز آدینه به میزبانی مسکو انجام شد؛ توافق کردند که برای تسهیل خدمات بشردوستانه از جمله تحویل جنازه قربانیان دوطرف، آتش بس نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1222

به "چاووش اوغلو ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید