کابلوف: طالبان مشروعیت را از میدان جنگ بدست آورده و صلح بدون آن امکان ندارد

به گزارش مجله بیزبینگ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان معتقد است که نبرد طالبان در میدان جنگ با نیروهای خارجی به این گروه مشروعیت بخشیده و صلح بدون این گروه امکان پذیر نیست.

کابلوف: طالبان مشروعیت را از میدان جنگ بدست آورده و صلح بدون آن امکان ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان اظهارداشت: بدون مذاکره با گروه طالبان امکان برقراری صلح در افغانستان وجود ندارد.

وی اضافه نمود: طالبان مشروعیت خود را در میدان جنگ با نیروهای خارجی و دولتی افغانستان بدست آورده و این مسئله نشان از ضعف حکومت این کشور است.

کابلوف اضافه نمود: ما احتیاج داریم تا گروه طالبان را به مسکو دعوت کنیم و با آنها گفت وگو کنیم و زمینه ساز این فرصت باشیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان درباره انتخابات این کشور گفت: منطقی بود اگر در شروع، صلح در افغانستان به نتیجه می رسید و سپس روند انتخابات برگزار می شد.

وی گفت: طالبان نیز انسان هستند و تمایلی برای از دست دادن جان خود ندارند و به دنبال برگشت عزتمندانه هستند و اگر این گروه به دنبال زنده کردن قدرتشان در افغانستان باشند ما نیز آن را نخواهیم پذیرفت.

کابلوف اذعان داشت: طالبان متعهد شده اند که به دنبال تسلط در افغانستان نیستند و در نظر دارند به وسیله روند تقسیم قدرت بصورت دموکراتیک عمل نمایند.

در ادامه نماینده پوتین اظهارداشت: طالبان از مسکو خواسته تا در روند مذاکرات صلح میان این گروه و طالبان از توانایی خود استفاده کند.

وی تأکید کرد: منافع راهبردی روسیه به وسیله افغانستانی مستقل و بی طرف و بدون جنگ و مواد مخدر تأمین می گردد و روسیه به دنبال احقاق این هدف است.

کابلوف اضافه نمود: ازسرگیری روند مذاکرات میان گروه طالبان و آمریکا نقطه عطف رسیدن به صلح در افغانستان است و صلح بدون طالبان در این کشور میسر نمی گردد.

صحبت های ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان در حالی بیان می گردد که هیئت طالبان و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در اسلام آباد دیدار کردند.

گفته می گردد این دیدار شامل گفت وگوهای رسمی درباره روند صلح نبوده و تنها برای اعتمادسازی میان دوطرف انجام شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 427

به "کابلوف: طالبان مشروعیت را از میدان جنگ بدست آورده و صلح بدون آن امکان ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابلوف: طالبان مشروعیت را از میدان جنگ بدست آورده و صلح بدون آن امکان ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید