7 حرفی که هرگز نباید به کسی بگویید

به گزارش مجله بیزبینگ، برخی از حرف ها ظاهرشان مسئله ای ندارد، اما اطرافیانمان را سخت ناراحت می نماید. ظاهرشان مودبانه است و باطنشان اما می گوید که تنهایم بگذار، تو خیلی به درد من نمی خوری! این حرف ها اعتماد به نفس را می کشد و بدون اینکه متوجه شویم به خانواده، دوست و همکارانمان پیغام های بدی را منتقل می نماید. بهتر است این 7 مورد را هرگز به کسی نگوییم:

7 حرفی که هرگز نباید به کسی بگویید

1. برای من اهمیتی ندارد

آنچه آن ها می شنوند: من را تنها بگذار. من کارهای مفیدتری نسبت به گوش دادن به تو دارم.

برای مخاطب خود شرح دهید که چرا فعلا نمی خواهید در خصوص این مساله چیزی بشنوید و چرا الآن زمان مناسبی نیست. اگر مردم برای شما مهم باشند، شما هم برای آن ها مهم خواهید بود. به دیگران اهمیت دهید و در خصوص دلیل کارتان شرح دهید.

2.شما اشتباه می کنید

آنچه آن ها می شنوند: شما نادان هستید. شما هیچ چیز نمی دانید و بی ارزش هستید.

جملات محتاط تری را به کار ببرید: من فکر می کردم که...، درک من این است که...

3. شما نمی توانید آن کار را انجام دهید

آنچه آن ها می شنوند: شما توان انجام کاری که می خواهید را ندارید. هرچقدر هم کوشش کنید، نمی توانید و بهتر است کوشش نکنید.

چرا مشخص می کنید که شخصی شکست خواهد خورد! احتمالاً شما حس می کنید وظیفه شماست که جلوی اشتباهات دیگران را بگیرید، قبل از اینکه به خودشان آسیب برسانند. اما ما از شما می پرسیم که چگونه می توانید قضاوت کنید که افراد برای چه کارهایی مفید هستند؟ اگر شکست برترین راه برای رشد افراد بود چه؟ دل دیگران را خالی نکنید. شما مأمور به نشان دادن واقعیات به دیگران نیستید.

در این زمینه بخوانید:

5 چیز که نباید با دیگران به اشتراک گذاشت

به این 15 درخواست همسر خود نه بگویید!

4.این کار آسان است

آنچه آن ها می شنوند: این کار برای بیشتر مردم آسان است. اگر نمی توانید این کار را انجام بدهید، احتمالا شما مسئله ای دارید.

هرکسی توانی دارد و سطح دشواری چیزها برای افراد فرق دارد. اگر به فردی بگویید کارش راحت است، او را تضعیف نموده اید. اگر کسی کوشش می نماید و به شما اعتماد نموده است، به او ضعفش را یادآوری نکنید. چالش های مردم را تصدیق کنید و در پی نفی نباشید.

5. من که به شما گفتم

آنچه آن ها می شنوند: شما به من گوش نکردید. این تقصیر شما است. من خیلی بهتر از شما هستم.

این را بدانید که شلیک کردن به یک اسب مرده، کار بی فایده ای است. در پی این نباشید که به دیگران بفهمانید اشتباه نموده اند و باید به حرف شما گوش می دادند.

6.همانطور که قبلا گفتم...

آنچه آن ها می شنوند: شما به حرف من گوش نمی دهید. شما باعث می شوید که حرفم را تکرار کنم. شما آزاردهنده هستید.

این حرف ها یک قاتل برای تبادل نظر به شمار می فرایند. اگر کسی از شما سوالی بپرسد و شما به او یادآوری کنید که قبلا پاسخ این سوال را داده اید، تمایل دیگران برای یادگیری را می کشید و به آن ها این حس را می دهید که به آنچه می گویند، علاقه کمی دارید. همین حرف ها را اگر با شیوه درست و ادبیات دیگری بگوییم، جلوی بسیاری از سوءتفاهمات را خواهیم گرفت.

7. پیروز باشید

آنچه آن ها می شنوند: پیروزیت شما ممکن است، البته اگر شانس بیاورید. البته کارهای شما آنقدر مهم نیستند و احتمالاً در کارهای غیرمهمتان پیروز خواهید شد.

پیروزیت دیگران را به شانس نسبت ندهید. برخی از پیروز باشید گفتن های ما با تردید و لحن از بالا به پایینی که دارند، پیامی متفاوت از آرزوی پیروز شدن را اعلام می نمایند. در عوض کوشش کنید خصوصیات مثبت دیگران را ارج نهید و در پی تحقیر و کوچک کردن پیروزیت ها و دستاوردهایشان نباشید.

منبع: lifehack

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1944

به "7 حرفی که هرگز نباید به کسی بگویید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 حرفی که هرگز نباید به کسی بگویید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید