بخش زرآباد یکی از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور است

به گزارش مجله بیزبینگ، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی بخش زرخیز زرآباد در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: قطعا می توان با بهره مندی صحیح از تکنولوژی و فناوری به جای برداشت 35 تن موز از هر هکتار 80 تن موز برداشت کرد.

بخش زرآباد یکی از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور است

وی توضیح داد: برای کشاورزان تسهیلات خوبی فراهم شده است که کشاورزان با ایجاد سایبان می توانند از 30 درصد صرفه جوی در مصرف آب بهره مند شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشخص تکلیف اراضی و چاه های آب، اضافه کرد: موضوع آب مربوط به وزارت نیرو است و باید در سطح ملی پیگیری گردد.

موضوع سوخت چاه های کشاورزی بخش زرآباد باید مشخص تکلیف گردد

نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: نزدیک به 700 حلقه چاه در بخش زرآباد بلاتکلیف هستند که نزدیک به 40 سال این چاه ها به وسیله شرکت نفت به آنها سوخت تعلق می گرفت اما از سال گذشته سوخت این چاه ها قطع شده است.

عبدالغفور ایران نژاد، توضیح داد: موضوع مالکیت اراضی کشاورزی بخش زرآباد هم تاکنون مشخص تکلیف نشدند و این مشکل باعث اعتراض کشاورزان است.

وی با اشاره به سفر سال گذشته تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به بخش زرآباد، اضافه کرد: این کمیسیون و نمایندگان استان در کوشش هستند تا به وسیله ماده 56 زمین های که متعلق به مردم است و سالیان سال است که در آن ها کشاورزی می نمایند تحویل کشاورزان گردد.

ایران نژاد، ادامه داد: جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز باید نسبت به احداث جاده بین مزارع در بخش زرآباد هر چه سریعتر اقدام کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کنارک نیز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: بخش زرآباد در سند توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

ابابکر بلوچ ادامه داد: 3 هزار 500 هکتار موز در بخش زرآباد کشت شده است که به صورت مستمر این محصول در حال برداشت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 94

به "بخش زرآباد یکی از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش زرآباد یکی از مناطق حاصلخیز کشاورزی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید