بیش از 50 گروه سیاسی در آمریکا بازگشت به برجام را خواهان شدند

به گزارش مجله بیزبینگ، بیش از 50 گروه حامی دیپلماسی در آمریکا با صدور بیانیه ای مشترک، از کنگره این کشور خواستند از بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای حمایت کند.

بیش از 50 گروه سیاسی در آمریکا بازگشت به برجام را خواهان شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بیش از 50 گروه سیاسی حامی دیپلماسی در آمریکا روز چهارشنبه با امضای بیانیه ای مشترک از دولت این کشور خواستند به توافق هسته ای با ایران بازگردد و تحریم های مرتبط با این مسئله را برطرف کند.

این گروه ها خود را گروه های هوادار دیپلماسی که میلیون ها رأی دهنده آمریکایی را نمایندگی می نمایند معرفی نموده و از نمایندگان کنگره آمریکا خواسته اند از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگشت ایالات متحده به این توافق، حمایت نمایند.

گروه های امضانماینده این بیانیه که بسیاری از آن ها با حزب دموکرات و مذاکره نمایندگان آمریکایی توافق هسته ای روابط نزدیکی دارند، همچنین با تحریم هایی که اجرای برجام را مختل نموده و از بازگشت ایالات متحده به این توافق جلوگیری می نماید، مخالفت نموده اند. این گروه ها البته نظام جمهوری اسلامی را از مردم ایران جدا تصویر نموده و گفته اند با تحریم هایی هم که به جای مقام ها مردم را هدف قرار دهد، مخالفند.

در این بیانیه از مذاکرات بیشتر با ایران برای آنچه برطرف نگرانی های دیگر در خصوص فعالیت های ایران خوانده شده نیز، حمایت اجرا شده است. مخالفت با ورود به جنگ با ایران، از دیگر مفاد این بیانیه است.

صدای خانواده های آمریکایی، موسسه عرب-آمریکایی، مرکز پیشرفت آمریکایی، فدراسیون دانشمندان آمریکایی، موسسه امنیت جهانی، جی استریت، شورای ملی ایرانی آمریکایی (نایاک) و بنیاد پلافشیر از جمله 51 گروهی هستند این بیانیه را امضا نموده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 117

به "بیش از 50 گروه سیاسی در آمریکا بازگشت به برجام را خواهان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 50 گروه سیاسی در آمریکا بازگشت به برجام را خواهان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید