تنها 11 درصد اعتبارات حوزه ورزش مربوط به ورزش مدارس است

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، مهرزاد حمیدی ظهر شنبه در دیدار با امام جمعه، مسئولان شهرستان آران و بیدگل و جمعی از دبیران تربیت بدنی شهرستان گفت: ورزش کشور نیازمند تربیت و پرورش نیروهایی برای نسل آینده کشور است اما تخصیص اعتبارات به این بخش بسیار پایین است.

تنها 11 درصد اعتبارات حوزه ورزش مربوط به ورزش مدارس است

وی با اشاره به اینکه برنامه ورزش و سلامتی در سند تحول بنیادین به طور کامل در آموزش و پرورش در حال انجام شدن است، توضیح داد: در همین راستا سال جاری درس تربیت بدنی برای همه پایه ها حتی پایه های یازدهم و دوازدهم هم اجباری و اجرایی می گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حیاط مدارس مکان مناسب و ایمنی برای ورزش نیست، اضافه کرد: باید تصمیماتی اتخاذ گردد تا در جوار همه مدارس سالن ورزشی احداث گردد.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سال جاری برای پیشبرد بهتر اهداف آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش 5700 میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش در کمیسیون تلفیق افزایش یافت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با مشارکت خیران در آران و بیدگل فضای های ورزشی دانش آموزی مناسبی ایجاد گردیده که می تواند در پیشبرد اهداف بلند آموزش و پرورش موثر واقع گردد.

سید جواد ساداتی نژاد تجهیز سالن های ورزشی و احداث زمین چمن مصنوعی و همچنین افزایش سرانه 125 مدرسه مستقر در آران و بیدگل را خواهان شد که نیازمند حداقل پنج میلیارد ریال اعتبار است.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل نیز با اشاره به سرانه پایین فضای ورزشی مدارس در کشور گفت: خوشبختانه این سرانه در آران و بیدگل 75 سانتی متر است.

محمد معدن دار اضافه کرد: در حال حاضر در تمامی مدارس پسرانه و دخترانه شهرستان در پایه های متوسطه اول و دوم و پنجم و شش ابتدایی دانش اموزان در سالن های ورزشی سر پوشیده ورزش می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 18

به "تنها 11 درصد اعتبارات حوزه ورزش مربوط به ورزش مدارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 11 درصد اعتبارات حوزه ورزش مربوط به ورزش مدارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید