معاون گردشگری کشور در سی و ششمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر: خدمات رسانی به گردشگران و مسافران، مانند عبادت است

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به گردشگران در طول سال گفت: فعالیت هایی که در ستاد خدمات سفر انجام می گردد حقیقتا ارزشمند است و اعتقاد ما بر این است که خدمات رسانی به گردشگران و مسافران، کمتر از عبادت نیست بلکه مانند عبادت است.

معاون گردشگری کشور در سی و ششمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر: خدمات رسانی به گردشگران و مسافران، مانند عبادت است

ولی تیموری معاون گردشگری کشور در سی و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار گردید با بیان این مطلب اضافه نمود: خوشبختانه ستاد مرکزی خدمات سفر صندلی خود را بین مردم و مسئولان باز نموده و شاهد این هستیم که نقش و صندلی این ستاد برای همگان به طور کامل آشکار شده است.

او گفت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به بلوغ کامل رسیده و این ستاد می تواند به عنوان کانون ملی گردشگری مسائل و مسائل احتمالی در حوزه سفر و گردشگری را با همماهنگی دستگاه های عضو حل و برطرف کند.

تیموری اضافه نمود: آنچه که اهمیت دارد توجه به کار دسته جمعی و پرهیز از کار بخشی است. در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همه باید بتوانیم در کنار هم و در یک قالب تعیین و برابر دستورالعمل مشخص به ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران بپردازیم.

معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: این ستاد متشکل از دستگاه های مختلفی است که هر کدام مسئولیتی را بر عهده دارند که می تواند به برطرف مسائل و مسائل حوزه گردشگری خصوصا در زمان پیک مانند تعطیلات نوروز یاری کند، لذا باید مشارکت در این ستاد تقویت گردد و از کار بخشی پرهیز کنیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان این که گردشگری یک موضوع فرابخشی است توضیح داد: همه باید یاری کنیم تا این حوزه رونق یابد چرا که رونق گردشگری در کشور علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی می تواند به درآمدزایی و ایجاد اشتغال در کشور یاری کند.

تیموری با بیان این که کشورهای مطرح در حوزه گردشگری در جهان که امروز به عنوان مقاصد اول گردشگری مطرح هستند با کار دسته جمعی به جایی رسیده اند اضافه نمود: توجه به گردشگری می تواند یکی از مهمترین معضلات و آسیب های اجتماعی و اقتصادی یعنی بی کاری را برطرف کند، در این صنعت با هزینه و سرمایه گذاری اندک می توان شغل ایجاد کرد و فرصتی برای تأمین معیشت خانواده ها فراهم می گردد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی در جامعه و تأکید رئیس جمهوری در این خصوص گفت: رونق گردشگری و افزایش سفرهای داخلی در طول سال خصوصا در ایام نوروز می تواند به افزایش نشاط اجتماعی در جامعه یاری کند.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: اگر بپذیریم که گردشگری یکی از اولویت های مهم در کشور ما است و می تواند به برطرف و یا کاهش مسائل اجتماعی و اقتصادی یاری کند، باید همه به رونق و توسعه این صنعت یاری کنیم چرا که گردشگری می تواند مهمترین راه حل برای ایجاد اشتغال و در آمدزایی برای کشور باشد.

تیموری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: موضوع مهم گردشگری، موضوعی نیست که تنها یک دستگاه از عهده آن برآید، گردشگری یک موضوع فرابخشی است لذا با تشکیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و عضویت دستگاه های مختلف باید بتوانیم این صنعت را به جلو ببریم.

او ادامه داد: ارزان ترین و سریع ترین راه برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کشور، گردشگری است. ضمن این که توجه به این صنعت می تواند به معرفی هرچه بهتر ایران به جهان به وسیله گردشگران ورودی به کشور یاری کند و در حوزه دیپلماسی نیز این صنعت صندلی مهمی دارد.

تیموری همچنین به علاقه مندی گردشگران مختلف جهان برای سفر به ایران اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت معرفی ایران و ابهام زدایی از تبلیغات نادرست برخی از شبکه های خارجی علیه ایران است. گردشگر خارجی وقتی وارد ایران می گردد، با دیدن جاذبه های گردشگری بی نظیر، طبیعت بکر، آثار فرهنگی تاریخی ارزشمند، آداب و رسوم زیبا، مهمان نوازی ایرانیان و از همه مهمتر امنیت بالای کشور به این نتیجه می رسد که تبلغیات شبکه های مختلف علیه کشورمان درست نبوده، بنابراین برخی از این گردشگران از این همه زیبایی در ایران فیلم می گیرند و درشبکه های مختلف نیز منتشر می نمایند که بازتاب های بسیار خوبی داشته است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه یادآور شد: گردشگری دغدغه مشترک همه دستگاه های عضو این ستاد است از این رو درخواست من این است که تمام دستگاه های عضو به گردشگری به عنوان یک هدف مشترک توجه بیشتری داشته باشند و در طول سال این توجه حفظ گردد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به بیان اینکه همه باید یاری کنیم تا خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی ارائه گردد گفت: نوروز 98 باید تبدیل به خاطره انگیز ترین و به یادماندنی ترین عید برای گردشگران و مسافران گردد.

معاون گردشگری کشور هم چنین در این نشست در خصوص معرفی مناطق کمتر شناخته شده کشور، تشدید نظارت ها، تخفیف نوروزی هتل های کشور، به روز رسانی اطلاعات سفر، استفاده از سیستم اتوماسیون، افزایش و تقویت همکاری های دستگاه های مختلف و توزیع سفر در نقاط مختلف کشور تأکید کرد.

در این نشست همچنین تعدادی از مدیران و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به بیان دیدگاه ها و ارائه برنامه های دستگاه های متبوع خود پرداختند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 84

به "معاون گردشگری کشور در سی و ششمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر: خدمات رسانی به گردشگران و مسافران، مانند عبادت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون گردشگری کشور در سی و ششمین نشست ستاد مرکزی خدمات سفر: خدمات رسانی به گردشگران و مسافران، مانند عبادت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید