از بین بردن زردی وسایل سفید به روش های خانگی و آسان

به گزارش مجله بیزبینگ، زردی وسایل سفید، یکی از مهم ترین دردسرهای مربوط به استفاده از وسایل سفید رنگ است و ممکن است برای بسیاری یک مانع برای خرید و استفاده از وسایل به این رنگ باشد. اما خوشبختانه چند روش برای از بین بردن زردی وسایل سفید وجود دارد.

از بین بردن زردی وسایل سفید به روش های خانگی و آسان

رنگ سفید به راحتی چرک مرده می گردد، بنابراین ضروری است لوازم سفید را مرتبا با استفاده از محلول های پاک کننده چندمنظوره یا روش های خانگی مثل استفاده از جوش شیرین تمیز کنید. البته زمان هایی هم وجود دارند که زردی وسایل شدید است و باید اقدام جدی تر را به کار بست. در ادامه این مطلب با چند روش آشنا خواهید شد.

روش های از بین بردن زردی وسایل سفید

در حالت عادی و در شرایطی که زردی روی وسایل تازه است، می توانید به سادگی از پس لکه برآیید. استفاده مرتب از محلول های پاک کننده چند منظوره برای تمیز کردن وسایل سفید در خانه و جلوگیری از زرد شدن آن ها، بسیار مهم است.

مقداری از این پاک کننده ها را روی یک پارچه یا اسفنج تمیز اسپری کنید و کاملا سطح وسیله را با آن تمیز کنید. سپس با استفاده از یک پارچه خیس آن را آبکشی کنید. سعی کنید این کار را به صورت هفتگی انجام دهید.

در صورتی که به این پاک کننده ها دسترسی ندارید می توانید از جوش شیرین در خانه بهره ببرید. به سادگی مقداری از آن را روی یک پارچه مرطوب و تمیز ریخته و روی سطح زرد شده وسایل بکشید. در قسمت هایی که پارچه به خوبی از پس تمیزکردن لک ها برنمی آید یا لکه سرسخت تر است، می توانید از یک مسواک یا یک فرچه کوچک برای اینکار بهره ببرید. در نهایت با یک پارچه خیس و تمیز، وسیله را پاک کنید.

یک روش خانگی دیگر نیز برای از بین بردن زردی وسایل سفید وجود دارد، که یک درجه قوی تر از روش های پیشین بوده و برای از بین بردن لکه های سرسخت توصیه می گردد، استفاده از ترکیب جوش شیرین و وایتکس است. درون یک ظرف 1/4 فنجان جوش شیرین، 4 فنجان آب گرم و نصف فنجان وایتکس را با هم ترکیب کنید. با استفاده از دستکش، یک پارچه تمیز یا اسفنج را به محلول آغشته کنید و روی سطح وسیله بکشید. اجازه دهید مایع 10 دقیقه روی آن بماند و سپس با یک پارچه تمیز، آن را پاک کنید. ممکن است لازم باشد چندبار اینکار را انجام دهید تا لکه زردی کاملا از بین برود.

در نهایت، این امکان وجود دارد که با هیچ یک از روش های بالا، زردی وسایل سفید شما از بین نرود. در این صورت همچنان ناامید نشوید چراکه یک چاره دیگر هم باقی مانده! اگرچه این روش برای وسایل قابل حمل قابل اجراست. برای اینکار به مقداری کرم پراکسید نیاز خواهید داشت. این کرم را می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی خریداری کنید. سپس مقداری از آن را با استفاده از یک مسواک قدیمی روی قسمت های زرد شده بمالید و وسیله را به طور کامل با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. این کار برای آن است که پراکسید در معرض هوا خشک می گردد، و ما می خواهیم از این کار جلوگیری کنیم، در نتیجه کیسه پلاستیکی نباید هیچ راه هوایی به داخل داشته باشد.

حال باید وسیله را به مدت 3 تا 4 ساعت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. اشعه فرابنفش خورشید، فرایند شیمیایی میان پراکسید و لکه ها را فعال می نماید و در نتیجه می توان به راحتی برای از بین بردن لکه زردی از روی وسیله سفید اقدام کرد. بعد از گذشت مدت زمان کافی، روی وسیله را با یک دستمال تمیز پاک کنید و از سفیدی و درخشندگی آن لذت ببرید.

بیشتر بدانید: روش تمیز کردن مبل سفید

سخن پایانی

همانطور که خواندید، تمیز کردن یک لکه زردی تازه بسیار آسان است و تنها با استفاده از یک محلول حاوی وایتکس انجام می گردد. بنابراین اگر تمیز کردن مرتب وسایل سفید رنگ خود را به یک عادت تبدیل نکنید، ممکن است برای همواره یکدستی رنگ آن را ازدست بدهید چراکه همه وسایل را نمی توانید درون یک پلاستیک بپیچید و در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

برای حفظ پاکیزگی محیط خانه توصیه می کنیم مطالب روش های تمیز کردن کاشی حمام و تمیز کردن دستشویی با 9 روش تضمینی و معجزه آسا را نیز بخوانید تا از رسوب آلودگی و لک دریافت این سطوح اجتناب گردد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید آن است که در طی انجام تمامی این مراحل، حتما از دستکش بهره ببرید و به توصیه های سازنده وسیله نیز توجه کنید تا در اثر بی دقتی، آسیب های بیشتر وارد نگردد. آیا شما روش های دیگری برای از بین بردن زردی وسایل سفید سراغ دارید؟

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1234

به "از بین بردن زردی وسایل سفید به روش های خانگی و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن زردی وسایل سفید به روش های خانگی و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید