افت 8 درجه ای دمای هوا، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی

به گزارش مجله بیزبینگ، مهدی صابری در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه آنالیز های آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده نفوذ زبانه های پرفشار به استان از اواخر جمعه هفته جاری است اضافه کرد: ورود این سامانه موجب شمالی شدن سوی جریانات هوا و کاهش محسوس دما بین 6 تا 8 درجه سیلسیوس در طول هفته آینده خواهد شد.

افت 8 درجه ای دمای هوا، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی

وی با بیان اینکه در این راستا وزش باد پدیده غالب نقاط نیمه جنوبی استان طی امروز بعد از ظهر خواهد بود اضافه کرد: با افت محسوس دمای هوا از ابتدای هفته احتمال سرما زدگی محصولات کشاروزی پیش بینی می گردد.

صابری برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه می گردد در برداشت محصولات باغی و صیفی جات گوجه فرنگی و انتقال به انبارهای استاندارد تسریع انجام گردد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز پنجشنبه بارشی قابل توجه در منطقه پیش بینی نمی گردد اضافه کرد: طی امروز با گذر امواجی کم دامنه از منطقه شاهد رگبار باران در برخی نقاط استان خواهیم بود.

صابری با بیان اینکه طی سال آبی گذشته استان جزو مناطق پربارش کشور بود مطرح نمود:این در حالی است که آذربایجان غربی سال جاری بیشترین افزایس دما را نیز تجربه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 22

به "افت 8 درجه ای دمای هوا، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 8 درجه ای دمای هوا، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید