اولین موزه فوتبال اصفهان تاسیس می گردد، برنامه ریزی برای ثبت سبک مکتب فوتبال اصفهان در فهرست ملی میراث ناملموس

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در دیدار با مدیرعامل باشگاه فولاد سپاهان از برنامه ریزی برای تاسیس اولین موزه فوتبال اصفهان اطلاع داد و تاکید نمود: کوشش می کنیم تا مکتب فوتبال اصفهان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت گردد.

اولین موزه فوتبال اصفهان تاسیس می گردد، برنامه ریزی برای ثبت سبک مکتب فوتبال اصفهان در فهرست ملی میراث ناملموس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی این استان، گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان اصفهان با بیش از 60 سال فعالیت فرهنگی و ورزشی یکی از سرمایه های مهم فرهنگی شهر اصفهان به شمار می رود.

او اضافه نمود: امروز بخش قابل توجهی از شور و اشتیاق مردم اصفهان در حوزه های اجتماعی و ورزشی به واسطه فعالیت های این باشگاه متبلور شده، لذا هرگونه فعالیت فرهنگی در این حوزه به افزایش سطح آگاهی های فرهنگی مردم می انجامد.

الله کمک اضافه نمود: امروزه در دنیا نگاه به موزه و موزه داری دامنه وسیعی به خود گرفته و تصور معمول همگان از مقوله موزه کاملا تغییر یافته به گونه ای که موزه ها امروز محل تبلور تفکر انسان در تمامی حوزه های حیات اجتماعی و فرهنگی او به شمار می رود.

او همچنین با اشاره به اینکه ابعاد مختلف شاخصه های اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در امتداد حیات تمدنی جوامع مختلف ایفا می نماید توضیح داد: با توجه به اینکه بیش از شش دهه از حیات باشگاه فرهنگی و ورزشی سپاهان در اصفهان می گذرد و این باشگاه در طی این مدت طولانی گنجینه ای ارزشمند از لیگ های برتر، جام های حذفی و فعالیت های مربیان، بازیکنان و طرفداران را جمع آوری و کوشش می کنیم تا با همکاری مسئولان این باشگاه، طرح مطالعاتی تاسیس موزه این باشگاه تهیه و سپس با جانمایی علمی، این موزه تاسیس گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اضافه نمود: با توجه به اینکه بیش از 60 سال از حیات این باشگاه می گذرد، کوشش داریم تا با اجرای یک طرح مطالعاتی، با شناسایی و مستند سازی مکتب فوتبال اصفهان، این سبک را در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت برسانیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 341

به "اولین موزه فوتبال اصفهان تاسیس می گردد، برنامه ریزی برای ثبت سبک مکتب فوتبال اصفهان در فهرست ملی میراث ناملموس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین موزه فوتبال اصفهان تاسیس می گردد، برنامه ریزی برای ثبت سبک مکتب فوتبال اصفهان در فهرست ملی میراث ناملموس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید