با بازی Wordle، پدیده نو این روزهای اینترنت آشنا شوید

به گزارش مجله بیزبینگ، اولین بازی که در سال 2022 ویرال و محبوب شده است و سراسر اینترنت را به تسخیر خود درآورده؛ بازی Wordle است که این روزها همه درباره اش صحبت می نمایند.

با بازی Wordle، پدیده نو این روزهای اینترنت آشنا شوید

Wordle یک بازی تحت وب بوده و فعلا هیچ اپلیکیشنی برای آن منتشر نشده است اما تعدادی اپ کلون Wordle در اپ استور یافت می گردد که یک نمونه، اپ قدیمی است که دارد هفته ای 200 هزار بار دانلود می گردد ولی بازی Wordle اصلی نیست.

بازی Wordle اصلی به وسیله فردی به نام جاش واردل طراحی شده است و یک بازی سرگرم نماینده حدس زنی کلمات است. در هر جدول Wordle که 5 در 6 است؛ شما 6 شانس برای حدس زدن یک کلمه 5 حرفی دارید که به طور تصادفی از یک پایگاه داده انتخاب شده است. در هر بار کوشش، این بازی به شما می گوید چقدر به کلمه روز یا word of the day نزدیک شده اید.

اگر حروفی که انتخاب کردید؛ در کلمه مورد نظر باشند ولی به ترتیب اشتباه وارد شدند؛ بازی Wordle آن ها را به رنگ زرد نشان می دهد. اگر حروف در کلمه باشند و به درستی در خانه های مناسب جای گرفته باشند؛ به رنگ سبز درمی آیند. حروف خاکستری به معنای نبودن در کلمه روز است.

اندرو کوتس، سردبیر اجرایی سایت گیزمودو می گوید: این یک بازی خوب و سرگرم نماینده است. فقط چند دقیقه طول می کشد و بازی است که باید به دوستان خود معرفی کنید.

بازی Wordle به وسیله یک مهندس نرم افزار نیویورکی به نام جاش واردل در پاییز سال گذشته ساخته شده است اما در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه محبوب شد و اکنون بیش از 300 هزار بازیکن روزانه دارد.

کوتس می گوید: به نظر می رسد بعد از تعطیلات سال نو میلادی، همه در حال بازی کردن Wordle هستند و آن را در توییتر به اشتراک می گذارند. در واقع، برترین راسنه های تبلیغی این بازی توییتر و شبکه های اجتماعی در این مدت بودند.

اشتراک گذاری این بازی با دیگران در شبکه های اجتماعی بسیار آسان است و همین مزیت باعث محبوبیت سریع آن شده است. شما می توانید به دیگران نشان دهید در یک بازی چقدر خوب عمل کردید و نتایج را برای توییتر دیگران بفرستید.

بازی Wordle به شدت برای تقویت فکر و تجربه چالش های کوچک مناسب است و باعث می گردد مغز شما به فعالیت بیفتد. در این بازی هیچ تبلیغی نشان داده نمی گردد و توسعه دهنده آن فعلا هیچ برنامه ای برای درآمدزایی ندارد.

همان طور که اشاره شد؛ در این مدت، چندین اپلیکیشن کلونی Wordle در اپ استور و گوگل پلی نیز یافت شده است و کاربران به اشتباه آن ها را دانلود و نصب می نمایند درحالی که بازی Wordle اصلی فقط تحت وب است و هیچ اپلیکیشن موبایلی ندارد. یک برنامه کلونی Wordle در هفته بیش از 200 هزار بار دانلود می گردد و برای سازنده آن درآمدزایی بالایی داشته ولی اعلام نموده می خواهد به درخواست جاش واردل این درآمدها را به خیریه بدهد.

شما می توانید بازی Wordle را در این وب سایت بازی کنید و دوستان خود را به چالش فکری کوچک جدیدی دعوت کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2031

به "با بازی Wordle، پدیده نو این روزهای اینترنت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بازی Wordle، پدیده نو این روزهای اینترنت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید