سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه دکوراسیون به چه شکل است؟
به گزارش مجله بیزبینگ، سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه دکوراسیون، به شرط عملکرد درست می تواند سوددهی مناسبی را به همراه داشته باشد. استارت آپ ها و کسب و کارهای تازه التاسیس، با چالش های زیادی در راستا خود روبرو می شوند. برای مقابله صحیح با این چالش ها، صاحبان مشاغل نو باید با روش های مدیریت بحران به خوبی آشنا باشند. در این زمینه می توانند با افراد با تجربه و خبره در این حیطه مشورت کنند. علاوه بر شیوه صحیح مدیریت بحران که یکی از اصول مهم در بر پا نگه داشتن استارت آپ است؛ تبلیغات درست و فراگیر نیز می تواند به معرفی برند شما کمک فراوانی بکند. در ادامه این مقاله موارد مجذوب کننده و مفیدی را برای افزایش بازده و کارایی استارت آپ به شما معرفی خواهیم کرد.

در ادامه به بحث پیرامون موارد زیر خواهیم پرداخت:
- نکاتی ضمن استارت آپ های پیروز در حوزه دکوراسیون داخلی
- بررسی ایده های استارتاپ دکوراسیون داخلی
- نکات تکمیلی سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه دکوراسیون
- مواردی راجع به استارتاپ های صنعت ساختمان
با ما همراه باشید.
نکاتی ضمن استارت آپ های پیروز در حوزه دکوراسیون داخلی
ایجاد استارت آپ های حوزه دکوراسیون داخلی یکی از آن ایده هایی است که اگر با مهارت و خلاقیت جلو بروید؛ به پیشرفت های چشمگیری خواهید رسید. چرا که امروزه زیبایی و مجذوب کنندهیت محوطه داخلی و دکوراسیون داخلی، محدود به منازل مسکونی نمی باشد و شرکت ها، دفاتر اداری- تجاری، فروشگاه ها، بیمارستان ها، هتل ها و … همگی در تکاپوی حفظ ظاهری زیبا و مجذوب کننده هستند. در واقع با داشتن ظاهری زیبا و فریبا می توان مشتری و مخاطب را جلب نمود. بنابراین استفاده از رنگ های شاد با هارمونی مناسب به ایجاد فضایی دلنشین بسیار کمک خواهند کرد. لذا برای ساخت چنین فضایی باید حتما با متخصصین این حوزه یعنی طراحان داخلی مشورت کنید و از تجارب آن ها بهره جویید.
هم چنین فضای داخلی ادارات، بیمارستان ها و … می تواند حس خوب و یا بدی را در مخاطب القا کند. خصوصا این مورد در بیمارستان ها بسیار حائز اهمیت است چرا که مستقیما با روحیه بیمار در ارتباط است و در فرایند بهبود او موثر است. دکوراسیون داخلی شرکت های اداری- تجاری نیز با ایجاد حس خوب در مخاطب می توانند ارباب رجوع را جذب و به او خدمت رسانی کنند. در این خصوص شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه استفاده کنید. سپس در صورت تمایل می توانید ثبت سفارش کنید.
بررسی ایده های استارتاپ دکوراسیون داخلی
دکتر آریا پارسا یکی از افراد خلاق در حوزه کسب و کار و کارآفرینی معتقد است که یکی از ایده های استارت آپ دکوراسیون داخلی که در حوزه معماری و دکوراسیون اجرا شده است و البته هنوز هم جای کار دارد؛ ساخت ساختمان های با دوام و سازگار با محیط زیست است. ایده این کار فرد معماری به نام میشل کافمن ارائه داد که با همکاری 3 تن از اعضای سابق گوگل، استارت آپ Flux را راه اندازی کردند. لازم به ذکر است که این استارتاپ فعالیت خود را با استفاده از هوش مصنوعی انجام می دهد.
از این ایده های سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه دکوراسیون، کم نیستند. مهم این است که بتوان آن ها را با همکاری افراد ماهر و خلاق عملی کرد و به مردم خدمت رسانی کرد و از این طریق به سود خوبی نیز رسید. پس قدم اول ایده پردازی بر اساس دانش و شرایط موجود است. قدم دوم یافتن همکاران همراه، با سواد و مشوق می باشد. قدم سوم پیدا کردن اسپانسر و حامی مالی است. قدم چهارم تبلیغات درست و همه گیر است. شاید گام چهارم ساده به نظر بیاید ولی در رساندن شما به سود بسیار موثر است. چرا که اگر به درستی تبلیغات نکنید؛ نه تنها سود نمی کنید بلکه متضرر نیز خواهید شد.
نکات تکمیلی سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه دکوراسیون
همان طور که پیشتر بیان کردیم؛ یکی از راه های پیروزیت استارت آپ های حوزه دکوراسیون داخلی، تبلیغات موثر است. انجام ایمیل مارکتینگ و بازاریابی تلفنی یکی از راه های بسیار موثر تبلیغاتی است. برای این کار شما باید افرادی با روحیه و انرژی بالا را استخدام کنید؛ خصوصا برای بازاریابی تلفنی. در مکالمه تلفنی با مخاطب، بازاریاب تلفنی علاوه بر این که باید بتواند به خوبی صحبت کند؛ باید به موقع هم بتواند گوش کند. با گوش کردن می توان متوجه شد که نیاز مشتری چیست و متناسب با آن مصاحبه را در پیش گرفت. هم چنین در حین صحبت کردن از کلمات پر انرژی مانند ویژه، شگفت انگیز، مهم ترین ویژگی و … استفاده کنید. در مقابل از کلماتی که دارای بار منفی هستند مانند ممکن است، شاید و … استفاده نکنید. هم چنین مصاحبهی خود را با تشکر و قدردانی از مخاطب خود به پایان برسانید. رعایت همین نکات به ظاهر ساده در فرایند کاری و بازاریابی شما بسیار موثر خواهند بود.
به اعتقاد دکتر ماکان آریا پارسا مدیر خوش فکر ایرانی، یکی از استارت آپ های حوزه دکوراسیون داخلی، تاسیس شرکت هایی است که افراد مجربی را جهت تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان ها به ساکنین و کنندگان ساختمان مربوطه معرفی می کنند. هم چنین شما عزیزانی که در رشته طراحی و دکوراسیون داخلی تحصیل کرده اید؛ می توانید اقدام به تاسیس شرکت های دانش بنیان کنید و با مهندسین عمرانی که ساخت و ساز انجام می دهند همکاری کنید. به عبارتی امروزه با دانش کافی و خلاقیت فراوان می توان سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه دکوراسیون داخلی پیروزی را پایه ریزی کرد. هم چنین پس از تاسیس استارت آپ خود برای برندینگ و تصویر سازی آن نیز زمان بگذارید. به طوری که مخاطب با دیدن برند و لوگوی شما تمام محصولات و خدمات شما را از فکر بگذراند. ضمن این که شناختن بازار، نیاز و سلیقه مشتری نیز می تواند در پیروزیت شما بسیار تاثیرگذار باشد.
دکتر آریا پارسا تا کنون کسب و کارهای مختلفی را در زمینه های متنوع مدیریت کرده است. شما می توانید با دنبال کردن صفحه linkedin ایشان از تجربیات و نظرات ارزشمند ایشان بهره مند شوید.
مواردی راجع به استارتاپ های صنعت ساختمان
با توجه به اوضاع این روزهای صنعت ساختمان سازی و رکود بازار، اهمیت سرمایه گذاری در استارت آپ های حوزه دکوراسیون خصوصا صنعت ساختمان بیش از پیش آشکار می شود. با ایجاد استارت آپ های صنعت ساختمان با خلاقیت و آی تی محور می توانید به سودی بسیار بیشتر از سایر مشاغل این حوزه از قبیل تاسیس دفاتر مشاور املاک برسید. یکی از کسب و کارهای نوینی که می توانید در این حوزه راه اندازی کنید؛ ایجاد اپلیکیشن هایی برای اجاره مسکن به صورت موقت برای توریست ها و گردشگران خارجی است. هم چنین این اپلیکیشن را می توانید برای گردشگران داخلی که به شهرهای مختلف ایران سفر می کنند نیز طراحی کنید. هم چنین طراحی اپلیکیشن هایی که با دریافت اطلاعاتی مانند محله، متراژ ساختمان، تعداد اتاق ها و … می توانند قیمت را تخمین بزنند نیز می تواند یکی از راه های کسب درآمد در حوزه صنعت باشد. این استارت آپ ها به سرمایه اندکی نیاز دارد ولی بازگشت سرمایه بسیار بیشتر خواهد بود.
منبع: اتاق