آنچه درباره استراسبورگ فرانسه باید بدانید

به گزارش مجله بیزبینگ، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

آنچه درباره استراسبورگ فرانسه باید بدانید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

استراسبورگ (Strasbourg) مرکز منطقه تاریخی آلزاس بوده و بعد از پاریس، دومین شهر توریستی محبوب در فرانسه به شمار می رود. استراسبورگ از شهرهای عظیم و تاریخی اروپاست که بخشی از آن هم مرز با آلمان است، به همین دلیل فرهنگ آلمانی هم در آن راه یافته و جزئی از فرهنگ این شهر شده است. استراسبورگ در امتداد رود راین واقع شده و از مراکز مهم سیاسی و اجتماعی اروپا به شمار می رود.

شهر استراسبورگ مرکز منطقه گرانت ایست است و در قسمت شرقی کشور فرانسه واقع شده است. همچنین این شهر تاریخی با مساحت 78 کیلومترمربع هفتمین شهر عظیم فرانسه نیز به شمار می رود. کوه های Vosges در حدود 20 کیلومتری غرب شهر و جنگل سیاه در 25 کیلومتری شرق آن واقع شده است.

استراسبورگ به دلیل جنبه تاریخی و نوع معماری خاص خانه ها، بسیار مورد توجه بوده و از پر بازدیدترین شهرهای فرانسه است. علاوه بر این ها، شهری مهاجرپذیر بوده که قریب به 48000 دانشجو دارد که تعداد قابل توجهی از آنها در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند و از امکانات رفاهی خوبی برخوردار هستند.

در این مقاله قصد داریم در خصوص این شهر زیبا و جاذبه های جهانگردی آن بیشتر صحبت کنیم. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

تاریخچه استراسبورگ

بهترین زمان سفر به استراسبورگ

مناطق جهانگردی استراسبورگ

تاریخچه استراسبورگ

در سال 840 پس از درگذشت پسر امپراتور شارلمانی، امپراتوری عظیم فرانک به سه بخش تقسیم شد. قسمت غربی به فرانسه مدرن بدل شد و قسمت شرقی، جزئی از شرق آلمان محسوب شد، قسمت میانی نیز به بخش های متعددی تقسیم شد که آلزاس به همراه استراسبورگ نیز جزء آن بودند و بخشی از فرانسه محسوب می شدند. استراسبورگ (Strasbourg) که مرکز ایالت آلزاس به شمار می رود بارها طی کشمکش هایی میان دولت فرانسه و آلمان تغییر دست به دست شد و هر بار زیر سلطه یکی از این کشورها درآمد. امروزه استراسبورگ مانند دروازه ای است که فرهنگ دو کشور را به خوبی باهم آمیخته است. با اینکه بیشتر مردم آن به زبان فرانسه صحبت می نمایند اما فرهنگ آلمانی در میان آنها جا افتاده و ملموس است. در واقع چنین سبک زندگی بخشی از هویت شهر استراسبورگ فرانسه شده است، اگرچه بسیاری از ساکنان این ناحیه از ایالت آلزاس، به هر دو زبان فرانسه و آلمانی تسلط دارند اما چهره شهر، به خصوص قسمت های تاریخی به خوبی نوع معماری کلاسیک آلمانی را نشان می دهند و بعضی سنت های مردم استراسبورگ نیز کاملاً سبکی آلمانی دارد.

استراسبورگ در قرن سیزدهم به عنوان ثروتمندترین شهر در کل امپراتوری مقدس روم شناخته شده و از مراکزی بود که علم و هنر به شدت در آن رونق داشت و امروزه نیز استراسبورگ از دوستداران علم، هنر و صنعت به شمار می رود.

بهترین زمان سفر به استراسبورگ

به طور کلی آب و هوای استراسبورگ فرانسه نیمه اقیانوسی است، به این معنی که زمستان های سرد و تابستان های نسبتاً گرمی دارد. دمای هوا در گرم ترین ماه های سال تا 25 درجه سانتی گراد و در سردترین ماه ها تا 2- درجه سانتی گراد متغیر است. این تغییر دمایی گاهی اوقات تحمل شرایط را سخت و گاهی هوای شهر را مطبوع و دوست داشتنی جلوه می دهد.

تابش آفتاب در زمستان، یعنی از ماه دسامبر تا فوریه بسیار ضعیف است و روزها بیشتراً کسل نماینده و ابری هستند. آب و هوای استراسبورگ فرانسه در فصل بهار که از ماه مارس تا می ادامه دارد، خنک، ناپایدار و بارانی است. احتمال بارش برف در این ماه ها وجود دارد اما در ماه مارس هوا ملایم تر شده و در ماه می، روزها گرم و آفتابی می گردد که برای پیاده روی و گردش ایدئال است، اما احتمال بارش های عصرگاهی وجود دارد.

آب و هوای استراسبورگ فرانسه در فصل تابستان یعنی از ژوئن تا اوت، بسیار متغیر است با اینکه به طور کلی هوا در بیشتر روزها ملایم و مطبوع است اما باید احتمال رعدوبرق های عصرگاهی را داد، حتی گه گاه ممکن است روزهای بارانی و خنک هم در فصل تابستان وجود داشته باشد. درنهایت، پاییز از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد، هوا در این فصل ملایم است و بارندگی در کمترین حد خود است، اما به مرور سردتر و بارانی تر می گردد. کاهش دما آرام آرام از ماه نوامبر شروع شده و بارش های صبحگاهی شروع می گردد.

با توجه به تغییرات هوا و میزان بارندگی ها در استراسبورگ، بهترین زمان سفر به این شهر ماه نوامبر است. جدا از هوای مطبوع در این ماه هزینه اقامتگاه ها هم کاهش پیدا می نماید، زیرا معمولاً تعداد جهانگردان در این ماه کمتر است. ماه نوامبر برای گشت و گذار در شهر هم مناسب است.

بیشتر جهانگردان به خاطر بازار کریسمس استراسبورگ و تغییراتی که شهر در فصل دسامبر به خود می بیند، این ماه را برای سفر انتخاب می نمایند، اما این زمان شلوغ ترین فصل استراسبورگ است و طبیعتاً اقامتگاه ها هم گران تر هستند و بیشتر اوقات پیدا کردن اتاق های رزرو نشده کمی سخت است.

مناطق جهانگردی استراسبورگ

فاصله استراسبورگ تا پاریس چیزی در حدود 400 کیلومتر است، و بعد از پاریس به عنوان دومین شهر توریستی پرطرفدار در فرانسه شناخته می گردد. یکی از نکات جالب توجه در خصوص استراسبورگ این است که نمی توان منطقه ای را به صورت منسجم به عنوان مکان جهانگردی آن معرفی کرد، بلکه دیدنی های استراسبورگ در تمام شهر به چشم می خورند، خانه های قدیمی، کلیساهای زیبا، گالری های چشمگیر همه در سطح شهر پراکنده هستند و چهره زیبای استراسبورگ را به رخ می کشند.

در ادامه بعضی از دیدنی های استراسبورگ را به تفکیک بیان نموده ایم تا بهتر با این شهر تاریخی و زیبای فرانسوی آشنا شوید:

1. کلیسای جامع نوتردام: این کلیسا بین سال های 1176 تا 1439 ساخته شد که بی شک از برجسته ترین و چشمگیرترین معماری های استراسبورگ به شمار می رود و از بهترین نمونه های معماری گوتیک است. این کلیسا که یکی از دیدنی های شهر استراسبورگ به شمار می¬رود عنوان ششمین کلیسای دنیا را از آن خود نموده است و عظیمترین و بلندترین بنای دوران قرون وسطی است.

2. کاخ روهان: این کاخ از مهمترین جاذبه های تاریخی شهر استراسبورگ به شمار می رود و زمانی محل اقامت شاهزاده ها و کاردینال ها بوده است. این کاخ بین سال های 1732 تا 1742 ساخته شد، اقامتگاهی باشکوه که تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. از قرن 19 میلادی بود که محل استقرار سه موزه مهم شهر شد که شامل موزه هنرهای تزئینی، موزه باستان شناسی و موزه هنرهای عالی می گردد.

3. جزیره گرند ایل: از دیگر دیدنی های استراسبورگ جزیره عظیم یا گرند ایل است که در مرکز شهر استراسبورگ و در میان رود ایل واقع شده است، این جزیره با استفاده از چندین پل به سایر قسمت های شهر متصل است. در سال 1988 در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شد.4. فرانسه کوچک: فرانسه کوچک یا La petite france نام یک محله تاریخی و زیبا در استراسبورگ است که خانه های قدیمی زیادی دارد، بیشتر این خانه ها به سبک معماری آلمانی ساخته شده اند. رستوران و کافه های متعددی در این قسمت از شهر دیده می گردد که اغلب غذاهای گرانی دارند.

تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس

نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی

آشنایی با لیون فرانسه

5. موزه کار نتردام: در قسمت ورودی کلیسای جامع نتردام استراسبورگ قرارگرفته و یکی از بهترین موزه های این شهر محسوب می گردد. اشیای موزه بسیار متنوع بوده و هنر قرون وسطی را به شکلی منسجم نمایش می دهد. حیاط این موزه در کنار باغ چشم نواز گوتیک قرارگرفته که نمایی بسیار زیبا دارد.

6. موزه هنر مدرن و معاصر: این موزه در سال 1998 بازگشایی شد و به خوبی توانست هنرمندان و هنردوستان سراسر دنیا را به سمت خود جذب کند. این موزه یکی از جالب¬ترین دیدنی های استراسبورگ است که در حاشیه رودخانه ایل واقع شده و علاوه بر تمام بخش های تماشایی خود از قسمت های دیگری همچون اتاق عکاسی، کتابخانه اختصاصی، سالن کنفرانس و رستوران تشکیل شده است.

7. مسجد عظیم استراسبورگ: این مسجد که با عنوان مسجد جامع استراسبورگ نیز شناخته می¬گردد با هزینه ای 14 میلیون یورویی ساخته شده و معمار آن فردی ایتالیایی به نام پائولو پورتوگی است. گنبدی مسی و عظیم به ارتفاع 24 متر دارد و داخل مسجد نیز هیچ ستونی کار نشده است.

8. خانه کمرزل (Maioson Kammerzell): از جاذبه های نمادین و زیبای استراسبورگ است که در نزدیکی میدان کلیسای جامع واقع شده است. ساختمان این خانه اکنون به هتل تبدیل شده و یکی از نمونه های جالب و قدیمی این شهر است که رستوران آن را تقریباً همه می شناسند. درگذشته تاجران از خانه کمرزل برای عرضه و فروش محصولات خود استفاده می کردند.

9. کلیسای سنت توماس: این کلیسا در مکان یک کلیسای قدیمی (که قدمت آن به قرن ششم میلادی بازمی¬گشت) ساخته شد. پس از تخریب کلیسای قدیمی در جریان یک آتش سوزی، کلیساسی جدی در قرن دوازدهم ساخته شد و سنت توماس نام گرفت. کلیسای سنت توماس یکی از دیدنی های استراسبورگ است که بیش از 800 سال قدمت دارد و حوادث تاریخی بسیاری را پشت سر گذاشته که از مهمترین آنها می توان به جنبش های هواداران مارتین لوتر اشاره نمود. همچنین این کلیسا ساعت عظیمی دارد که قدمت آن به 400 سال می رسد.

10. محله کروتونو: سرزندگی و شادابی به خوبی در این قسمت از شهر حس می گردد، ترکیب بافت قدیمی شهر با رستوران های شیک و فروشگاه های مدرن به خوبی توانسته تلفیق دو سبک گذشته و امروزی را به نمایش بگذارد. این محله پر از کانال های زیبا و خانه های رنگارنگ قدیمی است که قبلاً محل زندگی قایق رانان و ماهیگیران بوده است. محله ای که حال و هوای روستایی خود را هنوز هم حفظ نموده است.

11. پارک اورانژری (parc de I`Orangerie): قدیمی ترین پارک شهر استراسبورگ است. در ابتدای قرن نوزدهم به دستور ملکه ژوزفین ساخته شده است. داخل باغ عمارتی هم به همین نام وجود دارد که امروزه برای برگزاری نمایشگاه ها و مراسم های مختلف از آن استفاده می گردد. دریاچه و آبشار، مزرعه مینیاتوری و باغ وحشی کوچک از جاذبه های این پارک است.

استراسبورگ (Strasbourg) شهری است قدیمی و قدمت¬دار که مردم آن فرهنگ خاصی دارند، آشنایی با سبک زندگی روستایی و شهری در کنار هم چشیدن غذاهای اصیل فرانسوی و زیبایی های تاریخی و طبیعی همگی دست به دست هم داده اند تا استراسبورگ را جذاب و دیدنی نمایند. شهری چون استراسبورگ از قطب های مهم حمل و نقل جاده ای و رودخانه ای فرانسه است و به لحاظ مالی مرکز بسیار مهمی به شمار می رود.

منبع: ققنوس
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1315

به "آنچه درباره استراسبورگ فرانسه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره استراسبورگ فرانسه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید