راهنمای سفر به روسیه

به گزارش مجله بیزبینگ، روسیه، پهناورترین کشور جهان، در شمال آسیا و شرق اروپا قرار گرفته و نه تنها با 14 کشور مرز زمینی دارد بلکه با بسیاری دیگر از کشورها نیز مرز دریایی دارد؛ همان چیزی که سفر به روسیه را برای مردم خیلی از کشورها راحت نموده است. مرکز روسیه، شهر مسکو است که در نیمه اروپایی این کشور قرار گرفته و بزرگترین شهر اروپا به شمار می رود. قرار گرفتن روسیه در عرض های بالای جغرافیایی باعث شده تا بیشتر منطقه ها این کشور در بخش های سردسیر قرار بگیرند؛ سرمایی که موجب شده بعضی منطقه ها حتی خالی از سکنه باشند. این کشور کمی بیشتر از 100 سال است که حکومت کمونیستی دارد اما قبل از آن حکومت پادشاهی داشت. پتر بزرگ یکی از پادشاهان این کشور است که اصلاحات بسیاری انجام داد و امپراتوری پهناور و نیرومند روسیه در قرن هجدهم مدیون اوست؛ شهر سن پترزبورگ هم به وسیله این پادشاه تاسیس شده است.

راهنمای سفر به روسیه

شهرهای مسکو و سن پترزبورگ شناخته ترین شهرهای روسیه هستند؛ شهرهایی با جاذبه های گردشگری بسیار و طبیعتی وصف ناشدنی، به طوریکه محال است گردشگری از دیدنی آنها به وجد نیاید. کلیساها و قلعه ها که پیشینه ای چندصدساله دارند و با تاریخ این کشور گره خورده اند، شهرهای شلوغ و پرجمعیت که در سفر به روسیه نباید آنها را نادیده گرفت در کنار طبیعت بکر و سرسبز این کشور پهناور، از روسیه کشوری متفاوت و مجذوب نماینده ساخته است.

آب و هوای روسیه

روسیه کشور پهناوری است و همین موضوع هم آب و هوای متفاوت در بخش های مختلف آن را پدید آورده است. علی رغم این گوناگونی آب وهوایی در بخش های مختلف، تابستان های گرم و زمستان های سرد وجه متمایز آب و هوای این کشور است. البته وقتی صحبت از تابستان های گرم می کنیم دمای هوا تا 35 درجه می رسد؛ دمایی که شاید برای ما ایرانی ها چندان هم گرم محسوب نگردد. اما در زمستان هوا بسیار سرد می گردد به طوری که در بخش های زمستانی دمای هوا تا منفی 15 درجه هم می رسد و فصل مناسبی برای علاقه مندان اسکی است.

برترین زمان سفر به روسیه

زمستان های روسیه به خصوص در شهرهای پرطرفدار مسکو و سن پترزبورگ آنقدری سرد هست که کمتر کسی تمایل به سفر داشته باشد. اما نیمه های بهار و اوایل تابستان، هوا خوب است و می توانید زمان زیادی را در شهر به گشت وگذار بپردازید.

شهرهای بزرگ روسیه

معروف ترین شهرهای روسیه که اغلب مسافران را به سوی خود می کشاند، مرکز این کشور، مسکو و شهر سن پترزبورگ است.

مسکو

بزرگترین شهر اروپا که قدمتی کمتر از بسیاری از دیگر شهرهای این قاره دارد اما با این وجود مجذوب نمایندهیت های بسیاری در آن نهفته است؛ از بناهای تاریخی و کلیساها و امپراتوری قدرتمند تزارها گرفته تا شخصیت های بزرگی همانند چخوف و داستایوفسکی. ارگ باشکوه کرملین با قصرها، کلیساها و برج های چندصدساله اش، کلیسای سنت باسیل و طرح هایی رنگارنگ، آرامگاه لنین و بسیاری از بناهای تاریخی دیگر در سفر به این شهر چشم مسافران را به خود جلب می نماید. باید بدانید که مسکو شهر مقرون به صرفهی نیست و از گرانترین شهرهای جهان به شمار می رود؛ هم هتل ها در مرکز شهر گران هستند و هم رفت وآمد با تاکسی هزینه زیادی روی دست تان می گذارد. اما در عوض خطوط مترو این شهر تقریبا تمام نقاط شهر را به هم وصل می کنید و قیمتش هم مناسب است. بیشتر از دو دقیقه هم معمولا در این ایستگاه ها معطل نمی شوید.

سن پترزبورگ

بدون شک سن پترزبورگ یکی از مجذوب نماینده ترین شهرهای اروپایی است که به خاطر داشتن رودخانه ها و کانال های آبی زیاد در شهر به ونیز روسیه نیز معروف است. این شهر در سال 1730 به دستور تزار پتر ساخته شده و در این چند قرن، چندباری هم نامش عوض شده است. قرار گرفتن سن پترزبورگ در بخش های شمالی، باعث شده تا در اوایل تابستان تابش آفتاب طولانی باشد و تقریبا در هیچ ساعت از روز هوا تاریک نگردد یا نهایتا گرگ و میش گردد. به همین دلیل به این شب ها، شب های روشن یا شب های سفید می گویند. در این شهر نیز همانند مسکو، ساختمان هایی با معماری باروک و نئوکلاسیک به چشم می خورد؛ بناهایی چشم نواز که برای دیدن و بازدید از هر کدام باید وقت زیادی بگذارید. کلیسای ناجی در خون، قلعه پتروپل، موزه ارمیتاژ، کلیسای جامع سنت آیزاک و بسیاری از موزه ها و تئاترهای دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر است که نباید از آنها گذشت.

فرودگاه های روسیه

بیشتر سفرها به مقصد روسیه به شهرهای مسکو و سن پترزبورگ ختم می گردد و اغلب مسافران هم کل زمان سفر را در این شهرها سپری می نمایند. هم ایرلاین های ایرانی و هم ایرلاین های روسی همه روزها به مقصد مسکو پرواز مستقیم دارند و به مقصد سن پترزبورگ هم گاهی مستقیم و گاهی با توقف، پرواز دارند.

حمل و نقل در روسیه

در روسیه به خصوص در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ وسایل حمل ونقل عمومی به خوبی در اختیار شهروندان است و گردشگران نیز نه تنها برای استفاده از آنها مسئله ای ندارند بلکه به خاطر مقرون به صرفه تر بودن نسبتا به سایر وسایل برترین گزینه پیش روی آنها است. در مسکو مترو شهر راحت ترین وسیله حمل و نقل است و بخش های زیادی از شهر را پوشش می دهد و در سنپترزبورگ تراموا و اتوبوس های شهر برای گردشگران مناسبند.

مراکز خرید روسیه

به رسم همه شهرهای بزرگ که مراکز خرید مجلل و بزرگ دارند در سفر به روسیه و شهرهای مسکو و سن پترزبورگ هم نباید نگران خرید باشید. مراکز خرید متنوع این شهرها به راحتی در دسترس است و کالاهای متنوعی در آنها پیدا می گردد. اما اگر قصد خرید سوغاتی و کالاهایی با قیمت مناسب تر را دارید بهتر است در خیابان های مرکز شهر جستجو کنید؛ صنایع دستی مخصوص روسیه، ظرف ها و لباس های مخصوص روسی را می توانید در مغازه های کوچک با قیمتی مقرون به صرفه تر پیدا کنید.

رستوران های روسیه

به هر شهر و کشوری که قدم می گذارید بهتر است حتما به سراغ غذاهای محلی شان بروید و رستوران های محلی را حتما چک کنید. معمولا به جز غذاهای آسیای شرقی، غذاها در سایر کشورها طعم و مزه ای نزدیک به غذاهای خودمان دارند. در روسیه هم غذاهایی همانند سوپ بورش، پلمنی، بیف استروگانف و بلینی شهرتی جهانی دارند و از امتحان کردن آنها ضرر نخواهید کرد. با این حال در مسکو و سن پترزبورگ رستوران های ایتالیایی و فست فودها هم به وفور دیده می گردد و حتی اگر کمی جستجو کنید رستوران ایرانی هم می توانید پیدا کنید.

چند توصیه قبل از سفر به روسیه

با وجود تنوع و گستردگی اقوام در روسیه و دامنه وسیع ارتباطات این کشور، چندان خبری از تابلوهای انگلیسی نیست و بهتر است با حروف زبان روسی و بعضی کلمات متدوال پیش از سفر آشنا شوید تا پیدا کردن مسیرها و اماکن برای شما راحت تر باشد.

در سفر به سن پترزبورگ تهیه کارت میهمان می تواند به شما یاری کند و هزینه های شما را کم کند. این کارت هم برای بعضی اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری قابل استفاده است و هم در سیستم حمل و نقل عمومی می توانید از آن بهره ببرید.

بیشتر بخوانید

سفر روسیه، رعایت چه نکاتی لازم است؟

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2197

به "راهنمای سفر به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید