25 مقصد گردشگری برتر دنیا از نگاه Trip Advisor

به گزارش مجله بیزبینگ، دنیا ما پر از زیبایی و جاذبه های گردشگری است. هر ساله گردشگران برای بازدید از آثار تاریخی و زیبایی هایی طبیعی به کشورهای مختلف سفر می نمایند. در این میان تعدادی از آن ها بسیار شاخص هستند و در برنامه ریزی سفر نباید از قلم بیفتند. با خبرنگاران همراه باشید تا 25 مقصد برتر گردشگری دنیا را به شما معرفی می کنیم.

25 مقصد گردشگری برتر دنیا از نگاه Trip Advisor

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

1. لندن، انگلیس

لندن مکان های دیدنی زیادی دارد. مکان های اصلی این شهر مثل برج لندن و کاخ باکینگهام در برنامه سفر گردشگران هستند، اما بدون در نظر دریافت علایقتان، احتمالا اینجا چیزی پیدا خواهید کرد. علاقه مندان به هنر باید مستقیم به نگارخانه ملی و تیت مدرن بروند. اگر به تاریخ جنگی و نظامی علاقه دارید، موزه سلطنتی جنگ را از دست ندهید. در نهایت هر چیزی راجع به غذاهای شیرین و خمیری بریتانیا شنیده اید، فراموش کنید، بوی غذاهای رستوران های اینجا شگفت آور است.

2. استانبول، ترکیه

آسیا و اروپا در استانبول به هم می رسند. در سراسر این شهر پر جنب و جوش می توانید آثار تاریخی قرن ها پیش را پیدا کنید، مانند مساجد، کلیساها و بازارها که در کنار رستوران های مدرن، گالری و کلوپ ها قرار گرفته اند. برای بازدید از حمام (حمام سنتی ترکی) برنامه ریزی کنید که با حدود 20 دلار شما را ماساژ می دهند و پوستتان نرم و تمیز می گردد.

3. مراکش، مراکش

در روزهای تعطیل آخر هفته، شاید مزارع کشاورزی یا بازارهای محلی جاهای خوبی برای گذراندن وقت باشد، اما در بازارهای مراکش چیزی برای خرید نیست و فقط باید تماشا کنید (در حقیقت اینجا مثل مار افسون گر است).

4.فرانسه، پاریس

هر کسی که برای اولین بار به پاریس می آید، شاید فهرست یکسانی از جاذبه های اصلی گردشگری برای بازدید داشته باشد، مانند موزه لوور، کلیسای نوتردام، برج ایفل و... . حتما زمانی را در حد امکان برای پرسه زدن در خیابان های بزرگ این شهر و غذا خوردن در کافه های آن اختصاص دهید و خرید را نباید فراموش کنید.

5. سیم ریپ، کامبوج

سیم ریپ شهری در حال رشد است که تعداد زیادی هتل تازه ساخت، رستوران و کلوپ دارد. شما برای بازدید از خود شهر به اینجا نمی آیید، بلکه چیزهایی موجود در اطراف این شهر جذاب هستند، مانند معابد باستانی حفاظت شده بسیار شگفت انگیز. اگر خوابتان نبرد، از تخت پایین بیایید و به پارک باستان شناسی انگکور (Angkor archaeological Park) بروید. طلوع خورشید در انگکور ارزش بی خوابی را دارد.

6. پراگ، جمهوری چک

زمانی که می خواهیم مقصد گردشگری جدیدی پیدا کنیم، کمتر به پراگ فکر می کنیم. مطمئنا همه در خصوص آن چیزهایی شنیده اند، اما این شهر بزرگ با آثار تاریخی و فرهنگی فوق العاده، حتما ارزش دیدن دارد. از قرن 9، قلعه بازسازی شده پراگ مشرف بر این شهر است. کنیسه و گورستان محله یهودی ها را نیز حتما باید دید.

7. رم، ایتالیا

این شهر نام مستعار شهر ابدی را به خود گرفته است. در رم شما می توانید از فواره ای در خیابان که آب آن از قنات های تاریخی تامین می گردد، آب بخورید یا نمایه مشابهی را هم در مجسمه ای در موزه کاپیتولین و هم در قیافه پسری که کاپوچینوی شما را درست می نماید، ببینید. همچنین رم شهر تفاوت ها است. کجای دنیا می تواند واتیکان و لادولچه ویتا را کنار هم قرار دهد؟

8. هانوی، ویتنام

پایتخت جذاب ویتنام بسیار قدیمی است و در کنار تحولات مدرن بافت شهر، از محله های قدیمی، بناهای تاریخی و معماری استعماری خود به خوبی حفاظت نموده است. هانوی قبلا نام های دیگری مانند تانگ لانگ یا اژدهای صعودنماینده داشت، اما با تغییر اسم گذشته خود را فراموش ننموده است، مانند مقبره هوچی مینز و زندان هوالو که گواه این ادعا هستند. دریاچه ها، پارک ها، خیابان های مرموز و بیش از 600 معبد و بت کده به جذابیت این شهر افزوده است و به راحتی می توان با تاکسی در شهر گشت.

9. نیویورک سیتی، امریکا

در اولین سفر به نیویورک پیش از همه به دیدن آثار تاریخی بروید. همه باید مجسمه آزادی، مت و میدان نیویورک تایمز را ببینند، اما در سفر بعدی، یک محله انتخاب کنید و گوشه گوشه آن را بگردید. شاید سوراخ هایی در دیوار کافه ها، اغذیه فروشی های بزرگ یا مغازه های عجیب و زیبا پیدا کنید. گشت و گذار در مناطق غیر توریستی نیویورک تجربه فوق العاده ای برای یک مسافر است.

10. ابود، اندونزی

روستای ابود مکانی ایده آل برای امتحان کردن ماساژ معروف بالی و یکی از برترین جاذبه های مقاصد آبگرم آسیاست. طب سوزنی، بازتاب شناسی، کشش و آروماتراپی به ماساژ درمانی شما یاری می نماید. ابود همچنین مرکز هنرهای بالی و گنجینه کوچکی از موزه ها و گالری ها است. در منطقه حفاظت شده پارک جنگلی میمون (Monkey Forest Park)، صدها میمون بدجنس دم دراز زندگی می نمایند. بازدید از دره ایوان مقبره در گونانگ کاوی را نباید فراموش کنید.

11. بارسلون، اسپانیا

در لاس رامبلاس قدم بزنید و از ترکیب منحصربه فرد فرهنگ کاتالان، معماری متمایز و هتل های به روز و شیک لذت ببرید. شما اینجا بهترین محله حفاظت شده گوتیک و آثار شگفت انگیز معماری گائودی را پیدا خواهید کرد. لاساگرادا فامیلیا، شاهکار گائودی، هنوز هم در حال ساخت است و هزینه ورودی شما برای بازدید از این مکان به تامین منابع اقتصادی این پروژه یاری می نماید. اگر به پیک نیک علاقه دارید، سری به بازار بی قاعده لابوکریا بزنید و روی غذاهای خوشمزه آن حساب کنید.

12. لیسبون، پرتغال

در سال های اخیر لیسبون، پایتخت پرتغال به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل شده است و علیرغم نزدیکی به اقیانوس اطلس، آب و هوای گرم مدیترانه ای دارد. لیسبون با ساختمان های سفید ساخته شده از سنگ آهک و کوچه های تنگ و تاریک، ترکیبی از معماری سنتی و فرهنگ معاصر است و این امر لیسبون را به مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات خانوادگی تبدیل نموده است.

کارهایی که می توانید در لیسبون انجام دهید:

در لیسبون کارهای زیادی برای انجام دادن و جاهای دیدنی زیادی برای بازدید وجود دارد. حتی گشت و گذار در مرکز شهر نیز چند روز از تعطیلات خانوادگی را به خود اختصاص می دهد، چون واقعا یک منطقه مرکزی تعیین وجود ندارد. با این حال پراسا دوکومرسیو در بایکسا نقطه آغاز خوبی است یا روسیو، میدان اصلی شهر، که شبیه میدان ترافالگار لندن است. برای دیدن مجسمه عظیم مسیح بروید که از سراسر شهر منظره ای دیدنی دارد. قلعه کاستلو دوسائو جورج نیز چشم انداز بسیار زیبایی دارد، اما شیب جهت آن زیاد تند نیست. اگر با واگن های برقی به سمت غرب بروید به بلم می رسید، جایی که جاذبه های زیادی مانند برج بلم و مرکز فرهنگی بلم دارد که شامل مجموعه های هنری مانند آثار دالی، پیکاسو، وارهول و مگریت است. در مرکز شهر لیسبون شاید بخواهید از موزه گولبنکیان دیدن کنید که مملو از مصنوعات جذاب فرهنگی با چندین باغ فوق العاده در اطرافش است و می توان آن را پاسخ پرتغال به موزه بریتانیا در نظر گرفت. در لیسبون امکان این وجود دارد که شما یک تعطیلات خانوادگی آموزشی را بگذرانید. همچنین سواحل زیبای این شهر برای دریافت حمام آفتاب بسیار مناسب هستند.

13. دبی، امارات متحده عربی

اغلب دیدگاهی وجود دارد که دبی جایی برای افراد ثروتمند و مشهور است. به این معنی که گردشگران به دوستان خود می گویند سفر به دبی شبیه برنده شدن در یک قرعه کشی اسرارآمیز است. حقیقت این است که دولت امارات با تمام توان خود کوشش می نماید تا گردشگران خارجی را برای بازدید از دبی ترغیب کند و این کشور میزبان همه مردم از تمامی اقشار جامعه است. یکی از دلایل اصلی ورود گردشگران خارجی به دبی، امکانات و سهولت خرید در این شهر است. بیش از 70 مرکز خرید در دبی وجود دارد و در کنار این مراکز مدرن، تعداد بسیار زیادی مرکز خرده فروشی سنتی نیز قرار گرفته است. بسیاری از تاجران هنوز هم بر سر قیمت چانه می زنند، پس هنگام خرید اولین قیمت پیشنهادی را پرداخت نکنید.

تاریخ و فرهنگ دبی:

اگرچه بسیاری از ساختمان های دبی ساخت و طراحی فوق مدرن دارند، اما امارات هنوز هم از مکان های دیدنی ماقبل تاریخ خود محافظت می نماید. بهترین مکان برای آغاز بازدید از جاهای دیدنی، موزه دبی، قلعه ای متعلق به قرن هجدهم، است. موزه شامل آثار مربوط به زندگی سنتی عرب ها در طول چندین سده است، از سلاح جنگی گرفته تا آلات موسیقی. این خانه متعلق به شیخ سعید آل مکتوم، کاخ حاکم سابق منطقه، بود و امروزه به موزه تبدیل شده است که نشان دهنده شیوه زندگی خاص این عصر است. مسجد جمیرای دبی، بزرگترین مسجد شهر است و اگرچه فقط در روزهای خاص به تورهای گردشگری اجازه ورود می دهند، اما معماری باشکوه این مسجد بیشتر زمانی تحسین همگان را برمی انگیزد که بعد از تاریکی هوا نورافکن ها را روشن می نمایند.

آرامش و استراحت در دبی:

اگر در مسافرت کودکی به همراه دارید، پارک آبی وادی وحشت دبی را از قلم نیندازید. در این پارک انواع سواری های فوق العاده و فعالیت هایی برای تمامی افراد از سنین مختلف وجود دارد که بر اساس ماجراهای سندباد افسانه ای است.

14. سنت پترزبورگ، روسیه

سنت پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه، قلب فرهنگ این کشور است. از سنگ های معماری باشکوه مانند کاخ زمستانی و کلیسای جامع کازان دیدن کنید و زمان زیادی را برای بازدید از مجموعه های هنری مشهور در موزه میراث (Heritage) اختصاص دهید. سنت پترزبورگ به دلیل قرار دریافت میان دلتای رود نوا، هنرهای متنوع و غذاهای خوشمزه می تواند مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران برای چندمین بار باشد.

15. بانکوک، تایلند

بانکوک پر از معابد آراسته و پر زرق و برق بودایی است، به طوری که وقتی به این معابد می روید، ساخت و جزییات استادانه آن شما را به وجد می آورد. اگر به غذاهای خوشمزه بیشتر علاقه دارید، باز هم از بودن در بانکوک لذت خواهید برد، چون رستوران های این شهر جز بهترین رستوران های دنیا است.

16. آمستردام، هلند

آمستردام شهر دوچرخه سواران است، اگرچه رکاب زدن در خیابان های پرپیچ و خم می تواند کمی پر هرج و مرج باشد. در این شهر قدم بزنید، از این کار پشیمان نخواهید شد. کانال های آبی این شهر پس زمینه مناسبی برای پیدا کردن میدان جردن و رمبرندپلن هستند. بازدید از خانه آن فرانک یکی از بهترین تجربه هایی است که یک مسافر می تواند از سفر به آمستردام داشته باشد. موزه ون گوگ نیز به داشتن مجموعه آثار خود می بالد.

17. بوینس آیرس، آرژانتین

بوینس آیرس، زادگاه پایکوبی تانگو، مانند همین پایکوبی با انرژی هیجان انگیزش بسیار فریبنده، اغوانماینده و شلوغ است. محله های شهر جوی قدیمی دارند و پر از رستوران های عاشقانه هستند. میراث اروپایی بوینس آیرس در معماری، خیابان ها و پارک های این شهر مشهود است. پایتخت خرید آمریکای لاتین، خرید درمانی را در خیابان ها و مراکز خرید بزرگ تضمین می نماید.

18. هنگ کنگ، چین

هنگ کنگ برای ماجراجویان بسیار عالی است. از یک فروشنده خیابانی کوفته ماهی یا توفوی بودار بخرید. نانوایی ها کیک خانگی، نان آناناس و تارت تخم مرغ عرضه می نمایند. دلمه چینی را انتخاب کنید و تا جایی که می توانید، بخورید. اگر از کالاهای محلی چینی خسته شده اید، از برندهای برتر دنیا خرید کنید.

19. پلایا دل کارمن، مکزیک

پلایا دل کارمن هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ تجاری با شهرهای ساحلی یوکاتان فرق دارد. ساحل آن شبیه سواحل دیگر است، اما فرهنگ هتل های آن نزدیک به آخرین سبک های آمریکایی و اروپایی است که با محل های سنتی مکزیکی ترکیب شده و گزینه های زیادی برای بازدید پیش روی گردشگران نهاده است.

20. کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون در جنوب آفریقا می درخشد. با استناد به بروشور گردشگری مادر شهر در فاصله ای از ساحل بلاوبرگ و پارک ملی گیاه شناسی بوتانیکال قرار گرفته است که با خودرو به راحتی می توان به آنجا رفت. طبیعت محافظت شده دماغه نیک چشم انداز گسترده ای از دریا، جهتهای پیاده روی و حیات وحش به وجود آورده است. نکته تاریکی هم وجود دارد؛ مسافران می توانند از جزیره روبن، جایی که نلسون ماندلا 27 سال در آنجا زندانی بود، بازدید نمایند.

21. توکیو، ژاپن

توکیو را نمی توان از دور قضاوت کرد، چون برخی ها انتظار دارند که زشتی هایی دنیای مدرن جایگزین آثار باستانی شده است. نباید فراموش کرد که کاخ سلطنتی هنوز هم خانه امپراتور است و موزه ادوی توکیو تاریخ این شهر را توضیح می دهد. معبد سنسوجی قدیمی ترین معبد شهر و موزه ملی توکیو بزرگترین مجموعه هنری ژاپن را در دنیا دارد.

22. کوسکو، پرو

شکوه و عظمت اینکا و آرایش عجیب آند در نقطه به نقطه خیابان های سنگ فرش کوسکو دیده می گردد و این شکوه با کاخ کوریکاچا و کلیسای سانتو دومینگو که در کنار پلازادوآرماس قرار گرفته است، به تصویر کشیده می گردد. در این ترکیب سطح بالای فرهنگ سرخپوستی و دورگه ای شما می توانید منسوجات فوق العاده، جشنواره های پر شور تابستانی و شگفتی های باستان شناسی را پیدا کنید.

23. کاتماندو، نپال

پایتخت نپال در دره ای واقع شده که پر از جاهای دیدنی تاریخی، معابد باستانی، بت کده های طلایی و روستاهای جذاب و دیدنی است. هتل ها و رستوران ها تمام بودجه مورد نیازشان را تامین می نمایند. مغازه ها صنایع دستی، فرش و کاغذ چاپی نپالی عرضه می نمایند. مردم با اتوبوس، تاکسی و دوچرخه در شهر تردد می نمایند. برای دیدن معبد میمون، قدیمی ترین و مقدس ترین معبد این دره، به اینجا سفر کنید. در معابد و آثار تاریخی میدان دوربار با مردم محلی معاشرت کنید و حیوانات مختلف را ببینید یا در شلوغی منطقه تمل با کوه پیمایان همراه شوید.

24. سیدنی، استرالیا

مردم شهری، فرهنگ دوستان و کسانی که می خواهند وقت خود را در ساحل بگذرانند، همه عاشق سیدنی هستند. ده دقیقه ای را در ساحل مشهور بوندی بگذرانید یا در ساحل آرام ماسه ای کوژه قدم بزنید. آیا جیبتان سوراخ شده است؟ شما می توانید از فروشگاه های منطقه راکس و خیابان های جورج و پیت خرید کنید. به بالای پل بندرگاه بروید یا برای دیدن شهر با زاویه 360 درجه، به بالای برج سیدنی بروید. اما هر کاری هم که انجام بدهید، نمی توانید بدون نوازش کردن کوالاها در باغ وحش تارونگا، سیدنی را ترک کنید. این حیوانات واقعا دوست داشتنی هستند.

25. بوداپست، مجارستان

روزانه بیش از 15 میلیون بشکه آب از 118 چشمه بوداپست می جوشد. شهر چشمه های آب معدنی مجموعه ای حیرت انگیز از حمام ها است (از حمام گازدار گلرت گرفته تا آب گرم سچنی در کاخ نئو بارک که از سال 1913 افتتاح شده و آب گرم روداس که استخر ترکی است و در قرن شانزدهم به سبک معماری اصیل عثمانی طراحی شده است). مقصد بعدی گردشگران ملکه دانوب است که آمیزه ای از تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی است. دوربین خود را برای عکاسی از ویرانه های روم در موزه اکوینکام، میدان دلاوران، پارک مجسمه و گنبد 300 فوتی کلیسای سنت استفان آماده کنید.

منبع: کجارو / tripadvisor.co.uk
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 448

به "25 مقصد گردشگری برتر دنیا از نگاه Trip Advisor" امتیاز دهید

1 کاربر به "25 مقصد گردشگری برتر دنیا از نگاه Trip Advisor" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 مقصد گردشگری برتر دنیا از نگاه Trip Advisor"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید