با 5 پل معلق و مهیج ایران آشنا شوید!

به گزارش مجله بیزبینگ، پل های معلق را شاید در صحنه های ترسناک فیلم ها دیده باشید، ولی به راستی پیاده روی روی این گونه پل های لرزان هیجانی بی نظیر را برای همه به ارمغان می آورد.

با 5 پل معلق و مهیج ایران آشنا شوید!

در هنگام عبور از پل معلق شما به مقصد رو به روی خود فکر نمی کنید، بلکه تمام حواس تان به گذرگاه متحرکی است که از روی آن عبور می کنید. گذرگاهی که باعث می شود شما با احتیاط زیاد و با هیجان وصف ناپذیر در ارتفاعات حرکت کنید. در این مقاله خبرنگاران قصد داریم شما را با تعدادی از هیجان انگیزترین پل های معلق ایران آشنا کنیم.

1)پل معلق مشگین شهر؛ طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

مشگین شهر شهری در استان اردبیل است که جمعیتی حدود 70 هزار نفر دارد. در چند سال اخیر نام مشگین شهر با جاذبه گردشگری جدید آن یعنی پل معلق مشگین شهر بر سر زبان ها افتاده است.

پل معلق مشگین شهر که در سال 1394 افتتاح شده است، با طول 365 متر، طولانی ترین پل معلق خاورمیانه به شمار می رود. عرض این پل 2 متر است. این پل روی رودخانه خیاوچایی و در ارتفاع 80 متری از آن ساخته شده و چشم انداز طبیعی اطراف آن بسیار زیبا است.

2)پل معلق پیرتقی؛ تجربه ای مهیج و نسبتا ترسناک

اگر به دنبال پل معلقی هستید که کمی ترسناک تر از مشگین شهر باشد، می توانید در همان استان اردبیل و در دره های شهر هشتجین در شهرستان خلخال، روستای پیرتقی و پل معلق آن را جستجو کنید. این پل روی رودخانه خروشان و پرآب قزل اوزن ساخته شده و بسیار شبیه به آن تصاویر ترسناکی است که ممکن است در فیلم ها از پل های معلق دیده باشید، خصوصا که عرض کمتر آن نسبت به پل معلق مشگین شهر شاید هیجان آن را دوچندان کند.

3)پل معلق دره خرینه؛ بلندترین پل معلق خاورمیانه

دره خزینه، نام یکی از زیباترین و کم نظیرترین جاذبه های طبیعی استان لرستان است که از شباهت بسیار زیادی با منطقه مشهور گرند کانیون در آمریکا نیز برخوردار است. این منطقه حیرت انگیز در میان جاده پلدختر به سمت اندیمشک و در مجاورت روستایی هم نام با خود واقع شده است. رودخانه کرخه با عبور از میان این دره یک منظره شگفت انگیز را پدید آورده است. یکی از مهیج ترین پل های ایران در همین منطقه واقع شده است.

4)پل معلق مجموعه گردشگری نمک آبرود؛ آدرنالین با طعم جنگلی!

یکی از بهترین نقاط تفریحی استان مازندران، بدون شک شهرک گردشگری نمک آبرود است. این شهرک در 12 کیلومتری شهر چالوس قرار داشته و اغراق نیست اگر بگوییم یکی از کامل ترین و مجهزترین نقاط تفریحی در شمال ایران است. جالب است بدانید که این شهرک دارای دو خط تله کابین است. تله کابین خط یک که قدیمی تر است، امکان رفتن مسافرین به قله سرسبز مدوبن را فراهم می کند.

5)پل معلق هیر کجاست؟

هیر یکی از شهرهای خوش آب هوای استان اردبیل است که در جنوب اردبیل قرار گرفته است. این شهر به دلیل داشتن باغ های فراوان میوه همچون آلبالو و گیلاس، به شهر شکوفه های گیلاس و باغشهر استان اردبیل معروف است و دارای طبیعت منحصربه فرد و تماشایی است. از دیدنی های این شهر پل معلق و شیشه ای هیر است که در منطقه بی نظیر هیر و روی دره و رودخانه پر آب هیر چایی ساخته شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ایران مطلب قصبه؛ قناتی که توسط جن ها ساخته شد! را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1334

به "با 5 پل معلق و مهیج ایران آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 5 پل معلق و مهیج ایران آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید