تور ارزان فیلیپین: مرکز فرهنگی فیلیپین، جلوه گاه هنر در مانیل

به گزارش مجله بیزبینگ، مرکز فرهنگی فیلیپین | The Cultural Center of the Philippines

مرکز فیلیپین، مانیل، جاذبه های فراوانی دارد. در میان آن ها، یک جاذبه فرهنگی-هنری وجود دارد که به مرکز فرهنگی فیلیپین یا CCP معروف است. این مرکز به این منظور ساخته شد تا هنر و فرهنگ فیلیپین را حفاظت و ارتقاء دهد و بتواند نقش مهمی برای پیشرفت تمام زمینه های هنری از جمله تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبیات، طراحی و … داشته باشد. مرکز فرهنگی فیلیپین دارای چندین مجموعه است که گردشگران و مردم بومی فیلیپین را به خود جذب نموده و تحت تاثیر قرار می دهد. خبرنگاران در ادامه این متن به معرفی این مجموعه و توضیح تاریخچه آن می پردازد. با ما همراه باشید.

تور ارزان فیلیپین: مرکز فرهنگی فیلیپین، جلوه گاه هنر در مانیل

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

تاریخچه و مروری کلی بر مرکز فرهنگی فیلیپین

قبل از اینکه وارد قرن 20 شویم، اجرای برنامه های هنری در کشور فیلپین، بیشتر در مکان های عمومی و میدان ها صورت می گرفت. در مانیل، خانه اپرای بزرگ مانیل، ساخته شده در اواسط قرن نوزدهم، به عنوان محل اصلی برای بسیاری از نمایشنامه ها، اپرا و دیگر اجراهای قابل توجه به کار گرفته شد. شرایط با ایجاد تئاتر متروپولیتن در سال 1931، جای کوچک اما پیشرفته تر، کمی بهتر شد. به مرور در سال های بعدی، شرکت های مختلفی به ایجاد مکان هایی برای اجراهای هنری روی آوردند.

مرکز فرهنگی فیلیپین در حال حاضر، برجسته ترین نمایشگاهی است که می تواند هنر مردم فیلیپین را نشان دهد. CCP، که در سال 1969 تأسیس شد، بیش از چهل سال است که هنرهایی نظیر موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبیات، سینما و طراحی را از فیلیپین و سراسر دنیا ارائه می دهد. 9 شرکت مرتبط به آن، مانند تئاتر فیلپین، گروه رامون آبوسان فولکوریک و ارکستر فیلارمونیک فیلیپین یک چرخه منظم از نمایشگاه ها، کارگاه ها و برنامه های تبلیغاتی را در اینجا به نمایش می گذارند.

بخش آموزش هنر این مرکز، برای تعلیم هنرمندان بسیار خوب عمل نموده است و با برگزاری کارگاه ها و کلاس های گوناگون حضوری و اینترنتی، افراد زیادی را به هنر علاقمند نموده است. بخش توسعه و مبادله نیز از پیشرفت خوبی در شهرهای انتخابی در سراسر کشور حمایت می نماید. بحش فراوری و نمایشگاه در زمینه تئاتر فنی و مهندسی فعالیت می نماید و رهبری حرفه ای در زمینه مدیریت استراتژیک هنرهای صحنه ای و محل برگزاری اجراها در کشور را بر عهده دارد.

بخش محتوای فرهنگی پورتال های تعاملی را طراحی می نماید تا امکاناتی را برای دانش آموزان، معلمان و علاقه مندان در شبکه دنیای وب فراهم کند. با برنامه توسعه دارایی، مرکز فرهنگی فیلیپین برای بازسازی این ملک شصت هکتاری به عنوان یک مرکز مهم فرهنگی و زیست محیطی در منطقه آسیا-اقیانوسیه آماده می گردد.

این مرکز بعلاوه به سازمان های بین المللی زیادی مانند مرکز هنرهای نمایشی آسیا-اقیانوسیه (AAPAC) و سازمان تئاتر دنیای (ITI) متعقل است. در بین این شبکه های دنیای و برنامه های تبادلی، هنرمندان فیلیپینی همیشه نقش مهمی در برگزاری نمایشگاه ها برای گردشگران و بعلاوه مردم محلی داشته اند و باعث شده اند که هنر آن ها بسیار مهم و ارزشمندتر از گذشته جلوه کند.

توسعه مجموعه

طرح جامع برای توسعه این مجموعه در سال 2003 به اجرا گذاشته شد. این طرح مجتمع CCP را به شش گروه تقسیم می نماید که هر کدام از آنها شامل یک ساختمان بزرگ است و هر گروه نقش های متفاوتی را در رابطه با این مجموعه ایفا می نمایند.

اولین مورد، Promenade یا گردشگاه است که شامل فروشگاه ها و امکانات چند منظوره ای می باشد.

دومین گروه جایگاه هنر (Arts Sanctuary) است که به عنوان هسته فرهنگی مجموعه به کار گرفته خواهد شد. این گروه شامل تئاتر هنرهای نمایشی تازه، مرکز هنرمندان، سالن تئاتر، مرکز طراحی و دیگر مکان های فضای باز است.

سومین گروه که به بخش سبز (The Green Zone) معروف است، ترکیبی از موزه ها، پارک ها و ساختمان های اداری و تجاری است.

چهارمین گروه مرکز فرهنگی فیلیپین را با نام خوشه قطب خلاق (Creative Hub cluster) می شناسند که فضایی برای صنایع خلاق است.

پنجمین مورد در این مجموعه اتاق هنرهای زنده (The Arts Living Room) است که شامل منطقه ای است که برای پروژه های سکونتی فعالیت خواهد نمود.

آخرین گروه نیز با نام بریزوی (Breezzeway) شناخته می شوند که در زیر ساخت های تجاری با کمترین تراکم و امکانات تفریحی ساحلی واقع است.

این مجموعه که با میدان های مختلف، مسیرهای دوچرخه سواری و البته پیاده روهایی پوشیده شده، به این صورت برنامه ریزی شد که ساختمان های مختلف این مجموعه را با یک طراحی مرکزی جالب به هم مرتبط کند. طرح اصلی این مجموعه، 5 سال به طور انجامید و در سال 2005 اولین 2 گروه را افتتاح کرد.

در سال 2011، معمارانی به نام Leandro V. Locsin Partners برای طراحی دو ساختمان گردشگاه و جایگاه هنر جایزه مرکز هنرمندان و تئاتر هنرهای نمایشی را کسب کردند. طرح برنده شبیه به یک روستای قدیمی Badjao یا یک جنگل انبه است که اتاق ها و سالن هایی را در خود جای داده است.

مرکز فرهنگی فیلیپین در حال حاضر

در حال حاضر CCP، یک مؤسسه مهم ملی فرهنگی فیلیپین است. این مجموعه شبکه خوبی با هنرمندان منطقه ای و کارکنان فرهنگی در کشور را به وجود آورده است. مرکز فرهنگی فیلیپین بعلاوه هنرهای نمایشی، فیلم و هنرهای رسانه ای را همراه با هنرهای تجسمی و ادبیات در خود جای داده است و هنرمندان الهام بخش زیادی در اینجا، کارگاه، سمینار، منتخبات ادبی، جلسات نقل و بعلاوه مسابقات گوناگونی برگزار می نمایند. از زمان افتتاح این مرکز، آثاری از سراسر دنیا مانند فرانسه، آلمان، آمریکا و … در آن قابل مشاهده است.

این مرکز بعلاوه برنامه های تبادلی فرهنگی را اجرا می نماید تا بتواند هنرهای دنیای را به مردم فیلیپین و البته هنرهای فیلیپینی را به تمام مردم دنیا نشان دهد. همیشه، نمایش ها و اجراهای هنری متفاوتی در مرکز فرهنگی فیلیپین برگزار می شوند. شما می توانید از آدرس اینترنتی culturalcenter.gov.ph رویدادها و نمایشگاه های در حال برگزاری را مشاهده کنید و بعلاوه اطلاعات متفاوتی در خصوص هنرمندانی که در این مرکز اجرای نمایشی یا یک اثر تجسمی دارند، کسب کنید.

آدرس:

مترو مانیلا 1300، پاسای، مالاته، مگدالنا جالاندونی، بلوار روکساس، مرکز فرهنگی فیلیپین (The Cultural Center of the Philippines)

CP Complex, Roxas Boulevard, Magdalena Jalandoni, Malate, Pasay, 1300 Metro Manila, Philippines

منبع: culturalcenter.gov

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1990

به "تور ارزان فیلیپین: مرکز فرهنگی فیلیپین، جلوه گاه هنر در مانیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فیلیپین: مرکز فرهنگی فیلیپین، جلوه گاه هنر در مانیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید