برترین مرکب یا جوهر برای چاپ عکس کدام است ؟

به گزارش مجله بیزبینگ، گرفتن عکس کامل اولین قسمت از معادله هنگام چاپ عکس است، اما آیا بهتر است تصاویر خود را با استفاده از مرکب رنگی Dye یا پیگمنت تهیه کنیم؟

برترین مرکب یا جوهر برای چاپ عکس کدام است ؟

بیشتر بخوانید : مرکب در مقابل جوهر؛ کدام برای چاپ مناسب است ؟

تفاوت مرکب رنگی Dye و جوهر پیگمنت در چیست؟

جوهر رنگی Dye از یک رنگ محلول در مایع تشکیل شده است، در حالی که جوهرهای پیگمنت شامل ذرات میکروسکوپی از رنگ های جامد هستند که در مایع معلق هستند. یک قیاس خوب برای این دو نمک و ماسه است:

  • اگر نمک را در آب بریزید و آن را مخلوط کنید، حل می گردد و بخشی از مایع را تشکیل می دهد.مانند جوهر رنگی Dye.
  • اگر ماسه را در آب بریزید و آن را مخلوط کنید، ماسه حل نمی گردد و در نهایت ته می گیرد. مانند جوهر پیگمنت.

بیشتر بخوانید : انواع جوهر کدام است و برترین جوهر چه ویژگی هایی دارد ؟

چرا جوهر رنگی Dye استفاده می گردد؟

فراوری جوهرهای رنگی Dye از جوهر پیگمنت کم هزینه تر می باشد، بنابراین آن ها رایج ترین جوهرهایی هستند که در چاپگرهای عکس سطح میانه استفاده می شوند. از آنجایی که جوهرهای رنگی Dye رنگ های روشن تر و واضح تری نسبت به جوهرهای پیگمنت ارائه می دهند (به ویژه برای عکس های پرتره رنگارنگ یا تصاویر چشم انداز موثر است)، از جنب و جوش بسیار خوبی برخوردار می باشند. بعلاوه برای طیف وسیعی از کاغذ عکس قابل استفاده می باشند و برترین نتایج در رسانه های براق ر داشته، و برای عکاسی آلبوم، ایده آل است.

آنچه مشاهده می کنیم

جوهرهای رنگی Dye ممکن است زمان ببرد تا خشک شوند و در صورت برخورد با آن ها لکه دار می گردد و در برابر محو شدن مانند جوهر پیگمنت هنگام نمایش مقاوم نیستند.

بیشتر بخوانید : چگونه نسبت به کار چاپی برترین مرکب را انتخاب کنید ؟

چرا جوهر پیگمنت را انتخاب کنیم؟

جوهر پیگمنت در چاپگرهای عکس درجه یک یافت می گردد که قادر به خروجی با کیفیت بالا بر روی انواع رسانه ها است. بعلاوه دارای خروجی بادوام است زیرا جوهرهای پیگمنت کثیف نمی شوند و بسیار سبک هستند. برای عکس هایی که در معرض نمایش قرار می گیرند، ایده آل است. جوهر پیگمنت بعلاوه نتایج سازگاری را با تمام تکمیل رسانه ها از جمله براق، مات، درخشان و یا بوم هنرهای زیبا ارائه می دهد. بعلاوه، داشتن چند جوهر سیاه برترین نتایج را برای عکاسی ارائه می دهد.

آنچه مشاهده می کنیم

خروجی جوهر پیگمنت از جوهر رنگی Dye می تواند جنب و جوش کمتری داشته باشد و به طور کلی فقط در دستگاه های با کیفیت بالاتر و گران قیمت در دسترس است.

کدام یک را انتخاب کنیم؟

انتخاب شما با توجه به بودجه و استفاده مورد نظر معین می گردد.

چاپگرهای جوهر رنگی Dye می توانند بعضی از برترین چاپ های با کیفیت عکس را فراوری نموده و هزینه اولیه کمتری نسبت به رنگدانه دستگاه ها داشته باشند. اگر عکس ها را عمدتا برای استفاده شخصی خود یا برای اشتراک گذاری با دوستان و خانواده چاپ می کنید، دستگاه جوهر رنگی Dye با هزینه کمتر انتخاب خوبی خواهد بود. اگر عکس های شما رنگارنگ و پر جنب و جوش هستند، ترکیبی از جوهر رنگی Dye و کاغذ براق واقعاً می تواند برترین تصاویر شما را به نمایش بگذارد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1872

به "برترین مرکب یا جوهر برای چاپ عکس کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مرکب یا جوهر برای چاپ عکس کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید