تعطیلی سه کارخانه جنرال موتورز در پی کمبود تراشه

به گزارش مجله بیزبینگ، شرکت جنرال موتورز با اعلام تعطیلی موقت فعالیت سه کارخانه، هشدار داد کمبود جهانی تراشه فراوری سال جاری را کاهش خواهد داد.

تعطیلی سه کارخانه جنرال موتورز در پی کمبود تراشه

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، این شرکت خودروسازی آمریکایی گفت سه کارخانه این شرکت در آمریکای شمالی از جمله کارخانه اش در کانزاس و دو کارخانه دیگر در مکزیک و کانادا به مدت یک هفته تا هشتم فوریه تعطیل می شوند. این شرکت کارخانه ای در کره جنوبی دارد که در همین مدت با نصف ظرفیت فعالیت خواهد نمود.

جنرال موتورز کوشش نموده تا فراوری کارخانه های ساخت پیکاپ فول ساز و شاسی بلند که عمده سود این شرکت را تشکیل می دهند، حفظ کند اما شرایط بسیار ناپایدار است.

شرکتهای فورد موتور، تویوتا موتور، فولکس واگن و سایر خودروسازان به دلیل کمبود تراشه، کاهش فراوری را در ماه گذشته اعلام نموده اند. پس از این که شرکتهای خودروسازی سال گذشته به دلیل شیوع کووید 19 کارخانه هایشان را تعطیل کردند، شرکتهای تراشه سازی بخش بیشتر فراوریشان را به محصولات الکترونیکی مصرفی اختصاص دادند و اکنون با کمبود عرضه تراشه برای بخش خودروسازی روبرو شده اند.

سخنگوی جنرال موتورز گفت کارخانه فراوری خودروی اسپورت کوروت در بولینگ گرین کنتاکی را هفته جاری به دلیل کمبود قطعه متوقف کرد که این موضوع ارتباطی به نیمه رساناها نداشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توقف فراوری به دلیل کمبود تراشه به بخشهای کلیدی جنرال موتورز نظیر شاسی بلندهای کوچک لطمه می زند.

منابع مطلع به رویترز اظهار کردند شرکت مزدا موتور هم به دلیل کمبود تراشه، در حال آنالیز کاهش فراوری جهانی به میزان 34 هزار دستگاه خودرو در ماههای فوریه و مارس است. شرکت نیسان روز سه شنبه گفت خط فراوریش در کارخانه کانتون می سی سی پی را به مدت سه روز متوقف می نماید.

شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکیت پیش بینی کرد کمبود تراشه باعث کاهش فراوری بخش خودروسازی جهانی به میزان 672 هزار دستگاه در سه ماهه نخست سال 2021 می گردد. این شرکت پیش بینی کرد کمبود تراشه تا سه ماهه سوم ادامه داشته باشد.

شرکت اتو فورکست سولوشنز گفت فراوری از دست رفته جهانی که به دلیل کمبود تراشه تا به امروز اعلام شده، به 546 هزار دستگاه رسیده است و برآورد کرد میزان کاهش فراوری ناشی از این بحران سال جاری به 964 هزار دستگاه می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1500

به "تعطیلی سه کارخانه جنرال موتورز در پی کمبود تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی سه کارخانه جنرال موتورز در پی کمبود تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید