تمام شد؛ استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از آسیا کنار گذاشته شدند

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرگزاری خبرنگاران- نامه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته به تهران رسید.

تمام شد؛ استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از آسیا کنار گذاشته شدند

به گزارش خبرنگاران، نامه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته برای دو باشگاه و فدراسیون فوتبال ارسال شده و حذف آن ها از آسیا قطعی شد. علاوه بر این دو باشگاه، AFC رسما بیان کرد گل گهر سیرجان هم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است. پیش از این قرار بود 6 ژانویه AFC دفاعیه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بعلاوه مدارکی که فدراسیون برای آن ها ارائه کرد را آنالیز کند و تصمیم نهایی در مورد ماندن یا حذف آن ها را بگیرد.

سرخابی ها امیدوار بودند کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن ها مهلت دوباره بدهد یا با درنظر گرفتن جریمه ای اجازه دهد آن ها در رقابت های آسیایی شرکت نمایند ولی AFC تصمیم گرفته هر دو باشگاه را از آسیا کنار بگذارد. حذف استقلال و پرسپولیس به خاطر حرف ها و احکام متناقض کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای که هر دوی آن ها زیر نظر فدراسیون کار نموده و سال جاری سختگیری ها را انجام داده بودند رقم خورد.

در واقع حذف سرخابی ها را فدراسیون فوتبال به خاطر تناقض در کمیته بدوی و استیناف رقم زد، تناقضی که باعث شد AFC بیش از گذشته روی این دو باشگاه حساس گردد و همین حساسیت هم در نهایت باعث حذف هر دو باشگاه شده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این خبر را دقایقی پیش به صورت رسمی بیان کرد و در این خبر عنوان شده علاوه بر سرخابی ها، گل گهر سیرجان هم از رقابت های آسیایی حذف شده است.

در بیانیه AFC آمده است:

کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان (هر سه باشگاه از ایران) به علت نداشتن مجوز حرفه ای مطابق بند های 14.4 و 14.5 اساسنامه صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه های، گرفته است. پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای آنالیز و اقدام ارجاع داده شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در خبری کوتاه انتها بیان کرد که پرسپولیس و استقلال مجوز های لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 را به دست نیاوردند و از لیگ قهرمانان کنار رفتند. بر اساس اعلام وبسایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه گل گهر نیز نتوانست مجوز حرفه ای را دریافت کند تا سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان فصل تازه باشند.

این در حالی است که ای اف سی شرح بیشتری نداده اما مطابق انتظار، این تصمیمی است که روز ششم ژانویه (دیروز) به وسیله کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته شده و به این ترتیب دو سهمیه ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا از دست می رود. نکته مهم اینکه در هفته گذشته امیدواری ها برای حفظ سهمیه پرسپولیس و استقلال افزایش یافته بود اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف دو تیم سرخابی را عملی کرد.

ای اف سی در بیانیه خود نوشت: کمیته مستقل مجوز حرفه ای بر اساس بندهای 14.4 و 14.5 مقررات حرفه ای رقابتها مجوزشان را لغو کند. این کمیته اعلام نموده که این سه باشگاه معیارهای اجباری حضور در رقابتها را فراهم نکردند. همینطور این کمیته درخواست فوری باشگاه گل گهر سیرجان ارسال نموده بود را رد کرد.

پیش از این ای اف سی در نامه ای به این سه باشگاه فرصتی کوتاه و 5 روزه را برای شرح و ارسال مدارک تازه داد و اسناد تازه هم به ای اف سی ارسال شد که مورد رضایت ای اف سی نبود تا این دو تیم برای اولین بار به علت لایسنس، از لیگ قهرمانان حذف شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در فایل پیوست جداگانه اعلام نموده که پرونده این اقدام به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی AFC ارسال می گردد تا تحقیقات بیشتر و اقدامات لازم (در صورت احتیاج) صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2002

به "تمام شد؛ استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از آسیا کنار گذاشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام شد؛ استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از آسیا کنار گذاشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید