توصیه های نادرست درباره سفر، توصیه های نا کارآمد و غیرضروری

به گزارش مجله بیزبینگ، سفر کردن به چشم بسیاری از افراد یک هنر است؛ همه در همه جای جهان در خصوص سفر کردن اینگونه فکر نمی نمایند و این قابل درک است. نکات مختلفی در رابطه با سفر کردن وجود دارد و از آنجایی که سفر در بسیاری از موارد یک ضرورت است، به نظر نمی رسد چیزی باشد که بتوانید آن را به برترین نحو انجام دهید و به آن به چشم یک هنر نگاه کنید. البته دانستن این که در طول سفر چه کارهایی انجام می دهید می تواند بسیار مفید باشد؛ بخصوص اگر با کسانی سفر می کنید که نسبت به شما بی تجربه تر هستند. اما چیزی که کاملا حقیقت دارد این است که اینترنت یک مکان خطرناک است و نکات عجیب و غریب و بی فایده ای در خصوص سفر کردن در آن وجود دارد که جز گمراه کردن گردشگران، کار دیگری انجام نمی دهند. در نوشتار توصیه های اشتباه سفر، با معرفی توصیه های نادرست درباره سفر، به شما در خصوص استفاده از این نکات و نصایح هشدار دهیم. برای کامل تر شدن مطلب توصیه های سفر، با میهماندار هواپیمایی به نام سامانتا رز نیز مصاحبه ای انجام داده ایم. برای دانستن توصیه های نادرست درباره سفر با ما همراه باشید.

توصیه های نادرست درباره سفر، توصیه های نا کارآمد و غیرضروری

نصیحت های نادرست و بی فایده در خصوص سفر

از پرواز با خطوط هوایی مقرون به صرفه خودداری کنید، آن ها کلاه بردار هستند

این یک نصیحت نادرست در بین توصیه های اشتباه سفر است و نباید با گفتن آن دیگران را گمراه کنید. خطوط هوایی مقرون به صرفه هیچ مسئله ای ندارند (البته نمی توان همه آن ها را جمع بست) و بدترین خطوط هوایی هم به شمار نمی روند. وقتی قصد داشته باشید با هزینه کم به خارج از کشور و شهرهای داخلی کشور سفر کنید، آن ها خیلی هم خوب هستند؛ بخصوص که بسیاری از مردم از پس پرداخت هزینه آن ها بر می آیند. پس بویژه اگر خودتان با پروازهای گران قیمت و در قسمت درجه یک سفر می کنید، نباید در خصوص خطوط هوایی مقرون به صرفه قیمت چنین نصیحتی برای دیگران داشته باشید؛ افراد بسیار زیادی هستند که هیچ انتخاب دیگری برای سفر کردن ندارند و خطوط هوایی مقرون به صرفه قیمت، تنها انتخاب آن ها می باشند.

همه لباس هایتان را در یک چمدان قرار ندهید، تا اگر تنها یکی از آن ها به شما تحویل شد، لباسی برای پوشیدن داشته باشید

لایونل ریچی یک خواننده و هنرمند بسیار بزرگ است؛ اما این نصیحت او در بین توصیه های سفر در خصوص چمدان بستن کاملا نادرست به نظر می رسد. اگر شما همه لباس هایتان را در دو یا سه چمدان مختلف بگذارید و همه آن ها گم شوند، آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟! این اتفاق کاملا ممکن است و پیروی کردن از چنین نصیحتی در بین توصیه های سفر، اتلاف وقت و فضا به شمار می رود. این کار باعث می گردد موقع چمدان بستن، دردسر بسیار زیادی داشته باشید و فرایند آن بسیار طولانی تر گردد؛ زیرا اینگونه مجبور خواهید بود به جای یک چمدان، دو یا سه چمدان را با خود به این سو و آن سو بکشانید. همین که لیونل ریچی بیشتر اوقات در فرودگاه های مختلف با یک چمدان دیده می گردد، گواه بر این حقیقت است که نصیحت او در بین توصیه های نادرست درباره سفر جای دارد.

موقع سفر بهتر است بالشت نرم و قابل اعتماد خود را همراه داشته باشید

اوا لانگوریا با گفتن این جمله، نه تنها یک نصیحت نادرست در بین توصیه های اشتباه سفر برای جهانگردان داشته، به تبلیغات و فروش این نوع از بالشت های نرم مخصوص سفر نیز یاری بسیار زیادی نموده است. برخی از هواداران او تا جایی پیش رفتند که دقیقا همین بالشت یا بالشت های مشابه بالشتی که او استفاده می نماید را خریده اند؛ بالشت هایی که نه تنها گران قیمت هستند، بلکه هدر رفتن زمان و پول به شمار می روند. در 95 درصد اوقات، این بالشت ها به آن راحتی که در تبلیغات از آن ها یاد می گردد نیستند. البته آن ها بهرحال به راحت تر بودن شما یاری می نمایند؛ اما یک پتوی سفری یا یک سوییشرت کلاه دار هم می تواند همان کار را برایتان انجام دهد. این نصیحت در بین توصیه های سفر از نظر ما بسیار بی فایده و نادرست است و اگر جای جهانگردان بودیم، از آن پیروی نمی کردیم.

بعد از یک پرواز طولانی، به باشگاه بروید و 30 دقیقه بدوید

با آنکه همه می دانند جنیفر آنیستون یک بازیگر فوق العاده است و به نظر می رسد همچنان جوان مانده و سن او بالاتر نمی رود، نمی توانیم به این نصیحت او در خصوص سفر چراغ سبز نشان دهیم. اول از همه اینکه بیشتر افراد در روزهای تعطیلات به سفر می روند و بنابراین در آن موقع هیچ اشتیاق و علاقه ای به رفتن به باشگاه ورزشی ندارند. دوم اینکه، دویدن در مکانی که آن را نمی شناسید (بخصوص اگر یک شهر ناآشنا باشد) تقریبا همواره به جاهای باریک ختم می گردد. در ضمن اینکه همه قادر نیستند آنطور که جنیفر آنیستون پیشنهاد می نمایند ورزش نمایند. به احتمال زیاد او سعی دارد با پیشنهاد کردن فعالیت های پر انرژی، یک نصیحت خوب و مفید برای جهانگردان داشته باشد؛ اما این نصیحت در بین توصیه های سفر نیز به نظر درست نمی آید و در دسته توصیه های نادرست درباره سفر واقع شده است.

در فرودگاه ندوید

در پاسخ به خانم میهماندار، سامانتا در رابطه با توصیه های سفر باید بگوییم: اگر برای پروازمان دیر رسیده ایم متاسفیم؛ ولی مجبور هستیم سریع تر بدویم تا از پروازمان جا نمانیم. نگرانی های ایمنی کاملا درست و بجا هستند؛ اما اگر تعداد بسیار زیادی مسافر وجود داشته باشند، مسلما متوجه هرج و مرج و آشوبی که در زمان دیر رسیدن برای یک پرواز گریبانگیر یک مسافر دیگر می گردد هستند. البته ریسک صدمه تماشا در این کار وجود دارد؛ اما ریسک صدمه تماشا در دویدن در خیابان ها و کوچه ها نیز موجود است. شما به عنوان یک جهانگرد ترجیح نمی دهید مسافری که دیر به پروازش رسیده است، سریع تر خود را به هواپیما برساند تا هم تاخیری وجود نداشته باشد و هم خطوط هوایی عایدی خود را از دست ندهند؟! بهتر است در این مورد فکر کنید تا خودتان به نتیجه برسید که این نصیحت در بین توصیه های اشتباه سفر است و در بسیاری از اوقات عمل کردن به آن امکان پذیر نیست.

از یک مشاور مسافرتی یاری بخواهید

باید بگوییم این نصیحت هم از توصیه های اشتباه سفر است که عمل کردن به آن را توصیه نمی کنیم. شما به یک مشاور مسافرتی احتیاج ندارید. اگر هم می خواهید از کسی در خصوص سفر مشاوره بگیرید، بهتر است پولی به او نپردازید. شما مطمئنا دوستانی دارید که تجربه سفر کردن را داشته باشند؛ یا افراد خانواده تان حتما تجربه این کار را دارند؛ بعلاوه برنامه های تلویزیونی و فیلم های بی شماری هستند که می توانند تجربیات سفر را در اختیار شما بگذارند یا جهانی بزرگ اینترنت که پر از نصیحت های مختلف در خصوص سفر کردن است. استخدام کردن یک مشاور مسافرتی، یک هزینه اضافی و بی فایده است که به تعطیلات شما تحمیل می گردد و اصلا احتیاجی به وجود آن نیست. پس بهتر است این فکر را فوری از فکر خود بیرون کنید. اینکه برخی از وبسایت ها نیز چنین ایده ای را به عنوان بخشی از توصیه های سفر تبلیغ می نمایند و بر پیروی از آن اصرار دارند نیز اصلا تعجب آور نیست؛ اغلب این وبسایت ها این کار را برای تبلیغات انجام می دهند و از مشاوران مورد نظر مبلغی به عنوان پورسانت دریافت می نمایند.

آنقدرها هم که فکر می کنید به کرم ضد آفتاب احتیاج ندارید

چطور یک نفر می تواند با قطعیت چنین جمله ای را به زبان آورد؟! همه آنقدر خوش شانس نیستند که پوستشان به طور طبیعی برنزه باشد. آن هایی که این شانس را داشته اند در طول تعطیلات آزادی عمل بیشتری دارند و می توانند بدون نگرانی در خصوص آفتاب، پوست خود را برنزه نمایند. اما در هر صورت، وجود کرم ضد آفتاب برای پوست انسان لازم است و هر کسی که به شما می گوید به آن احتیاجی ندارید، با این نصیحت نادرست در بین توصیه های نادرست درباره سفر، در حق شما دشمنی می نماید.

بیش از میزان برنامه ریزی نکنید

در ابتدا باید بگوییم که این جمله جک مکسول، مجری کانال سفر خیلی مبهم است و شاید شما آن را در بین توصیه های اشتباه سفر فرض کنید. البته که بیش از میزان برنامه ریزی کردن می تواند باعث دردسر گردد؛ اما بهتر است در خصوص این جمله شرحات بیشتری ارائه دهیم تا مستمع را گمراه نکنیم. اگر یک جهانگرد نداند چگونه باید برای سفر خود برنامه ریزی کند و چه کارهایی خوب و چه کارهایی بد است، چطور می توان از او انتظار داشت به این نصیحت عمل کند. دوم اینکه برنامه ریزی کردن برای تعطیلات باعث می گردد استرس انجام این کار در طول سفر را نداشته باشیم. بهتر است در برنامه ریزی سفر خود، برخی ساعات ها را خالی بگذاریم تا بتوانیم از موارد ناگهانی که پیش می آیند استقبال کنیم و کمی دست به ماجراجویی بزنیم. با برنامه ریزی کردن روز به روز و معین فعالیت هایی که هر روز می بایست انجام گردد، می توانید در طول سفر آرامش داشته باشید و با خونسردی تمام از جشن و شادی سفر لذت ببرید.

به تورهای گروهی بپیوندید

افرادی مانند برایان کلی، نویسنده و متخصص سفرهای هوایی، عقیده دارند که پیوستن به تورهای گروهی به شما این امکان را می دهد که نه تنها با افراد تازهی آشنا شوید؛ بلکه در خصوص ناحیه ای که از آن بازدید می کنید بیشتر بدانید. در ابتدا باید گفت این نصیحت در بین توصیه های نادرست درباره سفر هست؛ زیرا وقتی در یک تور گروهی شرکت می کنید، بیشتر اوقات حتی نمی توانید جمله هایی که رهبر گروه می گوید را بشنوید و دوم این که شاید اصلا دلتان نخواهد با افراد تازه آشنا شوید. بهرحال، آن هایی که در تور با شما سفر می نمایند غریبه هستند و به نظر می رسد در ارتباط برقرار کردن با آن ها در آن محیط کوچک یک اجبار نهفته است. اگر به هتل یا رستوران کارائوکه بازگردید و در آنجا بخواهید با افراد تازه آشنا شوید، بیشتر قابل قبول است؛ اما هدف اصلی شرکت کردن در یک تور این است که در سکوت قدم بزنید و به صدای کسی که در حال شرح دادن در خصوص یک جاذبه جهانگردی است، گوش بدهید.

به خودتان استراحت بدهید

الکساندرا بکس، نویسنده سفر شما را نصیحت می نماید که به خودتان استراحت بدهید و منظورش این است که می بایست دوره هایی از زمان وجود داشته باشد که شما در طول روز هیچ کاری انجام ندهید. این نصیحت نه تنها نادرست و بی فایده است، به نظر کمی مسخره می آید. زیرا اگر شما به سفر رفته اید، چرا باید زمان خود را با انجام ندادن هیچ کاری تلف کنید؟! این نصیحت به طور غیر قابل باوری دارای تاثیر خلاف انتظار است و می توان آن را زیانبخش محسوب کرد. چنین جمله ای باعث می گردد از خود سوال کنیم که اصلا چرا از ابتدا به سفر آمده ایم. اگر خسته هستید، کافیست با قدرت به راهتان ادامه بدهید یا برای صرف ناهار توقف کنید و کمی استراحت نمایید. این کار خیلی بهتر از بی کار ماندن و با گوشی همراه کار کردن است. شما به سفر آمده اید تا از زمان خود نهایت لذت را ببرید؛ پس این کار را در بین توصیه های سفر انجام بدهید.

به بازدید از جاهای بکر و غیر مشهور بروید

منظور خانم والری ویلسون، روزنامه نگار سفر از بازدید از جاهای بکر و غیر مشهور، در واقع این ایده است که ما می بایست به جای بازدید از مقاصد جهانگردی به بازدید از نقاط دیگری که شهرتی ندارند برویم. جالب اینجاست که بیشتر جهانگردان علاقه دارند از مقاصد جهانگردی مشهور تماشا نمایند. بنابراین شما نمی توانید به دیگران بگویید چطور از تعطیلات خود لذت ببرند. و تنها به این خاطر که شما می خواهید روشنفکر تر به نظر برسید، به این معنی نیست که دیگران می باید چیزی را که از ماه ها قبل برنامه ریزی نموده اند تغییر بدهند. این نصیحت با این که می تواند گاهی درست باشد، اما کمی زیاده روی به نظر می رسد و در بین توصیه های اشتباه سفر جای دارد.

با دیگران متفاوت نباشید

در پاسخ به این نصیحت زک هونیگ، صاحب وبسایت سفر می بایست پرسید: چرا نباشیم؟! به نظر می رسد زک فکر می نماید متفاوت بودن با دیگران باعث آسیب پذیرتر شدن شما می گردد؛ برای مثال وسایل شما دزدیده می شوند و چیزهایی از این قبیل برایتان اتفاق می افتد. با اینکه منطق پشت این جمله را درک می کنیم، باید بگوییم به جای این کار می بایست همواره هوشیار و آماده باشیم. از طرفی هم به نظر می رسد این جمله به استایل لباس پوشیدن مربوط باشد؛ ممکن است در این مورد اشتباه فکر کنیم؛ اما اگر واقعا اینطور باشد، توصیه می کنیم این نصیحت را در بین توصیه های اشتباه سفر نادیده بگیرید و در طول سفرتان هر گونه که می خواهید باشید. لباس هایی با رنگ های شاد بپوشید، با دیگران کاملا متفاوت باشید و از این متفاوت بودن لذت ببرید.

در همه حال به یک شخص خاص در خصوص سفر خود اطلاعات بروز بدهید

این نصیحت نیکلا ایستربای، عکاس و وبلاگ نویس سفر به احتمال بسیار زیاد به این معنی است که می بایست در طول سفر تکنفره خود به یک دوست یا یکی از افراد خانواده خود پیغام بفرستید تا آن ها مطمئن شوند شما سالم هستید. اما نباید این کار را ساعت به ساعت انجام دهید؛ بخصوص اگر یک بزرگسال و یک فرد عاقل هستید. شما می توانید از خودتان مراقبت کنید و اینگونه نیست که خانواده و دوستان شما می بایست هر 24 ساعت روز از شرایط شما باخبر باشند. در این زمینه کمی خونسردتر و با آرامش تر برخورد کنید و تنها روزی یک یا دو بار این کار را انجام دهید. به این وسیله به خانواده و دوستان خود یادآوری می کنید که زنده و سرحال هستید. اگر شخص مورد نظر، همسر یا نامزد شماست، انجام دادن این کار بیشتر قابل درک است؛ اما بهرحال هر شرایطی با شرایط دیگر فرق دارد و نمی توان به این مورد از توصیه های نادرست درباره سفر در همه حالت ها عمل کرد.

از توقف های طول سفر خود نهایت استفاده را ببرید

این نصیحت کریستن ریچ، وبلاگ نویس سفر، به نظر می رسد سعی دارد جهانگردان را تشویق کند که سفر خود را چند تکه نمایند، در توقف های کوتاه میان مسیر با عجله از ناحیه ای که در آن هستند بازدید نمایند یا چند شب بیشتر در یک منطقه بمانند تا در نقاط تازه به گشت و گذار مشغول شوند. هر چقدر هم در خصوص غیر منطقی بودن و نادرست بودن این نصیحت بگوییم کم گفته ایم؛ بخصوص که شخص نصیحت گو اصلا اطلاع ندارد که جهانگردان مورد نظر تا چه میزان و به چه مدت برای سفر خود برنامه ریزی نموده اند و بعلاوه هیچ چیز در خصوص بودجه سفر آن ها نمی داند. ما نمی گوییم که این نصیحت در همه موقعیت ها بی فایده است؛ اما در اغلب موارد اینگونه است و عمل کردن به آن در بین توصیه های اشتباه سفر یک اشتباه بزرگ محسوب می گردد.

صندلی بهتری رزرو کنید

در پاسخ به بروک ساوارد، وبلاگ نویس سفر می بایست گفت: اول این که از کجا معلوم صندلی که رزرو شده برترین صندلی ممکن نباشد و دوم اینکه، رزرو کردن یک صندلی بهتر به این آسانی ها هم نیست. این نویسنده ادعا می نماید که خودش اغلب قبل از سوار شدن به هواپیما درخواست می نماید یک صندلی بهتر به او اختصاص دهند و آن را برترین روش می داند اما ما مطمئن هستیم که این یک دروغ بزرگ است. حتی اگر هم نباشد، یا بیش از میزان آدم خوش شانسی است و یا یک ارتباطی با خانواده سلطنتی دارد که با چنین روشی می تواند یک صندلی بهتر برای خود در نظر بگیرد. بسیاری از افراد حتی از پس هزینه رزرو کردن یک صندلی بهتر بر نمی آیند؛ از نظر ما حتی صندلی میانی نیز خوب است. بنابراین این نصیحت را در بین توصیه های نادرست درباره سفر می دانیم و توصیه می کنیم وقت خود را برای فکر کردن به آن هدر ندهید.

با یک خط هوایی خاص به طور دائمی سفر کنید

این نصیحت خانم الکساندرا باکس، نویسنده سفر به این معنی است که شما نه تنها می بایست با یک خط هوایی خاص به طور دائمی سفر کنید، بلکه می بایست همواره امیدوار و در انتظار باشید که روزی در آینده، پادش خاصی مانند یک پرواز رایگان از آن خط هوایی دریافت نمایید. در پاسخ باید گفت بیشتر اوقات می بایست تعداد بسیار زیادی سفر انجام دهید تا بتوانید به چنین امتیازی دست پیدا کنید و این در حالیست که اغلب مردم به طور منظم و مداوم پرواز نمی نمایند. بنابراین بهتر است خودشان را به یک خط هوایی خاص محدود ننمایند و در نهایت اینکه، آنقدر چیزهای مهمتری در خصوص سفر کردن وجود دارند و نصیحت های مفید تری می توان به جهانگردان ارائه کرد که بهتر است روی چنین نکته ای در بین توصیه های اشتباه سفر تمرکز نکنیم.

خوب و مهربان باشید

آیا فکر می کنید که جانی ست، نویسنده سفر جمله عمیق و پر مفهومی را برای نصیحت کردن در خصوص سفر به زبان آورده است؟! در خصوص این جمله باید گفت البته که بیشتر مردم وقتی در سفر هستند خوب و مهربان رفتار می نمایند. یکی از دلایل سفر کردن این است که به یک نقطه تازه و ناآشنا برویم و یک فرهنگ و سبک زندگی خیلی تازه را تجربه کنیم؛ پس چرا باید به مردمی که وارد سرزمین و زندگی آن ها شده ایم بی احترامی کنیم؟! گفتن چنین جمله ای بسیار عجیب است؛ زیرا می توانید مطمئن باشید که مردم تنها با خواندن این چند کلمه در یک وبسایت، رفتارشان را نسبت به سایرین تغییر نمی دهند. بنابراین بهتر است از ذکر بدیهیات خودداری کنیم و این مورد را در بین توصیه های نادرست درباره سفر به جهانگردان تحمیل نکنیم.

خودتان را با اعتماد به نفس مانند مردم محلی نشان دهید

پاسخ ما به این نصیحت والری ویلسون، روزنامه نگار سفر این است که خودت را همانگونه که هستی نشان بده. این ایده که خودتان را مانند مردم محلی نشان بدهید یک ایده گمراه نماینده است که هرگز آنگونه که دلتان می خواهد نتیجه نمی دهد. حتی ممکن است باعث ناراحت شدن مردم محلی نیز بشوید؛ زیرا ممکن است خیال نمایند که شما قصد دارید آن ها را مسخره کنید. مردم برخی از کشورها نسبت به این گونه مسائل واقعا حساس هستند و حق هم دارند؛ زیرا تشخیص دادن منظور شما وقتی این گونه رفتار می کنید بسیار سخت است. توصیه نهایی ما این است که از انجام چنین کاری خودداری کنید؛ زیرا این نصیحت در بین توصیه های اشتباه سفر است و نتیجه ای ندارد.

خوش تیپ باشید

این نصیحت در بین توصیه های سفر نیز کاملا نادرست و بی فایده است؛ ما اگر بخواهیم راحت باشیم و زمان خوبی را بگذرانیم، ممکن است دلمان بخواهد کفش کتانی و شلوار گشاد چند جیب بپوشیم. این ایده که شما می بایست روی همه کسانی که با آن ها دیدار می کنید یک تاثیر فوق العاده عالی بگذارید احمقانه است؛ زیرا برترین کار در آشنایی با افراد تازه این است که خودتان باشید. اگر شخصیت شما بدین صورت است که دلتان می خواهد لباس های راحت بپوشید و علاقه ای به پوشیدن لباس های شیک و آنچنانی ندارید، بهتر است چنین نصیحت هایی را نادیده بگیرید و آن طور که دوست دارید، رفتار کنید. هیچ کس نمی تواند و نباید جلوی شما را در این کار بگیرد. فقط تصور کنید که شما یک تاجر نباشید و قصد شرکت در یک جلسه یا مراسم عروسی را نداشته باشید، اما با یک کت و شلوار در یک شهر اروپایی قدم بزنید. تصور چنین چیزی هم مسخره است.

در زمان سفر کردن، یک کرم چشم خوب بسیار مهم است

کیت وینسلت بازیگر خوبی است و دلش می خواهد همواره زیبا به نظر برسد و ما به این اعتقاد او احترام می گذاریم. اما این نصیحت او در بین توصیه های سفر از آن دسته نصیحت های نادرست و بی فایده است که نباید به آن توجهی بکنیم. علت کیت وینسلت برای استفاده از کرم چشم این است که این کرم ها دایره های تیره دور چشم را از بین می برند. این دایره ها باعث می شوند همه بفهمند شما کمی خسته هستید؛ اما چه اهمیتی دارد؟! چیزهای بسیار استرس انگیزتری در طول سفر اتفاق می افتند که شما می توانید با آن ها دست و پنجه نرم کنید و تیرگی دور چشم یکی از این چیزها نیست. کرم های دور چشم معمولا بسیار گران قیمت هستند و توصیه ما این است که پول خود را برای اولویت های دیگری پس انداز کنید.

وقتی در فرودگاه هستید، رفتن به سرویس بهداشتی اصلا خوب نیست

در پاسخ به مدل مشهور، جی جی حدید درباره توصیه های سفر باید گفت: برخی از مردم انتخاب دیگری ندارند. همه ما قادر نیستیم امکانات وی آی پی و مجللی که امثال شما از آن استفاده می کنید را بکار ببریم. بنابراین شما آخرین شخصی هستید که می توانید در خصوص رفتن یا نرفتن به سرویس بهداشتی در فرودگاه یک جهانگرد را نصیحت کنید. محدودیت های خاصی وجود دارند که کاملا قابل درک هستند؛ اما این گونه صحبت کردن در خصوص محدودیت های دیگران اصلا خوشایند نیست. گاهی هیچ چاره ای برای جهانگردان به جز استفاده از سرویس بهداشتی داخل فرودگاه باقی نمی ماند.

با مردم محلی آشنا شوید

این نصیحت متیو کریستن در بین توصیه های سفر، کارشناس سفر نادرست و بی فایده است؛ این نکته که آشنا شدن با مردم محلی کاری فوق العاده است و می بایست حتما انجام گردد قابل قبول است؛ اما شما تا به یک منطقه سفر نکنید، متوجه نخواهید شد مردم آن منطقه چگونه هستند. شما ممکن است داستان های مختلفی در خصوص مردمی که به کشورشان سفر می کنید در اینترنت یا کتاب های مختلف خوانده باشید اما آن داستان ها و مقاله ها نمی توانند نوع ارتباطی که شما با آن مردم در سفرتان خواهید داشت را به طور کامل تعیین نمایند. ممکن است مردم یک منطقه آن طور که تصور می کنید یا انتظار دارید خوش برخورد نباشند و مطمئن باشید شما این مسئله را در اولین برخورد متوجه خواهید شد. کسی که چنین نصیحت کلی را به شما ارائه می نماید، مسلما اصلا خبر ندارد شما به کجا قرار است سفر کنید و قرار است چه کارهایی انجام دهید. بنابراین بهتر است به این گونه نصیحت های نادرست و بی فایده در بین توصیه های سفر بی توجه باشید و صبر کنید تا در موقعیت بودن در یک سرزمین تازه و ارتباط با مردم ناآشنا قرار بگیرید؛ آن وقت است که می توانید در این مورد قضاوت کنید.

انتظار پیش آمدن مسائل را داشته باشید

بین انتظار پیش آمدن مسائل را داشتن و برای مقابله با مسائل آماده بودن تفاوت کاملا واضحی وجود دارد. اگر همواره انتظار وقوع مسائل را داشته باشید، همواره در طول سفر در حال اضطراب و نگرانی خواهید بود. اگر احساستان اینگونه باشد، یک زندگی نرمال نمی توانید داشته باشید، چه برسد به زمانی که در سفر هستید. اما اگر برای مقابله با مسائل آماده باشید، می توانید در کمال آرامش به سفر خود ادامه دهید؛ در این صورت می دانید که هر مسئله ای پیش بیاید، شما در برترین حالت ممکن با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد و آن را از بین خواهید برد. هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که در سفر چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ و هیچ کس نمی تواند تضمین کند که شما یک تعطیلات ایده آل و بی نقص خواهید داشت.

کلی عکس بیاندازید

در پاسخ به متیو کارستن، کارشناس سفر درباره توصیه های سفر می توان گفت: ممکن است برخی از ما ترجیح بدهیم زمان خود را به گشت و گذار، کشف زیبایی های یک منطقه و لذت بردن از لحظه ها بپردازیم تا این که بخواهیم هر چند دقیقه یکبار توقف کنیم و از خودمان سلفی بیاندازیم. وقتی در دوراهی ثبت کردن یا نکردن یک عکس قرار می گیرید به این چیزها فکر کنید؛ به این که به چه هدف به سفر آمده اید و چه چیزی سفر شما را خاطره انگیز تر خواهد نمود. همه می دانیم که عکس ها برترین چیزهای جهان هستند و برای ما خاطره می سازند؛ اما بیشتر خاطره های ما در فکر ما ذخیره می شوند. اگر فکر شما در به یاد آوردن خاطرات، خیلی خوب عمل نمی نماید، قابل درک است که هر از چند گاهی بایستید و یک عکس از خودتان و محیطی که در آن هستید ثبت کنید؛ اما این کار نباید این گونه که متیو کارستن نصیحت می نماید، اینقدر زیاد و مداوم باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2221

به "توصیه های نادرست درباره سفر، توصیه های نا کارآمد و غیرضروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های نادرست درباره سفر، توصیه های نا کارآمد و غیرضروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید