خبرنگاران صلیب سرخ : کرونا درگیری ها در کلمبیا را تشدید نموده است

به گزارش مجله بیزبینگ، مادرید- خبرنگاران- کمیته صلیب سرخ بین المللی روز پنجشنبه هشدار داد، بیماری همه گیری کرونا در سال 2020، درگیری مسلحانه پنج گروه را در کلمبیا تشدید نموده است.

خبرنگاران صلیب سرخ : کرونا درگیری ها در کلمبیا را تشدید نموده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، لورنزو کارافی رئیس هیأت کمیته صلیب سرخ کلمبیا در آخرین گزارش سالانه خود با عنوان چالش های بشردوستانه 2021 توضیح داد، ناپدید شدن افراد، افزایش قربانیان ناشی از مواد منفجره، حملات علیه ماموریت های پزشکی ، تهدید، قتل، خشونت جنسی و سوء استفاده از بچه ها از جمله حوادث سال گذشته در این کشور آمریکای لاتین بود.

وی ادامه داد: بیماری کرونا موجب شده است که ساکنان مناطق تحت تاثیر درگیری از سوی ارتش آزادی بخش ملی ، ارتش آزادی بخش مردمی، نیروهای دفاع شخصی گایتانی کلمبیا و همچنین مخالفان گروه چریکی منحل شده نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک ، در مقایسه با آنچه که قبلا رخ می داد، در ترس و وحشت بیشتری به سر برند.

کارافی تاکید نمود، این ترس و وحشت فقط به خاطر بیماری کرونا نیست بلکه به این خاطر است که مردم مناطق یاد شده مشاهده می نمایند که در میان درگیری های مسلحانه که به نظر می رسد با گذشت زمان بدتر می گردد، مدافع و پشتیبانی ندارند.

وی گفت، یکی از عواقب این درگیری ها این است که در سال 2020 میلادی، 389 نفر بر اثر انفجار مواد منفجره جان باختند که بالاترین رقم در چهار سال گذشته است.

به گفته کارافی ، 21 هزار و 307 نفر به اجبار سرزمین های خود را ترک کردند و 28 هزار و 123 نفر نیز به دلیل وجود مین های ضد نفر، تهدیدها و درگیری میان گروه های مسلح در مناطق خود محصاره شده اند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی، 353 حمله به ماموریت های پزشکی صورت گرفت که بالاترین رقم ثبت شده در 24 سال اخیر است.

کارافی توضیح داد که در سال 2020 میلادی، 571 تن در ارتباط با خشونت ها و درگیری ها ناپدید شدند که بیماری کرونا مانع از جستجو برای یافتن آنها شده است.

رئیس هیأت کمیته صلیب سرخ کلمبیا خواست که آسیب پذیرترین قشر جامعه مانند ساکنان مناطق درگیری های مسلحانه، خشونت ها، معلولان ، مهاجران و بازداشت شدگان، به واکسن ویروس کرونا دسترسی داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1576

به "خبرنگاران صلیب سرخ : کرونا درگیری ها در کلمبیا را تشدید نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صلیب سرخ : کرونا درگیری ها در کلمبیا را تشدید نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید