اومیکرون پنهانکار ؛ سویه نو کرونا ویروس

به گزارش مجله بیزبینگ، سازمان دنیای بهداشت یک زیرسویه تازه را که با عنوان اومیکرون پنهانکار شناخته می گردد، سویه غالب در سراسر دنیا معرفی کرد و آن را علت اوجگیری دوباره بیماری در چین و اروپا خواند.

اومیکرون پنهانکار ؛ سویه نو کرونا ویروس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، یک زیرسویه بسیار مسری از اومیکرون با نام BA.2، اکنون به سویه غالب در سراسر دنیا بدل شده و شمار مبتلایان را در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی افزایش داده و به نگرانی ها در مورد افزایش آمار در آمریکا دامن زده است.

به گفته سازمان دنیای بهداشت، این زیرسویه که با نام اومیکرون پنهانکار هم شناخته می گردد در حال حاضر در تقریبا 86 درصد از موارد توالی یابی شده شناسایی شده هرچند تا به امروز علائمی از ابتلای شدید به این بیماری در افراد مبتلا دیده نشده است.

گفته می گردد تاثیرپذیری واکسن ها علیه این سویه همچون سایر اعضای خانواده اومیکرون زیاد نیست و محافظت واکسینه شدگان با گذشت زمان کاهش می یابد. با این حال، براساس داده های آژانس امنیت سلامت بریتانیا، ایمنی در برابر این زیرسویه با تزریق دوزهای تقویت کننده افزایش می یابد.

این زیرسویه برای نخستین بار در ماه نوامبر سال گذشته میلادی شناسایی شد.

گفته می گردد علت افزایش شمار مبتلایان در چین و اروپا به علت توسعه همین زیرسویه پنهانکار است. علت پنهانکار نامیدن این زیرسویه آن است که برخلاف سویه اصلی BA.1 اومیکرون که دارای ژن اسپایک بوده و در تست PCR قابل تشخیص است، زیرسویه نو فاقد این ژن است.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از 483 میلیون و 919 هزار نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر 6 میلیون و 152 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

،انتهای پیغام

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2074

به "اومیکرون پنهانکار ؛ سویه نو کرونا ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اومیکرون پنهانکار ؛ سویه نو کرونا ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید