هشدار سازمان جهانی بهداشت

به گزارش مجله بیزبینگ، سازمان دنیای بهداشت روز دوشنبه اعلام نمود شرایط شیوع ویروس کرونا در دنیا بدتر شده و نسبت به جدی نگرفتن فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت نکات بهداشتی هشدار داد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت می گوید بالاترین آمار ابتلای جدید به ویروس کرونا در یک روز را از زمان شیوع ثبت نموده که بیشتر آن ها به کشورهای آمریکای لاتین و جنوب آسیا تعلق دارند.

تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری که روز دوشنبه به شکل مجازی برگزار گردید، گفت:

شرایط [شیوع ویروس کرونا] در اروپا رو به بهبودی اما در جهان رو به وخامت است. در نه روز از ده روز گذشته بیش از 100 هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده است. دیروز بالغ بر 136 هزار مورد ابتلای جدید گزارش شده که تا به امروز بیشترین آمار ابتلا در یک روز به شمار می رود.

وی اضافه نمود حدود 75 درصد از موارد ابتلای جدید که روز یکشنبه به این سازمان گزارش شده اند، به 10 کشور تعلق دارند و بیشتر مبتلایان در آمریکای جنوبی و جنوب آسیا قرار گرفته اند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد در کشورهایی که شیوع ویروس در آن ها کاهش یافته عظیم ترین تهدید، رضایت و عدم پیشرفت است و اضافه نمود که همچنان بیشتر مردم در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرند. وی گفت با وجودی که حدود شش ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد، کشورها نباید شیوع این ویروس را تمام شده تلقی نمایند.

ادهانوم ضمن پشتیبانی از برابری و مبارزه با نژادپرستی، به معترضان مرگ فرد سیاه پوست در آمریکا توصیه کرد تا با رعایت نکات بهداشتی دست به تظاهرات و اعتراض بزنند. وی اضافه نمود سازمان تحت امر او تا به امروز بیش از 5 میلیون تجهیزات پزشکی محافظتی را به 110 کشور جهان ارسال نموده است.

بر اساس آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز، تا حالا بیش از 7 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بالغ بر 400 هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست داده اند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1084

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید