مخالفت پکن با اعمال محدودیت آمریکا برای دانشجویان چینی

به گزارش مجله بیزبینگ، وزارت آموزش چین روز آدینه طی بیانیه ای مخالفت خود با اقدام دولت آمریکا برای اعمال محدودیت بر دانشجویان چینی را ابراز داشت.

مخالفت پکن با اعمال محدودیت آمریکا برای دانشجویان چینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین روز آدینه گفت که قاطعانه با هرگونه اقدام دولت آمریکا در محدود کردن دانشجویان چینی از تحصیل در خارج مخالفت می نماید و از آمریکا خواست تا اقدامات بیشتری برای ارتقای درک و تفاهم دوجانبه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت آموزش چین در بیانیه ای گفت: ما همچنان به حمایت از مبادله دانشجویان میان آمریکا و چین ادامه می دهیم و از دانشجویان تمام کشورها از جمله آمریکا استقبال می کنیم.

دو منبع آگاه با این موضوع، ماه پیش به خبرگزاری رویترز گفتند که آمریکا در حال برنامه ریزی برای لغو ویزا هزاران دانشجوی چینی است.

بر اساس گفته این منابع، واشنگتن معتقد است این دانشجویان با ارتش چین در ارتباط هستند.

اختلاف و تنش میان آمریکا و چین طی ماه های گذشته فرایندی فزاینده به خود گرفته است. آمریکا مدعی است که چین در فرایند کنترل شیوع ویروس کرونا با کندی عمل نموده است و اطلاعات مهمی را در این زمینه مخفی نموده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که چین می بایست مانع از انتشار ویروس کرونا در دنیا می شد و این کشور را منشا کرونا معرفی نموده ادعایی که توسط مقامات چینی رد شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1086

به "مخالفت پکن با اعمال محدودیت آمریکا برای دانشجویان چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت پکن با اعمال محدودیت آمریکا برای دانشجویان چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید