خراسان شمالی سردتر می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه ای از شروع بارش برف و باران در استان از روز پنجشنبه اول اسفند اطلاع داد و نسبت به کاهش 8 درجه ای دما در روز آدینه 2 اسفندهشدار داد.

خراسان شمالی سردتر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه ای از شروع بارش باران، برف و کاهش محسوس دما از نقاط مختلف استان اطلاع داد.

در اخطاریه شماره 18 هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به شروع وزش باد شدید، بارش باران، برف و وقوع پدیده مه گرفتگی از بعدازظهر پنج شنبه، یکم اسفندماه آمده است: از اوایل پنج شنبه شب بارش باران در شهرستان های اسفراین، فاروج و بخش هایی از شیروان شروع می گردد.

در ادامه به بارش رگبار برف و باران از اوایل صبح آدینه تا آدینه شب اشاره شده و نسبت به کولاک در ارتفاعات و پدیده مه گرفتگی اطلاع رسانی شده است.

بر اساس این گزارش حداکثر بارش برف در ارتفاعات تا 30 سانتی متر و در سایر نقاط استان به 10 سانتی متر نیز خواهد رسید و بارش نیز نزدیک به 20 تا 30 میلی متر خواهد بود.

وزش باد بسیار شدید لحظه ای در جنوب شرق، جنوب و بخش هایی از شمال غرب خراسان شمالی تا سرعت 15 متر بر ثانیه نیز از دیگر بخش های اخطاریه هواشناسی استان است.

بر این اساس دما تا 8 درجه طی روز آدینه کاهش می یابد و اغلب نقاط استان با تأکید بر مناطق نیمه جنوبی تحت تأثیر این سرما و کاهش دما قرار می گیرند.

در انتها این اخطاریه نسبت به لغزندگی معابر و جاده ها، کاهش دید افقی و کولاک برف در ارتفاعات و همچنین احتمال اختلال تردد در معابر شهری و جاده های مواصلاتی به خصوص در گردنه ها و جاده های کوهستانی و همچنین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها هشدار داده شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 793

به "خراسان شمالی سردتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان شمالی سردتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید