دولت باید بیشتر امور گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کند

به گزارش مجله بیزبینگ، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، دولت باید بیشتر امور گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کند.

دولت باید بیشتر امور گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کند

سعید ولی زاده، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اظهار کرد: صنعت گردشگری متشکل از 2 بخش اساسی دولت و بخش خصوصی است؛ وظیفه دولت نظارت بر قوانین و نقش بخش خصوصی مدیریت تاسیسات گردشگری است.

وی اضافه نمود: دولت باید به صورت سیستماتیک از تصدی گری و دخالت در امور مربوطه فاصله بگیرد تا بخش خصوصی بتواند به برترین نحو به اجرای سیاست های توسعه گردشگری نیز بپردازد. بنابراین ضروری است در بیشتر حوزه ها امور مربوطه را واگذار کند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مورد اینکه چه اموری در حوزه گردشگری قابلیت واگذاری دارد، توضیح داد: بیشتر امور مدیریتی بجز نظارت های کلان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد. هر چه دخالت دولت در مسائل مدیریتی و اجرایی کمتر گردد، به مراتب نتایج مطلوب تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولتها در بیشتر کشورها تمایلی به ترک تصدی گری ندارند، مطرح نمود: این امر موجب مسائل زیادی در کلیه دستگاه ها می گردد. ایجاد شرکتهای خصولتی و مجموعه های به ظاهر خصوصی به وسیله دولت از جمله اقداماتی است که دولتها برای تضعیف بخشی خصوصی به آن متوسل می شوند.

ولی زاده اعلام نمود: یکی از ویژگی های بخش خصوصی، ریسک پذیری و شهامت برای سرمایه گذاری در راستای توسعه گردشگری است. بنابراین اگر قوانین دست و پاگیر دولتی سد راه بخش خصوصی نباشد، این بخش می تواند به سرعت شرایط نامساعد را سامان ببخشد، مشروط بر اینکه دولت عزم پایدار برای تقویت بخش خصوصی داشته باشد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان نمود: از مهمترین معایب تصدی گری میتوان به تزریق رخوت و خستگی به صنعت گردشگری و ایجاد دستگاه ها و تاسیسات موازی اشاره نمود. گواه این امر راه اندازی شرکت های دولتی و اقامتگاه های مربوط به وزارتخانه ها است که متاسفانه با بخش خصوصی در حال رقابت هستند. یک دستگاه دولتی فی نفسه نمی تواند هم ناظر باشد هم مجری، به همین علت باید به ظرفیت های بخش خصوصی توجهی ویژه گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2198

به "دولت باید بیشتر امور گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت باید بیشتر امور گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید