دولت نمره قابل قبولی از برنامه های مسکن دریافت نکرده است

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در برنامه های مسکنی در سال 98 نتوانسته است، نمره قابل قبولی دریافت کند.

دولت نمره قابل قبولی از برنامه های مسکن دریافت نکرده است

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه در بازار مسکن باید بین عرضه و تقاضا تعادل وجود داشته باشد، گفت: در صورتی که تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن به هم بریزد شاهد رشد چشمگیر قیمت مسکن خواهیم بود و دولت باید هر چه سریع تر بتواند با ارائه دستورالعمل ها و برنامه ریزی های دقیق این بازار را به حالت تعادل برساند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: متأسفانه دولت در بحث فراوری مسکن اقدامات قابل قبولی انجام نداده است و در طرح فراوری اقدام ملی مسکن تنها اقشار متوسط و رو به بالای جامعه را پوشش داده است و از سویی دیگر در این طرح تنها اقشار محدودی پوشش داده می شوند.

او گفت: اجرای این طرح تناسبی با بخش اصلی جامعه ندارد و تنها طبقات خاص جامعه می توانند از آن بهره ببرند.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه اقساط طرح اقدام ملی مسکن بسیار بالا است، گفت: اقساطی که برای این طرح در نظر گرفته اند بالای 2 میلیون تومان است، بنابراین تنها بخش کوچکی از متقاضیان این طرح از عهده پرداخت آن برمی آیند.

نوسازی بافت فرسوده از سوی دولت رها شده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: متأسفانه دولت در این طرح نتوانسته تمامی اقشار احتیاجمند جامعه را پوشش دهد و ساخت 400 هزار واحد مسکونی جوابگوی احتیاج مسکنی کشور نیست، بنابراین باید با برنامه ریزی های دقیق از سوی دولت بتوانیم احتیاج یک میلیون واحد مسکونی در کشور را تأمین کنیم.

او توضیح داد: دولت نتوانسته کارنامه قابل قبولی از طرح اقدام ملی مسکن و بازار مسکن داشته باشد چراکه بسیاری از مطالبات و اقدامات لازم در این حوزه باقی مانده است و باید هر چه سریع تر در سال 99 بتواند آن ها را به مرحله اجرایی برساند.

رضایی کوچی شرح داد: مسکن در حوزه حمل و نقل گم شده است و متأسفانه در زیر سایه برنامه های حمل و نقل، برنامه های حوزه مسکن به هیچ عنوان دیده نمی گردد، بنابراین باید مجلس در سال 99 مجدداً طرح جداسازی وزارت راه و شهرسازی را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: موضوع مسکن و شهرسازی بسیار مهم است و ما یکی از برنامه های مهمی که در این حوزه در نظر گرفته ایم آن است که بتوانیم شهرسازی را با شهرداری یکی کنیم، چرا که برنامه های این دو خود باعث بهبود شرایط شهرسازی کشور خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 839

به "دولت نمره قابل قبولی از برنامه های مسکن دریافت نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت نمره قابل قبولی از برنامه های مسکن دریافت نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید