راهیابی 41 اثر بە پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/کردستان دبیر اجرایی جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان گفت: 207 اثر در تمام بخش ها متقاضی حضور در جشنوارە تئاتر خیابانی بودند کە پس از بازبینی به وسیله داوران 41 اثر بە مرحلە نهایی جشنوارە راە یافتند.

راهیابی 41 اثر بە پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان

رحمان هوشیاری امروز (5آبان) در افتتاحیە جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: از زمان فراخوان برگزاری پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان با استقبال بسیاری از هنرمندان روبەرو شد.

هوشیاری اضافه کرد: باتوجە بە اینکە پارسال این جشنوارە در قالب مجازی برگزار گردید همە هم وغم ما تداوم برگزاری حضوری این جشنوارە بود تا شاهد دوبارە شور و نشاط در آن باشیم.

وی عنوان نمود: 207 اثر در تمام بخش ها متقاضی حضور در جشنوارە تئاتر خیابانی بودند کە پس از بازبینی به وسیله داوران 41 اثر بە مرحلە نهایی جشنوارە راە یافتند.

هوشیاری ادامە داد: 16 اثر در بخش آزاد، 6 اثر در بخش آیین های سنتی، 5 نمایش در بخش کودک و نوجوان، 3 نمایش در بخش دگرگونی های اجتماعی و 5 نمایش در بخش ویژە با محور پاسداشت ایثار و شهادت و مدافعان سلامت انتخاب شدە است.

وی عنوان نمود: بخش دیگری تحت عنوان بخش طرح و ایدە برای فضاهای بیرونی بە این جشنوارە اضافە شدە است کە بسیار مورد استقبال نهاده شد.

هوشیاری اضافه کرد: در این بخش حدود 93 طرح بە دبیرخانە جشنوارە ارسال شد کە از این تعداد داوران تعدادی را بە عنوان طرح برگزیدە اعلام کردند.

وی اظهار داشت: بخش دیگری تحت عنوان جشنوارە جشنوارەها کە بە نحوی برگزیدە دیگر جشنوارەها است، نیز در خاتمه این برنامە اعلام خواهد شد و این نشان دهندە اهمیت جشنوارە تئاتر خیابانی در ایران است.

هوشیاری یادآور شد: با توجە بە اینکە اعلام کردیم کە با وجود شرایط کرونایی نمیتوانیم در حضور هنرمندان خارجی باشیم، اما با استقبال بی نظیری مواجە شدیم کە 27اثر خارجی متقاضی حضور در جشنوارە بودند کە تعدادی از آن ها در پلتفورم و فضای مجازی نمایش دادە خواهد شد.

وی در خاتمه عنوان نمود: بعلاوه مردم می توانند به وسیله سایت اینترنتی جشنوارە هرروزە شاهد اجرای نمایش ها باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1898

به "راهیابی 41 اثر بە پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابی 41 اثر بە پانزدهمین جشنوارە تئاتر خیابانی مریوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید