رسانه ها مطالبه&shy گر اجرای قوانین بر زمین مانده باشند

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: حقوق شهروندی می­ تواند یک موضوع و اولویت همیشگی رسانه­ ها باشد و با استفاده از این ظرفیت می­ توان در تببین حقوق و تکالیف شهروندی گام­ های موثری برداشت.

رسانه ها مطالبه&shy گر اجرای قوانین بر زمین مانده باشند

به گزارش خبرنگاران به نقل از قوه قضاییه، محمدباقر الفت در پانزدهمین نشست کمیته اطلاع ­رسانی این معاونت در جمع مدیران رسانه های کشور با بیان اینکه سامانه ­هایی مانند 129 می تواند در مورد سوالات حقوقی شهروندان موثر باشد گفت یکی از مجتمع ­های قضایی که طبق قانون می­ تواند ایجاد گردد مجتمع حقوق شهروندی است.

وی، اضافه کرد: رسانه­ ها می­ توانند مطالبه­ گر اجرای قوانین بر زمین مانده و برنامه­ های اجرا نشده باشند، چرا که اجرای بعضی قوانین می­ تواند نتایج پیشگیرانه موثری داشته باشد.

الفت با اشاره به اهمیت رسانه ­های نوین و فضای مجازی، یکی از مهمترین ارکان حضور در فضای مجازی را فراوری محتوای خوب و موثر مطرح نمود و گفت: رسانه ­ها با انتشار محتوای مناسب و کارشناسانه می­ توانند بعضی قالب ­های ذهنی غلط را که باعث خوب دیده نشدن واقعیت­ ها می­ گردد، از بین ببرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، همچنین از رسانه ­ها دعوت کرد در حوزه ارتباطات با توجه به رویکردهای جدید رسانه ­ای در قوه قضاییه با این دستگاه همکاری نزدیک و موثری داشته باشند و تاکید نمود این همکاری، متقابل و دوطرفه خواهد بود.

نخستین بازدید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از یک خبرگزاری

روز سه شنبه-2 بهمن ماه- محمدباقر الفت از خبرگزاری دانشجویان ایران(خبرنگاران) بازدید کرد.

در ابتدای این نشست علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری خبرنگاران ضمن خوشامدگویی به معاون قوه قضاییه و مدیران رسانه ­ها در بازدید از این خبرگزاری به تشریح عملکرد 20 ساله این خبرگزاری پرداخت و رعایت اصول حرفه ­ای و صحت خبر را مهمترین رکن در این خبرگزاری مطرح نمود. همچنین مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقا آگاهی ­های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی قوه قضاییه ضمن قدردانی از خبرگزاری خبرنگاران، رویکردهای جدید در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را بستر مناسبی جهت همکاری نزدیک با رسانه ­ها دانست.

مدیران مسئول و عامل روزنامه ­ها و خبرگزاری های حاضر در این نشست نیز بر نقش پررنگ و موثر رسانه ­ها در ارتقا آگاهی­ های حقوقی مردم تاکید و برای همکاری با قوه قضاییه در این خصوص ابراز تمایل کردند و رسانه ­مداری در دنیای کنونی را یک امر انکارناپذیر دانستند.

در نشست ماهانه کمیته اطلاع­ رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که با حضور مدیران بعضی رسانه­ ها برگزار می ­گردد به موضوعات اولویتی جامعه در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب ­های اجتماعی و نقش رسانه در پیشگیری پرداخته می­ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 97

به "رسانه ها مطالبه&shy گر اجرای قوانین بر زمین مانده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها مطالبه&shy گر اجرای قوانین بر زمین مانده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید